Hei,
jeg har vært i kontakt med dere tidligere, angående en sak, hvor Ambassaden i London, ikke
svarte på mine henvendelser.
Dere sa at det var iorden, siden UD tilslutt svarte.
Men, jeg ser jo på nettsidene deres, at dere har uttalelser, fra visse saker.
Så lurte jeg på, om hvorfor dere ikke har noen uttalelse der, fra min sak.
Jeg leste uttalelsen deres, i forbindelse med saken som involverte pasientombudet. Og der,
så la Sivilombudsmannen vekt på, at helse Sør, til slutt beklaget, at de ikke hadde svart,
på 15 måneder.
Men, i saken min, så har jo ikke ambassaden beklaget enda, de har jo ikke engang svart
meg, eller noe som helst, enda dere har bedt dem om det.
Hvorfor tar dere hensyn til beklagelser i pasientombud-saken, men ikke i min sak, dere
sa at det var greit, så lenge UD svarte, men jeg har jo ikke fått noe beklagelse fra
ambassaden.
Her lukter det forskjellsbehandling fra Sivilombudsmannen, vil jeg si.
Til sist, så var grunnen til at jeg søkte på nettet, det var hvor lang tid, som man bør la
forvaltningen ha, før man sender en purring, for manglende svar.
(For jeg blir fortsatt tullet med over hele linja fra forvaltningen i Norge).
Så jeg kunne tenkt å ha en tommelfingerregel, på hvor lenge man bør vente, før man
sender en purring, på manglende svar, til forvaltningen.
Dette høres kanskje bagatellmessig ut, og høres kanskje ikke ut som en grunn, til å
kontakte dere, men nå er det så mange saker, hvor jeg blir tullet med av myndighetene,
så nå må jeg prøve å få litt struktur inn i dette og litt rutiner, må man vel kalle det.
Det virker som at det er en slags mafia innen offentlig forvaltning som driver å motarbeider
meg her, bare se mine tidligere klager, som jeg har sendt dere.
Om dere kan se disse i sammenheng.
Så håper jeg at dere har mulighet til å svare på disse spørsmålene!
Mvh.
Erik Ribsskog