Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 4. januar 2010

Debattforum

Det er noen som skriver kommentarer om at de skulle ønske at johncons-blogg hadde debattforum.

Men jeg har jo bloggen, som jeg skriver på, så synes jeg først bør få ordentlig grep på å moderere kommentarene på bloggen, før jeg eventuelt ønsker å også starte et debattforum.

Det tar også tid, å moderere meldinger.

Så jeg tror jeg må lære mer om moderering, før jeg ville tatt sjangsen på å starte et debattforum.

Så jeg får prøve å ta en ting av gangen, tror jeg.

Men med tid og stunder, så håper jeg, at jeg også kan klare å få til et debattforum.

Så jeg håper at johncons-blogg leserne er greie og kan smøre seg litt med tålmodighet, som det heter, i mellomtiden.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Det kommer kanskje inn ti kommentarer om dagen, i gjennomsnitt, på bloggen.

Jeg skal prøve så godt jeg kan, å få moderert kommentarene skikkelig.

Det er etter disse reglene, som jeg bruker når jeg modererer, (standard slettemelding):

Personangrep, trakassering, rasisme og annen styggdom vil ikke bli akseptert her på johncons-blogg.

Ta kontakt med bloggadministrator, på e-post adresse eribsskog@gmail.com, hvis du lurer mer på hvorfor den ovenstående kommentaren har blitt slettet.

Med johncons-blogg hilsen

Erik Ribsskog


PS 2.

Det er også mange som stiller spørsmål, til meg, i kommentarer, på bloggen.

Men det er mange hundre lesere på bloggen, så jeg kan ikke love at jeg kan svare, på alt som blir spurt om.

Og en kommentar, det er ment å være en opplysning, eller merknad.

Så jeg ser helst at spørsmål til meg, blir sendt på e-post.

(Til: eribsskog@gmail.com).

For dette er en blogg, som har en kommentarfunksjon.

Men en kommentarfunksjon er ikke det samme som et debattforum, eller en chat.

Så hvis folk ønsker at jeg skal svare på spørsmålene, så er det best å sende e-post.

For jeg synes det er mest ordentlig, å ha kommentarer, i kommentarfeltet.

Hvis det blir spørsmål i kommentarene, så synes jeg det blir som å være i et forhør ofte.

Og det synes jeg ikke er noe hyggelig.

For det kan bli som å være i opptil ti forhør, på en dag, synes jeg, og det kan noen ganger kanskje bli litt slitsomt.

Så da synes jeg det er bedre å ta det fra scratch, i en e-post, hvis det er noen som lurer på noe.

Håper dette er i orden!

PS 3.

Og det er ikke fordi jeg har noe imot å chatte egentlig, i og for seg.

Men, jeg liker best å chatte, når jeg har overskudd og lyst til det.

Og da hender det at jeg chatter på mirc osc., det er der jeg har chattet mest.

Men jeg synes ikke at kommentar-funksjonen, her på bloggen, er så egnet til å chatte heller.

For, på en chat, så kan man 'banne' folk man ikke vil chatte med, på en enkel måte.

Mens på kommentarfunksjonen, så er det mulig å kommentere anonymt, og det er ikke ment å være en chatteklient, så den er ikke så egnet for chat, rett og slett, vil jeg si.

Dessuten så hender det lett, at man sporer av fra temaet i bloggposten, hvis man chatter.

Så det er ganske mange gode grunner, vil jeg si, til å helst ta spørsmål på e-post.

Så da håper jeg at det gir mening, og at folk forstår hvorfor jeg ønsker å ta det sånn.

For da blir mer levelig å skrive blogg, synes jeg.

For jeg vet at jeg ikke har vært så flink til å moderere kommentarene på bloggen tidligere, og har skeiet ut og brukt den som chat selv, ved mange anledninger.

Så jeg skal prøve å skjerpe meg der, på bakgrunn av de grunnene som jeg har nevnt ovenfor.

Så får vi håpe at det er i orden.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter