Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. januar 2011

Idag var jeg på et møte hos the Jobcentre, og fikk enda en 'Jobseekers Agreement'. Jeg skal være på et spesielt program, og møte hver uke, fra nå av

img192 paint

img193

PS.

Min siste dag på Employment Zones, hos Sencia, var 20/12, men de hadde visst betalt fram til 23/12.

Det var jeg ikke klar over.

Men men.

Så sånn var det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

img194 paint

PS 3.

Jeg fortalte han Gary der, (som jeg skal ha alle møtene med framover visstnok, siden jeg nå er på et sånt spesielt program, hvor jeg må møte hver uke, istedet for annenhver uke).

Jeg fortalte han, i møtet jeg var der i, på tirsdag, at jeg hadde problem med å få CV-en min bra nok.

Jeg viste han en e-post fra Ladders, og forklarte at de hadde en sånn bra tjeneste, for å lage CV-en.

Og da sa han Gary, at han skulle prøve å få sendt meg til en ekspert, som var flink til å lage 'executive', (topp-leder vel), CV-er.

Jeg sa jeg hadde litt problemer med det, (å få CV-en bra), siden jeg var fra Norge.

Og at f.eks. Ladders syntes å mene, at å lage sånne CV-er, var et eget felt.

(Men at det dessverre var skikkelig dyrt, å kjøpe en sånn fin Ladders-CV.

Og at Sencia ikke egentlig ikke ble ferdig med CV-en min, men at det var mange feil på den, som ikke ble rettet opp.

Og at jeg syntes at en Personal Advisor, (når en sånn skriver CV-en), også burde rette opp feilene, for jeg syntes at en burde være 'on level', (altså på bølgelengde), om ens ferdigheter/utdannelse etc., med sin Personal Advisor).

Og jeg sa også det, at jeg trodde at jeg ville klart å komme meg på flere jobbintervjuer, hvis jeg hadde hatt en bedre CV.

Så nå skal jeg kanskje på møte om det da, i neste uke, eller noe.

Hvis han Gary finner en organisasjon, som er flinke til å lage 'executive' CV-er.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Han Gary der, lurte også på det, om hvorfor jeg ikke hadde søkt på en norsk-språklig jobb, som jeg fant på 'Jobcentre-maskinen' der, på tirsdag.

Jeg sa det, at etter at jeg så nærmere på den jobben, da jeg kom hjem.

Så trodde jeg at det var hos Lufthansa sin kundeservice, i Bosch sitt telefonselger-senter.

Og at jeg hadde en arbeidssak, mot Bertelsmann Arvato sin skandinaviske Micorsoft produkt-aktivering, fra 2005 og 2006.

Og at ei svensk dame, (Emelie Wallin), som jobba hos Lufthansa, var involvert i den arbeidssaken min mot Arvato.

Og at jeg hadde ringt henne, for å snakke om den arbeidssaken, men at hun da bare hadde begynte å gråte.

Så jeg sendte en bekymrings e-post, om henne, til svenske ambassaden i London, mm.

Og jeg forklare videre, at jeg ikke hadde så lyst til å søke om jobb der.

Siden hu hadde begynt å grine, når jeg ringte henne om den arbeidssaken.

Og at jeg da var redd for at hun skulle si at jeg var en 'stalker', eller noe.

(Som jeg har sett at noen har søkt om, på Google, om at jeg skal være, på tracking-cookie-programmet, til bloggen).

Så at jeg derfor, lot være å søke på den norsk-språkelige jobben.

(Dessuten så er ikke engang multi-språklige jobber, på min 'Jobseekers Agreement' nå, så det er liksom ikke ment, å være sånn, at det er først og fremst sånne jobber jeg skal søke på.

Men men).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 5.

Her er mer om dette:

img195

PS 6.

Han Gary, (hos the Jobcentre), han sa forresten også det, (da jeg spurte), i møtet idag, hos the Jobcentre.

At det var det samme for de, om jeg fant jobbene hjemme, på internett, eller på den maskinen, hos the Jobcentre.

For det var egentlig de samme jobbene.

Så da sa jeg det, at da kom jeg nok heller til å prøve å gjøre jobbsøkingen hjemme, for foran de maskinene, så kan det være litt vanskelig, å konsentrere seg, noen ganger.

For eksempel, så var en av de butikksjef-jobbene, som jeg fant på den maskinen, på tirsdag.

Den var for en dame-klesbutikk, fant jeg ut, da jeg kom hjem.

Så jeg forklarte det, at jeg syntes det kanskje ville være smartere av meg, å gjøre den jobbsøkingen hjemme, istedet.

Men men.

Så jeg får prøve å gå gjennom ledige jobber, på the Jobcentre sin database, dagen før jeg skal på møte hos the Jobcentre da.

De møtene er på torsdager, så da får jeg se om jeg klarer det, å finne jobber hjemme på internett, på onsdager da.

Det hadde kanskje vært en god ide.

Men vi får se om jeg klarer det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter