Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 12. juni 2011

Jeg sendte en ny Facebook-melding, til Ingeliv Andreassen, som jobber på biblioteket i Drammen







  • Ingeliv Andreassen

    2. juni 2010

    Ingeliv Andreassen


    • HEI!

      Er du sønnen til Arne eller Håkon? Bodde i samme hus som dem til jeg var 5 år gammel og husker veldig godt din farmor og også din onkel Otto i Holmsbu som døde for ikke så lenge siden!
      Hilsen Ingeliv



  • Erik Ribsskog

    2. juni 2010

    Erik Ribsskog


    • Hei,

      ja, stemmer det, jeg er sønn til Arne.

      Men jeg har ikke noe kontakt med familien lenger, for det har vært så mye tull og forviklinger.

      Boddy du sammen med dem på Berger da, for jeg visste ikke at de bodde på Holmsbu?


      De bodde jo på Berger siden Øivind og Ågot jobba for Jebsen, så de bodde like ved Eastwood-familien, tror jeg, like ved Fossekleiva vel, nedafor fabrikkene, på Berger, ikke langt fra gården til Jebsen vel.

      Broren til Otto, Idar, fortalte at farfaren min Øivind, jobba for noen som het Andreassen, tror jeg det var, 'i det store huset på løkka', på Berger.


      Mvh.

      Erik Ribsskog


  • Erik Ribsskog

    for 14 timer siden

    Erik Ribsskog


    • Hei igjen Ingeliv,

      jeg driver å skriver en blogg, fra forskjellige ting, i livet mitt.

      Jeg arvet jo etter Otto, og husker han bare såvidt fra begravelsen til Gunnar, hvor han var utafor.

      Broren hans, Idar Sandersen, vil ikke sende kopi av slektsforskinga, (dem er visst etter Iver Huitfeldt og Gyldenløve da, sa faren min ihvertfall).


      Og de andre etter min farfar, har kutta meg ut, og jeg blir trua med utkastelse, i England, så jeg vil selge på Bergstø, (jeg eier opp mot 1/12 av eiendomen, som med ekstra atelier-hus vel, for Gunnar Bergstø var maler og kai/brygge, for det var et fiskersted, før det ble kunstnersted, eller om det er på naboeiendommen, ihvertfall er det strandlinje, og han kjente kristne maleren Henrik Sørensen har visst vært gjest der, sa Sandersen, på telefonen for et par år siden).


      Jeg ville hatt slektsforskinga, for jeg skriver om det som har skjedd i livet mitt, siden jeg har overhørt i Oslo, at jeg er forfulgt, og ble forsøkt drept i Larvik, i 2005.

      Jeg leter også etter noe i Arbeiderbladet, (om hvor fort jeg løp i Osloløpet, i 1993), det er derfor jeg skriver nå.


      Du fortalte at du jobba på biblioteket i Drammen nå.

      Har dere Arbeiderbladet på microfilm, eller noe, der, for Deichmanske biblotek i Oslo er treige med å svare, osv.

      På forhånd takk for eventuelt svar!


      Mvh.

      Erik Ribsskog


  • Ingeliv Andreassen

    for 25 minutter siden

    Ingeliv Andreassen


    • FacebookHei!
      Har lest mailen din! Jeg vet jo godt hvor den eiendommen i Holmsbu er også! Akkurat nå skal jeg ha en ukes ferie og er ikke tilbake på jobb før 20. juni. Men hvis det er tidsnok for deg, skal jeg forsøke å finne det du er på jakt etter når jeg er på jobben igjen! Hilsen Ingeliv



  • Erik Ribsskog

    for noen sekunder siden

    Erik Ribsskog


    • Hei,

      det var veldig bra.

      Jeg leste at det løpet ble holdt lørdagen 22. mai 1993, så det burde stå i Arbeiderbladet for 24. mai 1993.

      I resultatlistene for Osloløpet.

      (Jeg løp for Rimi Munkelia, på Lambertseter, i Oslo).


      Dette var mens jeg egentlig var i førstegangstjenesten, i infanteriet, i Geværkompaniet, (Oppland Regiment), i Elverum.

      Så jeg lurte på hvor fort jeg løp igjen, og skulle gjerne hatt en kopi fra den resultatlista da.


      Det hadde vært kjempekult i såfall.

      Si fra hvis du vil kjøpe den 1/18 jeg eier av Bergstø.

      Det blir i såfall til markedspris, og jeg må snakke med advokaten først, for å høre hva han har gjort.

      Men da kan du dra dit cirka tre uker i året.


      Ihvertfall etter at Idar Sandersen har gitt seg.

      Jeg så du var nede i Nevlunghavn, på Facebook, for noen år siden, så du har kanskje ikke noe hytte, tenkte jeg.

      Eller hvis du vet noen andre som er interessert, i å eie på Støa, for jeg får ikke noe svar fra han advokaten.


      Henrik Sørensen har vært gjest der, og det er fin eiendom med utrolig praktfull utsikt til Drammensfjorden og Bergeråsen/Berger, osv.

      Det er omtrent som at du står rett over fjorden, på et fjell, så den utsikten var veldig bra, og det var også panoramavindu, i den ene stua der.


      Men jeg får høre med han advokaten på Hurumlandet igjen etterhvert og.

      Mange takk for svar ihvertfall!

      Mvh.

      Erik Ribsskog

      PS.

      Alle etter Øivind har kutta meg ut, så jeg får ikke solgt til de, (og ønsker ikke heller det), det er derfor jeg skriver om det her.


      Så sånn er det.







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter