Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 27. januar 2011

Jeg sendte en e-post til Finn Jebsen, styreformann i Kongsberg Gruppen




Gmail - Til styreleder Finn Jebsen










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Til styreleder Finn Jebsen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jan 27, 2011 at 8:05 AM




To:
office@kongsberg.com






Hei,

er du i slekt med Jürg og Jørg Jebsens, om grunnla Berger og Fossekleiva fabrikker, og hadde produksjonslokalet 'Tyskland', blant annet.

Etter Peder Jebsen, fra Sclheswig-Holstein?


Min farmor, Ågot Mogan Olsen, jobbet for Jürg Jebsen, som tjenestepike, under krigen.

(Hu var fra Rollag, som vel sogner til Kongsberg, hvor du jobber nå, så jeg på Wikipedia.


Jeg leste om deg i Nettavisen nå, derfor jeg kjente jeg igjen etternavnet ditt, fra farmora mi sine fortellinger, fra krigen, osv.

Jeg har også vært på militærøvelse(r) oppe i Kongsberg, og husker at dem har et fjell der som heter Barmen, osv.


Og noen i russe-klassen min i Drammen dro meg med til Kongsberg i russetida, natt til første mai, var det vel.

Noe sånt).

Min farmora sa at Jürg Jebsen hadde rappa rasjoneringsklippet hennes for dram, og bestilt dram i hennes navn, fra polet i Drammen, under krigen.


Medfører denne historia riktighet, vil du si?

Ågot hadde tatt med seg flaska ned til broren sin, 'n Ola, og drukket opp flaska der.

Kjenner du historia om dette?

(Dette skjedde på Berger, hvor jeg vokste opp).


Jeg ser du prater om Rimi-Hagen.

Jeg har også jobba for Rimi-Hagen, som butikksjef, i Oslo og Langhus, fra 1998 til 2002.

Jeg vant blant annet en prestisjefull konkurranse i butikkdrift, som butikksjef på Rimi Langhus, andre halvår 2001, og fikk en metallpenn og et personlig brev fra Rimi-Hagen, hvor han skrev at jeg var en god leder, blant annet, og at jeg var arbeidssom.


Men men.

Men jeg har overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003 og 2004, og ble forsøkt myrdet på min onkel, Martin Ribsskog, sin samboer, Grete Ingebrigtsen, sin går, i Kvelde, i 2005.


Og måtte flykte til England, uten å engang ha tid å ta med meg mine viktige papirer.

Og ingen vil sende meg kofferten min, fra den gården i Kvelde, i slekta mi.

Og Rimi-Hagen vil ikke sende et kopi av det vinner-brevet.


Og heller ikke Rimi.

Er det du som har prata dritt om meg til Rimi-Hagen, grunnet at farmora mi drakk opp dram-flaska, som onkelen din, (eller hva han er), Jürg Jebsen, (fra Danmark/Tyskland), kjøpte på rasjoneringskortet, som han hadde rappa fra farmora mi Ågot.


Hva er det som foregår her?

Er det at Jebsen-familien flyttet til Norge, et slags hjemmetysk angrep fra Mariager Kirke?

Hvorfor ligner de to kopi Jebsen-kirkene på Berger og i Ytre Arna på Mariager kirke, som tyskerne spente opp en utkikks-snor mellom tvillingtårnene på?


Og satt en spion oppå der.

Har dere satt opp en snor mellom Berger og Bergen med en spion oppå?

Hva skjer her?

Mvh.

Erik Ribsskog












PS.

Her er mer om dette:

mer om finn jebsen

http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article4007360.ece

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter