Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 25. desember 2010

Foreløbig policy om bildebruk, i ikke-hat-sammenheng

om johncons-blogg

http://andershauge.blogg.no/

PS.

Her kan man se det, at mine bilder, fra http://johncons-fanclub.net/, osv., blir brukt av andre blogger, som jeg ikke har noen forbindelse med.

Jeg lurte på om jeg skal klage, til de som driver de bloggene, om misbruk av copyright.

Men samtidig så har jeg heller ikke lyst til å sitte hele dagen, og bare skrive sånne klager.

Så derfor lurer jeg på om jeg trenger en policy når det gjelder bruk av mine bilder, på Flicker og Blogger, osv.

Det begynner jo å bli snakk om noen tusen bilder.

Men jeg har jo lest på andre nettsteder, at folk har bilder der, som de lar andre blogger/nettsteder bruke, i forbindelse med artikler osv.

Så jeg lurer på om jeg også burde hatt en slik policy, hvor jeg lar noen bilder bli brukt, av andre publikasjoner, i forbindelse med artikler om meg.

Det har jeg hatt litt i bakhodet, i det siste.

Og jeg tenkte at jeg vil jo gjerne beholde rettighetene til mine egne bilder.

Men, jeg har jo sett det, at det er vanlig, for organisasjoner osv., (som jeg jo kanskje nesten er, på en måte, som rettighetsforkjemper), å la andre publikasjoner bruke noen passbilder osv.

(Jeg mener at hun jeg kjenner i LO såvidt, Liv Undheim, hadde et sånt bilde, på LO sine Industri Energi-nettsider vel, hun som er nestleder der, som jeg kjenner såvidt gjennom min tidligere butikksjef, på Rimi Nylænde, fra 1994 til 1996, Elisabeth Falkenberg).

Så sånn jeg tenkte det nå, er at hvis jeg da lar andre publikasjoner få bruke bildene mine som er på http://johncons-fanclub.net/ samt profilbildene på Facebook.

Da burde det ihvertfall være noen bilder, som andre publikasjoner kan bruke, hvis de vil skrive om johncons-blogg, eller meg, Erik Ribsskog, sin kamp for rettighetene mine.

Hvis de brukes i en ikke-hat-sammenheng, vil jeg også ta med, at hvis de bildene skal brukes til trakassering, så gjelder ikke denne tillatelsen.

Så sånn er det.

Og hvis noen vil kjøpe noen andre bilder, så kan de bare kontakte meg, på e-post: eribsskog@gmail.com, om det.

Så da har jeg ihvertfall en foreløbig policy om dette.

Men jeg må føle meg litt fram her, for dette er nytt for meg.

Og jeg får litt sjokk, når jeg ser at jeg blir utsatt for hat-kampanjer på nettet osv.

Så derfor er det jeg klager, når jeg ser at bildene mine blir brukt av andre.

Og jeg er ganske fattig nå og, så jeg blir jo litt sur da, når andre tar mine bilder, og bruker de uten å betale penger.

Så det er mulig at jeg forandrer mening og policy igjen, hvis jeg finner ut at jeg har vært dum, og kunne tjent masse penger på noen av disse bildene.

Og denne tillatelsen gjelder bare når det skrives i siviliserte former om meg, Erik Ribsskog, og johncons-nettstedene.

Så sånn er det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter