Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. juni 2008

Er det Christell Humblen som driver å fucker med meg? (In Norwegian).

Hun her Christell Humblen, det er altså dattra til Haldis, som er dama til fattern.

Dem bodde i sitt eget hus, i Havnehagen, hvor fattern flytta inn, i 1980, da jeg var ni år.

Jeg ble boende aleine i leiligheten til fattern i Hellinga, og seinere i Leirfaret.

Hun her Christell, er veldig pen da, en av de peneste på byggefeltet husker jeg, så det var ganske lett å forelske seg i henne, selv om hun vel ikke var den skarpeste kniven i skuffen, som de sier, og vel også kanskje var litt fucka opp.

Det er mulig.

Men når jeg tenker tilbake nå, så skjønner jeg, at hun har stått bak masse 'set-ups', mot meg, opp i gjennom årene.

Og jeg lurer på om faren hennes i Ålesund, er noe mafia-greier, muligens i forbindelse med senkingen av Scandinavian Star, siden han er veldig god bekjent av Solveig, tidligere telegrafist på Holger Danske og Scandinavian Star, fra Holmen i Oslo.

Og hun kjenner også Haldis godt, så vi var til og med hos Solveig og feira jul, et år på slutten av 80-tallet.

Jeg likte meg ikke så godt der, så jeg tok kvelden tidlig.

Da dukka Christell opp på rommet mitt, påkledd kun i nytt, sexy undertøy, som hun hadde fått i julegave, den kvelden da.

Av ukjent anledning.

Men men.

Hun var som sagt så sexy hun jenta her, at f.eks. til og med i konfirmasjonen hennes, så sang dem at 'hun har det man kaller sex-appeal'.

Så det var kanskje litt rart å si om en konfirmant-jente, men jeg regner med at det er greit at jeg skriver at hun er sexy her da, når de til og med sier det i konfirmasjonen hennes, så det får man regne med.

Hun ble konfirmert sammen med søstra mi, på Snippen, et forsamlingshus, på Sand i Svelvik.

Og jeg husker at onkelen min, Håkon, sa etter konfirmasjonen, at han synes ikke den var så bra, for det var liksom sånn, at Christell var den beste, og søstra mi Pia, var liksom ikke så fin da.

Så det var liksom at Christell var mye finere enn Pia, og fikk mye mer oppmerksomhet, og gaver, og hadde fler gjester og sånn.

Og det tror jeg han hadde rett i.

Jeg og mutter, blandt annet husker jeg, satt vel omtrent lengst mulig unna de.

Og det var vel litt rart, at ikke muttern satt nærmere Pia, men det er vel sånn det var.

Jeg husker forresten en 17. mai, da jeg gikk i 6. klasse på Berger skole.

Da hadde ikke Pia flytta til Berger ennå.

Så Pia tror jeg må ha flytta til Berger, seinere den våren, i 1983, må vel det her ha vært da.

Noe sånt.

Men da, gikk jeg i flaggborgen.

Siden vi gikk i 6. klasse, mener jeg det var.

Noe sånt.

Og da, når vi var tilbake til skolen, så bærte jeg flagget, for ingen andre ville det, men jeg synes det var kult.

Og da stod fattern og Haldis, oppå gangbrua, over riksveien.

Men de så ikke meg, selv om jeg bærte flagget, i flaggborgen, de bare speida etter Christell.

Så sånn var det å vokse opp på Bergeråsen.

Det var liksom Christell som var mer verdt, enn meg og Pia, i hvertfall sett fra fattern og Haldis sitt synspunkt.

Selv om at jeg var jo to år eldre enn Christell, og jeg hadde vel lettere for å lære ting og sånn, så det var ikke sånn at jeg synes det selv.

Jeg ble vel ganske tøff av oppveksten osv., og jeg fikk vel selvtillit av, at jeg skjønte skoleting og sånn bra da, og ofte klarte å svare riktig, på spørsmål i klassen osv.

Uten at jeg behøvde å gjøre så mye lekser f.eks.

Noe sånt.

Men den situasjonen her, med mitt forhold til Christell, var jo litt komplisert, må man vel si.

I og med, at hun var datra til dama til fattern, så var vi jo nesten i familie.

Men hun var en av de peneste jentene på byggefeltet, hvis ikke den peneste kanskje, selv om det også var mange andre pene jenter der, husker jeg.

Men vi bodde jo ikke i samme hus, så på en måte, så var hun omtrent som en nabojente som var venn av familien.

Så det her var litt komplisert.

Så jeg fant ut, at hvordan grensen var, for hvordan vi kunne burde omgås, det var sånn at vi kunne tulle og flørte litt kanskje, siden vi ikke egentlig var i familie.

Men at vi hadde blitt sammen, og f.eks. blitt et par, (ikke for at jeg skal være innbilsk, men bare for å ta det hypotetisk), det tror jeg hadde litt vel drøyt, siden fattern jo var sammen med mora hennes, da ville kanskje folk synes at dette var litt rart.

Sånn så jeg for meg dette.

At jeg hadde lov å tulle og flørte litt med hu, men det kunne egentlig ikke bli for seriøst.

Og jeg gjorde ikke noe galt mot henne, at jeg begynte å skulle klå henne på puppa eller noe sånn, uten at hu ville det, det gjorde jeg aldri.

Så jeg gjorde egentlig ikke noe galt.

Men, da jeg gikk i 9. klasse, så husker jeg, at to gutter fra Svelvik, eller Tangen(?), sa noe greier, på bussholdeplassen, om søstra mi, som skulle indikere, at hu var litt sånn, litt vel populær blant gutta.

At hu var sånn, at de begynte å glise, når de sa navnet hennes.

Så det likte jeg ikke så særlig, men jeg visste ikke hvem de var.

Og jeg visste ikke om de visste at jeg var broren hennes.

Det var bare noe jeg overhørte det her.

Så jeg raidet rommet hennes nede hos Haldis noen ganger.

Siste gangen, da jeg gikk i 2. klasse på Sande vgs.

Det høres litt rart ut, men det var liksom en krig, mellom meg, og de som bodde i huset til Haldis, siden det var alltid et eller annet.

Det her var skoleåret 1987/88 da, så jeg var vel 17 år da.

Og Christell og Pia, var vel 15-16 år da.

Og da, på rommet til Pia, så fant jeg en slags dagbok, hvor hun hadde skrevet, at hun hadde drevet med noen 'hoppe av i svingen'-aktiviteter, med en eller annen kar i Svelvik.

Og, jeg fant en lapp, som Pia hadde tatt vare på, fra Christell, hvor det stod, noe sånt som.

'Skal vi dra til England i sommer, og drikke oss fulle og knulle gutter', eller noe.

Så jeg trodde kanskje Christell var mer promiskuøs, enn hun egentlig var, etter å ha lest den lappen.

Den sommeren, når de var i England, i Bournemouth, det var sommeren 1988, må det vel ha vært.

Så da var Pia 16 og et halvt, og Christell nesten 16 da, hvis jeg har skjønt det riktig.

Jeg tror det må ha vært seinere, at jeg så den lappen.

Altså i ettertid.

Så det her, må ha vært, mens jeg gikk på 3. klasse, på handel og kontor da.

I Drammen da, antagelig.

Eller muligens sommeren før.

Vanskelig å si.

Jeg var ofte forbanna på de.

For det var sånn, at Haldis sa, at jeg fikk ikke lov å låne båten, selv om jeg var 17 år, siden Christell og Pia, ikke hadde lov å kjøre båten enda.

Da ble det urettferdig.

Så hvis man tok den tankegangen videre, så ble det jo sånn, at jeg ikke fikk lov å ta lappen, før Christell og Pia ble gamle nok til å ta lappen.

Ellers ble det urettferdig.

Så det var mye tull da.

Og i tilfelle Christell leser det her, og blir forvirret av eksempelet med lappen, så mener jeg ikke at Haldis sa det, at jeg måtte vente med lappen.

Jeg vet det, at jeg ikke tok lappen før i 1995, det var bare et eksempel.

Og hun er litt forknytt og hun Christell, og litt aggresiv.

Så det er ikke så lett å få noen givende kommunikasjon med henne.

Det synes i hvertfall ikke jeg.

Så å prate med henne om sånne her ting, det er nok ikke så lett.

Det gikk mer på roping, og utsagn, som man måtte tenke lenge på, for å ha sjangs til å skjønne hva som var ment.

Det var ikke så veldig åpen kommunikasjon da.

Det var vel preget av at vi var uvenner i store perioder, på 80-tallet, fordi jeg var sur, fordi jeg synes de hadde stjålet fattern, på en måte da, siden jeg måtte bo alene i Hellinga og Leirfaret, og jeg fikk ikke lov å bo hos dem i Havnehagen.

Og jeg hadde nettopp flytta til Berger, etter å ha bodd sammen med muttern, som vel var hysterisk, og søstra mi der.

Og der var det også problemer mellom meg og muttern, så jeg var egentlig ikke så harmoisk på den tiden, jeg var drit-sur, fordi fattern hadde flytta ned dit, for jeg hadde liksom ikke noe mor, fordi hu ble sagt å være sinnsyk, og hu var hysterisk omtrent hele tida, og når de da rappa fattern, så ble jeg litt irritert.

Så sånn var det.

Men hun Christell, hun inviterte meg, og søstra mi vel, til å låne leiligheten hennes, i Oslo, ved Terningen matcafe, en helg, av en eller annen anledning, etter militæret i 1993.

Da hadde jeg nettopp dimma fra militæret, og da får man bare noen få tusen i dimmepenger.

Og jeg hadde ikke bånd til fattern, for han var liksom ikke i familien min, han var jo i familien til Haldis og Christell og dem, så jeg hadde ikke noe hjem noe sted.

Og Pia og Christell, sa jo i 1989, at fattern hadde misbrukt Pia, så jeg holdt meg unna fattern, etter det.

Og muttern, hadde jo problemer, hun hadde vært på institusjon osv., pga. mentale problemer osv.

Så hun kunne jo ikke gi så mye støtte, jeg vet ikke om hun ville gitt det heller, vi var liksom ikke så 'close', selv om det ble bedre etterhvert på 90-tallet.

Og jeg var jo vant til å få penger av fattern, til mat og potetgull og cola osv.

Så jeg var jo ganske bortskjemt.

Og søstra mi, må man vel si, hadde fått meg til å begynne å røyke, selv om det var jo mitt eget ansvar da, det skjønner jeg jo, men jeg var litt i opposisjon til fattern da, og han hata røyking, så det var vel noe for å komme i opposisjon til han osv.

Men men.

Men jeg hadde i hvertfall nok å bruke penger på, så det var ikke sånn, at jeg kjøpte meg ny garderobe hele tida, da jeg var student det andre året, eller da jeg var i militæret.

Så, jeg tror hun Christell, var litt misfornøyd, med at jeg ikke hadde de nyeste sosse-klærne, eller noe.

Siden hun ville at jeg skulle se de elskende på Point Nuff, eller noe.

Som er en film om to uteliggere i Paris, et par.

Så nå jeg tenker tilbake på det nå.

Så tror jeg nok det må ha vært noe som har foregått i forbindelse med det her.

Hun Christell hadde også en sånn kakadue, en sånn dyr fugl, som hun hadde lånt, som kosta 50.000., eller noe.

Det var mens eieren var på ferie.

Og den var litt plagsom, og litt artig.

Og den fløy rundt og begynte å hakke på beltet mitt.

Jeg trodde ikke det var noe farlig.

Men så kikka jeg på beltet, så hadde fuglen hakka i stykker hele beltet, så man kunne ikke bruke det lenger.

Så en liten advarsel mot sånne fugler, de burde hatt noe advarsel-lapp som fulgte med, da man kjøpte de.

Jeg husker Pia sa at den fuglen senere ble sinnsyk.

Hva hun nå kan ha ment med det.

Men jeg har ikke lyst til å tenke for mye på det.

Men det er mye rart.

Og jeg kunne ramsa opp forskjellige ting, som hu Christell har funnet på.

En gang, så skulle hun ha meg til å danse med henne, på et diskotek, i Drammen.

Et ungdomsdiskotek, på torsdager, på Rica(?)

Noe sånt.

Men jeg ville ikke danse med hu, som mora var sammen med faren min, mens alle så på.

Det ble litt for drøyt synes jeg.

Det ble litt rart.

Og en gang så skulle hun ha meg med på pub, i Drammen.

Så drakk vi masse øl.

Så på bussen hjem.

Så hadde hun med typen sin Iver, m/kamerater.

Men man ble jo pissatrengt av all øl-en.

Så da bussen stoppa, så skulle hu på do.

Så fikk hu sjåføren til å vente mens hu var på do da.

Og da måtte jeg skikkelig på do og.

Så da gikk jeg på do jeg og.

Vi hadde drukket så mye øl.

Det var mens bussen stoppa i Svelvik, til den var i rute igjen.

Og da sa han Iver, 'skal du se på', nå da.

Men jeg skulle nok bare pisse pga. all ølen.

Det var mørkt osv. og.

Så hvor han Iver hadde det fra, det vet jeg ikke.

Jeg synes ikke det var hans business heller.

Men seinere, sommeren etter.

Så hørte jeg Ulf Havmo, prate om å banke opp han Iver.

Og han ville ikke forklare meg hvorfor.

Så om Iver har sagt noe rykter om meg, fordi jeg måtte pisse, da vi var på bussen.

Vi drakk veldig mye øl, og jeg viste ikke hvor doen var på den puben, det var Christell som absolutt skulle dit.

Og at det her var noe 'set-up', fra Christell(?)

Jeg synes det virka som at det var noe set-up, fra Christell, den gangen Nina Monsen skulle bli med meg hjem, da hun gikk tur med bikkja, og vi holdt på hele kvelden med forskjellige aktiviteter.

Og muligens også, da Christell skulle ha meg med til Fremad, i Sande, og hun Tina 'turbo', som hun ble kalt, vel bydde seg fram osv.

Det er litt mye rare ting fra Christell, når jeg tenker tilbake.

Samme når hun Tina 'turbo', og Eva, skulle bli med meg til Jan Snoghøj, på Gulskogen en gang.

Jeg heiv dem ut av taxien, fordi jeg viste ikke hva Jan ville ha sagt da.

For de hadde veldig dårlig rykte, de her, Eva og Tina turbo, så jeg var litt redd at de skulle begyne å stjele noe fra leiligheten til Jan osv., så det synes jeg ikke gikk ann.

Det er mye mer og, men det er begrensa hvor mye man gidder å skrive av gangen.

Men jeg kommer vel på mer etterhvert.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter