Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 14. februar 2011

Jeg sendt en ny e-post til Tingretten i Larvik




Gmail - Arv etter Ingeborg Ribsskog/Fwd: Oppdatering/Fwd: Mer om Meme Adeler. (Søknad)/Fwd: Medlemskap/Fwd: Skifte av navn til Erik Løvenbalk Ribsskog










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Arv etter Ingeborg Ribsskog/Fwd: Oppdatering/Fwd: Mer om Meme Adeler. (Søknad)/Fwd: Medlemskap/Fwd: Skifte av navn til Erik Løvenbalk Ribsskog











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Feb 14, 2011 at 12:00 AM




To:
larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>






Hei,

her kan dere se, i link nedenfor, at bestemor Ingeborg, arvet Holger baron Adeler, og Meme aka. baronesse Magna Dorothea Adeler f. Nyholm.

Min mor Karen Ribsskog stod oppført som arving, av en ring, i Meme sitt testamente.


Men tante Ellen og onkel Martin, stod ikke i denne fine dames testamente.

Så de må nok ha vært slemme, allerede i oppveksten.

Hvordan kunne dere finne på å gi min mormors fine ting til disse fæle menneskene?


(Onkel Martin og tante Ellen).

Man kan se at min grandonkel Anker, ordnet med 300 dokumenter etter Holger baron Adeler.

Jeg har ikke fått et eneste dokument, i forbindelse med skifte av bo, etter bestemor Ingeborg, fra onkel Martin og/eller tante Ellen.


(Og ei heller fikk jeg et eneste dokument av min søster Pia, da min mor døde, og Pia ville ordne med å fordele boet hennes, siden hun da var arbeidsledig.

Jeg sa det var greit, siden jeg ikke så på det som så artig å rote i mora mi sine klær osv.


Og jeg hadde en travel butikksjef-jobb).

Men jeg har ikke fått et eneste dokument etter arveoppgjøret etter min mor, og likeledes har jeg heller ikke fått et eneste dokument i forbindelse med arveoppgjøret etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, som dere lot Martin Ribsskog og Ellen Savoldelli f. Ribsskog, (min onkel og tante), ta over, for cirka et og et halvt år siden.


Jeg har kun fått 3000 norske kroner, sendt på PayPal, fra min søster Pia.

Som slutta å svare på e-postene mine, da jeg begynte å foreslå å taksere bestemor Ingeborgs antikke malerier og verdifulle barokk-møbler, hos Sothebys i London, (noe de gjør gratis, og da ville vel hele verden omtrent, fått vite om disse tingene, hvis vi bestemte oss for å selge de, så da ville vi nok fått en riktig pris for disse tingene også, tenkte jeg, samtidig som at museer o.l., også vel ville blitt informert om ting etter Adeler/Højriis slott, Løvenbalk/Nyholm, osv.


Så jeg har fått nok av Pia nå, hun tulla også med lån, hun tok på seg å ordne med på vegne av meg, initiert av henne selv, da jeg jobba på gården til Martin og Grete, et sted jeg ikke hadde ordentlig kontor.


Men Pia gjorde ikke noe, og en sosionom i Sandefjord måtte rydde opp.

Så Pia bare tuller, så jeg vil ha direkte informasjon om arven min, og vil ikke at dette skal gå gjennom Pia, eller noen andre.


Fortell meg en ting.

Gir dere ikke folk som dere setter til å fordele et sånt dødsbo.

Gir dere ikke disse et skriv, hvor det står hvordan de burde gå fram, (etter boka), for å ordne med et dødsbo?


Dere burde begynne å gi de dere setter som ansvarlige for å ordne opp i bo, en slik brosjyre, hvor dere forklarer om taksering og regnskap og slikt, i forbindelse med arv.

Se testementet etter Holger baron Adeler, hvor min grandonkel E. (for Erik) Anker Heegaard, gjorde dette veldig ordentlig, må man vel si.


Sånn burde det også ha vært etter bestemor Ingeborg.

For hun var etter Løvenbalk og Gjedde og faraoene og Odin og Plantagenet, og det som var.

Så hun var minst like fin, som Holger baron Adeler, vil jeg si.


Likevel så blir det bare 'skusla' med arveoppgjøret hennes.

Så dere i Tingretten i Larvik bringer skam på Odin og faraoene og Kong David av Israel og Plantagenet og den romerske keiser Claudius og Karl den Store og alle disse fine, som min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, var direkte etterkommer av.


Så fy skam til dere i Larvik Tingretten og dere i de andre jævla rettene i Norge, som lar den 'skuslinga' forekomme.

Dere eier ikke skam.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2011/2/13

Subject: Oppdatering/Fwd: Mer om Meme Adeler. (Søknad)/Fwd: Medlemskap/Fwd: Skifte av navn til Erik Løvenbalk Ribsskog
To: Henrik Wedell-Wedellsborg <ww@bruunhjejle.dk>
Cc: hofmarskallatet@kongehuset.dk



Hei,

jeg har nå fått tilsendt testamentet, til Holger baron Adeler, fra Landsarkivet deres for Sjælland, og har lest gjennom dette.

Det viser seg at min mor, Karen Ribsskog, arvet en ring, etter baronesse Magna Dorotea Adeler f. Nyholm aka. Meme.


Denne ringen fikk hun nok formelt da Holger baron Adeler, døde, i 1979.

Og da var mine foreldre skilt, og jeg var i min mors familienummer, (som vi har i Norge).


Så da ble nok mora mi en slags 'baron' selv om hun var dame, hun var ihverfall min foresatte.

Siden hun arvet fra baronen og baronessen sitt bo, (må man vel si), selv om de hadde særeie, så da var kanskje baronessen som en slags baron og, (siden hun hadde særeie), baronesse ble hun ihvertfall kalt.


Ihvertfall så ble jeg sendt til min far, Arne Mogan Olsen, på Berger, fra min mor, i Larvik, høsten 1979, midt i 3. klasse, på Torstrand skole, i Larvik.

Og jeg ble satt til å bo alene, på Bergeråsen, (for min far flyttet ned til Haldis Humblen der).


Og dette var såpass rart, at både min mor og min far, ville skilles fra meg, i løpet av et halvt års tid.

Så jeg tror dette må ha vært fordi de var misunnelige, siden jeg ble baron, eller noe.


Så innerst inne, så tror jeg nok det, at jeg nok må ha blitt baron, etter Holger baron Adeler, (pga. oppførselen til mine foreldre, og oppførselen til min søster, som lagde plott mot meg i skolegården på Torstrand skole, og vi fikk ny lærerinne, i 3. klasse, som var slem mot meg).


Så jeg prøver å finne begrunnelsen her, men jeg vet ikke om jeg får det til helt formelt, etter 'baron-lovene', men jeg har ihvertfall blitt behandlet som om at jeg har blitt baron, av mine nærmeste slektninger, fra rundt den tiden Holger baron Adeler døde, vil jeg si.


Så jeg regner med at jeg får bli baron nå.

Som baroni, så kunne jeg godt ha tenkt meg Grønland.

Jeg tror nå at den uhøflige damen, fra Danmark, som pratet om Grønland, i et middagsselskap, (sommeren jeg var ferdig med Førstegangtjenesten, i Oppland Regiment, (de med Birkebeiner-merke), i Norge), hos min mor på Borgheim.


For da skulle ikke jeg snakke om at jeg hadde vært på fæl vinterøvelse hvor vi sov i snøhule osv., forstod jeg, fordi noen i slekten/(eller mente hun Johanitteordenen), hadde vært på Grønland.

Men Norge og Danmark har jo hatt konflikt i Folkedomstolen i Haag, om Grønland.


Så jeg vil si det var uhøflig, av fru Bente Holte f. Ravn, fra Klampenborg, mener jeg.

(Som jeg nå tror dette må ha vært, etter å ha lest testamente til baronen, hvor hun står nevnt som arving, siden hun var Holger baron Adelers gudedatter).


Så baron for Grønland, ville vært fint.

Vi har også Grønland, i Oslo, og der har min søster Pia, sovet ute en natt, i sovepose, på fortauet, sammed med sine 'kommunist/anarkist'-venninner Cecilie Hyde, Camilla Skriung og ei til.


I skoleåret 1989/90, husker jeg dette var, for jeg var invitert på samme fest, (noen unge damer som gikk på samme videregående skole, som meg, i Sande).

Men det nevnte jeg ikke da, i min mors middagselskap, selv om fru Holte, tok opp temaet Grønland.


Antagelig fordi jeg visste at det nok ville gjort min mor og mormor bedrøvet, hvis de hadde visst at Pia hadde sovet på fortauet, midt i Oslo sentrum, utenfor noen falleferdige bygårder, som var nesten som slum, midt i en av Oslos mest invandrer-tette bydeler, hvor noen av de andre damen hadde fått gratis sigaretter i en invandrerbutikk, (som jeg ikke visste hvor var), husker jeg.


Så kanskje de skyldte på at jeg var slem, og lå på fortauet for å bli 'pakkis-horer', som min bror Axel kaller det?

Hva vet jeg.

Noe sånt.

Men men.

Men jeg sa ikke det i middagsselskapet, av folkeskikk-grunner.


Men hun der Bente Holte f. Ravn, hadde ikke folkeskikk, mener jeg.

Så da burde jeg få Grønland som baroni, siden jeg noen i slekta mi hadde vært på Grønland, skjønte jeg av fru Holte.


For hun sa til bestemor Ingeborg, 'var det ikke noen som hadde vært på Grønland'.

Mente hun da Johanitterordenen?

Det tror de i tilfelle ville ha sagt vel, hvis de var der.

Nei, så jeg og fru Holte var nok i slekt, og vi har felles slekt, som har vært flinke i det danske militæret på Grønland.


Så da synes jeg det hadde vært fint å hatt Grønland som baroni da.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Jeg har skrevet mer om dette på min blogg:





PS 2.

Jeg sender også om dette til de kongelige, for det er vel de som oppretter baronier osv.

PS 3.

Jeg har også begynte å be ut hun prinsesse Madeleine, av Sverige, på stevnemøter osv., her i Liverpool


Så da hadde det kanskje passet bra å være baron av Grønland, så kan hun kanskje bli baronesse av Grønland, tenkte jeg, siden søstera hennes er dronning av Sverige osv., hvis hun blir med på det.

Vi får se.


Bare noe planer jeg dreiv og tenkte på her.

Vi får se.



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/17

Subject: Mer om Meme Adeler. (Søknad)/Fwd: Medlemskap/Fwd: Skifte av navn til Erik Løvenbalk Ribsskog
To: ww@bruunhjejle.dk


Hei,

jeg har nå kontaktet min søster, Pia Ribsskog, i Norge.


Og hun sier at hun jeg trodde var tante Meme, i Heegaard-familien.

Det var Magna Adeler f. Nyholm, (min mormors mors søster), gift med Holger baron Adeler.


Og min mormor, Ingeborg Ribsskog, sin mor, hun døde visst ganske ung, så Adeler's var nok litt som min mormors foreldre, mistenker jeg.

Og da ble jo min morfar baron, tror jeg, da de arvet, for de hadde jo felleseie.


Samtidig, så var min mor mye på sinnsykehus, eller nerveklinikker, eller noe sånn, og i testamentet etter min morfar, så står det at min mor, skal regnes som umyndig.

Når det gjelder arv.


Så da ble jeg baron etter min morfar, mener jeg, siden jeg var min mors eldste sønn.

Så jeg søker igjen om medlemsskap i deres fine, danske adelsforening.

Mvh.

Baron Erik, (som min søster kaller meg i e-poster, mm).


Jeg har også begynt å selge Isbre-Mint fra England.

Så hvis noen i deres fine forening vil kjøpe Isbre Mint, så kan de bestille her:



På forhånd takk for eventuell hjelp.

---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/12/8
Subject: Medlemskap/Fwd: Skifte av navn til Erik Løvenbalk Ribsskog
To: Henrik Wedell-Wedellsborg <ww@bruunhjejle.dk>


Hei,


nå har jeg søkt myndighetene i Norge om å skifte navn til Erik Løvenbalk Ribsskog.


For å markere at jeg er etter Christoffer II Konge av Danmark og en jomfru Lunge, som var adelig, av de gamle Lunge'r, leste jeg.


Men de var visst ikke gift.

Men det er vel egentlig en kongeslekt.

Men kanskje mer adelig, siden de ikke var gift?

Er det greit for Løvenbalk-etterkommere å være med i deres fine adelsforening?


På forhånd takk for svar!

Mvh.

Erik Løvenbalk Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/12/8
Subject: Fwd: Skifte av navn til Erik Løvenbalk Ribsskog
To: lise.johansen@skatteetaten.no


Hei,

hu på Skatt Sør tulla med søknaden min.


Jeg også en oppdatering.

Jeg skriver om dette på blogg, så jeg klager på tullinga, i tilfelle andre i slekta mi har søkt mellom mine to søknader.


Det må jo ha vært en grunn for tullinga, mener jeg.

Mvh.

Erik Ribsskog



---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/12/8
Subject: Skifte av navn til Erik Løvenbalk Ribsskog
To: skattsor@skatteetaten.no


Hei,

min mormor, Ingeborg Ribsskog, som døde ifjor sommer, var etter noen danske konger og Karl den Store, Odin, Cleopatra og Kong Salomon, osv., gjennom Heegaard, Nyholm, Fog, Foss og Løvenbalk.



Løvenbalkene var visst fra Kong Christoffer II av Danmark og en jomfru Lunge, som var en adelsslekt.

Men de var visst ikke gift.

Så det er kanskje ikke riktig å skryte så mye, som om de hadde vært gift.


Men jeg merker at jeg ikke får rettighetene mine, fra politiet, etter at jeg ble forsøkt myrdet, i Larvik, i 2005, og etter at jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', som jeg ikke skjønner nøyaktig hvilken mafia som menes med.


Men, jeg har lest at Løvenbalk-slekten er utdødd, på sverdsiden.

Men jeg ser på Facebook, at mange kaller seg Løvenbalk, som mellomnavn, i Danmark.

Antagelig for å markere at de er etter Odin og kong Salomon og Karl den Store og Willhelm erobreren osv.


Og da vel kanskje blir utsatt for en del misunnelse?

Så jeg tenkte det, at hvis jeg bytter navn, (som de jeg så på Facebook, i Danmark), til Erik Løvenbalk Ribsskog, og bruker Løvenbalk som mellomnavn, etter min 10 x tippoldemor, Maren Pedersdatter Thøgersen Løvenbalk.


Håper dette er i orden, og sender med kopi fra mitt slektstre, på MyHeritage.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:







Direkte ane (22 generasjoner)











Deg Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog Ingeborg Elisabeth Ankerita Ribsskog (born Heegaard) Karen Margrethe Heegaard (born Nyholm) Mary Eva Carla Nyholm (born Fog)


din mor

hennes mor

hennes mor

hennes mor











Ludolph Erasmi Fog
Henrik Georg Fog Rasmus Jørgensen Fog Jørgen Rasmussen Fog Rasmus Jørgensen Fog

hennes far

hans far

hans far

hans far

hans far











Magdalene Davidsdatter Fog (born Foss)
David Lauritsen Foss Laurits Foss Maren Foss (born Pedersdatter Thøgersen Løvenbalk) Peder Thøgersen Løvenbalk

hans mor

hennes far

hans far

hans mor

hennes far











Thøger Jensen Løvenbalk
Jens Lauridsen Løvenbalk Laurits Mogensen Løvenbalk Mogens Jensen Løvenbalk Jens Nielsen Løvenbalk

hans far

hans far

hans far

hans far

hans far






Niels Eriksen Løvenbalk
Erik Christoffersen Løvenbalk Christoffer II Klipping, Konge af Danmark

hans far

hans far

hans far

Viste denne profilen

Christoffer II Klipping, Konge af Danmark







Tilbake til slektstreet




Født:
6. okt 1276
Død:
10. aug 1332 (i en alder av 55)




















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter