Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. august 2009

Jeg sendte en e-post til Sivilombudsmannen angående hvor lang tid, som man burde vente, før man sender purring, til forvaltningen, pga. manglende svar




Google Mail - Spørsmål om hvor lang tid man bør vente, med å sende purring, når man ikke mottar svar fra forvaltningen










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Spørsmål om hvor lang tid man bør vente, med å sende purring, når man ikke mottar svar fra forvaltningen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Aug 6, 2009 at 10:24 AM




To:
postmottak@sivilombudsmannen.no






Hei,

jeg har vært i kontakt med dere tidligere, angående en sak, hvor Ambassaden i London, ikke
svarte på mine henvendelser.

Dere sa at det var iorden, siden UD tilslutt svarte.


Men, jeg ser jo på nettsidene deres, at dere har uttalelser, fra visse saker.

Så lurte jeg på, om hvorfor dere ikke har noen uttalelse der, fra min sak.

Jeg leste uttalelsen deres, i forbindelse med saken som involverte pasientombudet. Og der,

så la Sivilombudsmannen vekt på, at helse Sør, til slutt beklaget, at de ikke hadde svart,
på 15 måneder.

Men, i saken min, så har jo ikke ambassaden beklaget enda, de har jo ikke engang svart

meg, eller noe som helst, enda dere har bedt dem om det.

Hvorfor tar dere hensyn til beklagelser i pasientombud-saken, men ikke i min sak, dere
sa at det var greit, så lenge UD svarte, men jeg har jo ikke fått noe beklagelse fra

ambassaden.

Her lukter det forskjellsbehandling fra Sivilombudsmannen, vil jeg si.

Til sist, så var grunnen til at jeg søkte på nettet, det var hvor lang tid, som man bør la
forvaltningen ha, før man sender en purring, for manglende svar.


(For jeg blir fortsatt tullet med over hele linja fra forvaltningen i Norge).

Så jeg kunne tenkt å ha en tommelfingerregel, på hvor lenge man bør vente, før man
sender en purring, på manglende svar, til forvaltningen.


Dette høres kanskje bagatellmessig ut, og høres kanskje ikke ut som en grunn, til å
kontakte dere, men nå er det så mange saker, hvor jeg blir tullet med av myndighetene,
så nå må jeg prøve å få litt struktur inn i dette og litt rutiner, må man vel kalle det.


Det virker som at det er en slags mafia innen offentlig forvaltning som driver å motarbeider
meg her, bare se mine tidligere klager, som jeg har sendt dere.

Om dere kan se disse i sammenheng.


Så håper jeg at dere har mulighet til å svare på disse spørsmålene!

Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter