Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 20. januar 2011

Jeg sendte en ny e-post til min søster Pia Ribsskog




Gmail - Mer om Meme










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Mer om Meme











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jan 20, 2011 at 1:21 PM




To:
Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>






Hei,

bestemor Ingeborg skrev at Ellen og Didrik Beichmann, forlovet/giftet seg, i hennes fødselsdag, i 2007, var det vel.

Har Beichmann flyttet med Ellen til Sveits da.


Har hun flyttet tilbake til Aesch?

Hva er poenget med flytte først til Sveits, så til Norge, og så til Sveits igjen?

Var dette for å tulle rundt bestemor Ingeborgs død?


Hm.

Mvh.

Erik Ribsskog


2011/1/20 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>



Ellen bor i Sveits. Det er ikke jeg som
har ansvar for dette, men jeg skal gi beskjed om hva du ønsker.




Med vennlig hilsen


Norsk Forbund for Utviklingshemmede (NFU)


Pia Ribsskog



pia@nfunorge.org


www.nfunorge.org


tlf: 22 39 60 50


fax: 22 39 60 60








Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 20. januar 2011 12:40



Til: Pia Ribsskog

Kopi: post.vestfold@politiet.no

Emne: Re: Mer om Meme




Hei,






ok, det er kanskje de stolene og den lille sofaen som er barokkmøbler
da.






Og de er ihvertfall verdifulle.






Fortsatt skjønner jeg ikke hvordan bestemor Ingeborg kunne ha ødelagt det
bordet.







Hvorfor svarer du ikke om tante Ellen, har det skjedd noe?







Burde jeg være på vakt ovenfor henne?







Jeg foreslår, angående tingene etter bestemor Ingeborg.






At vi fyller ut alt vi vet om tingene, at de er etter baron Adeler eller
Løvenbalk, (kanskje Ulving eller Martin eller Ellen vet).







Og sender skjema for hvert maleri/møbel, (som er gamle), til Sothebys.






(Det skjemaet jeg sendte deg.






Fyll ut skjema veldig nøye, for briter er veldig med skjema, at man skriver med
sort blekk og ikke utafor boksene på skjema.






Og skriv alt dere vet om de forskjellige antikvitetene/mareriene).






Så kan sikkert Sothebys gi råd, om hvordan dette kan fraktes til London, for
auksjon.






Hvis det er barokk-møbler, som du sier det er, samt malerier fra Højriis, så er
det nesten museums-gjenstander, vil jeg si.



Det kan bli vanskelig for oss, med forsikringer osv., vil jeg si.






Vi burde selge ihvertfall møblene, synes jeg, og alt som er verdt over 100.000,
fordi det kan bli stjålet, og folk blir nesten drept, noen ganger, hvis de eier
verdifulle ting, i våre dager.






Så det synes jeg, at vi burde sende sånne skjema til Sothebys, for de gamle
tingene til bestemor Ingeborg.



Send også kopier av alle skjemaene og fotografiene av antikivitetene, til alle
arvingene.






Så vet alle hva som skjer.







Er det du som må ordne i dette?







Hvorfor gjør ikke Ellen og Martin noe?






Dette er jo helt håpløst, de løper fra ansvaret sitt.






Dette kan være museums-gjenstander, hvis det er ting fra 1600-tallet osv., så
vi har også et ansvar, vil jeg si, for å ta vare på disse tingene.







Og ingen av oss er så rike, så jeg tror vi burde selge de mest
verdifulle tingene.






For man må ha penger til forsikring og alt sånt.







Og det kan ha museums-verdi, en del av disse tingene, tror jeg.







Det er ikke så artig, synes jeg, å ha alt for verdifulle ting, for da
eies man liksom av tingene og.






Mens penger kan man ha på en konto i banken.







Sothebys kan nok hjelpe med transporten til England og, for jeg vet
ikke mye om han Ulving i Tønsberg, men jeg tror det er smartere å selge det hos
Sothebys, for da kan dansker og engelskmenn osv., også by. Sånn at vi da nok
vil oppnå en bedre pris.






Hva driver dere med i Norge, prøver dere å få meg til å miste kontrollen i
England, er det derfor dere somler sånn med arv?






Erik Ribsskog











2011/1/20 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>




Det runde bordet var ikke noe gammelt
bord, det var et bord som ble kjøpt nytt på 80 tallet.


De andre møblene vet jeg ikke om var arvet
eller kjøpt når de drev med antikvitetshandel.





Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 20. januar 2011 11:44






Til: Pia Ribsskog

Emne: Re: Mer om Meme








Hei,






jeg synes du generaliserer litt nå Pia.







Jeg skjønner at jeg sender veldig mange e-poster.






Men jeg har drevet mye med slektsforskning osv., etter at jeg flykta til
England, i 2005.







Jeg søkte på barokk-møbler, på nettet, og fant noe fra 1700-tallet, som
var verdt 20-30.000 euro.






Så barokk-møbler er verdifulle.






Selv om jeg ikke skjønner hvordan bestemor Ingeborg klarte å ødelegge det runde
bordet, i 2001, var det vel.







Har de barokk-møblene stått i Tornerose-tårnet på Højriis tror du, det
runde bordet og det?






Det er nok verdt mye penger.






Jeg leste også på nettet at de tyske eierne prøvde å få tilbake møblene.






Kanskje de er interessert i å kjøpe?







Vi kunne jo fått det taksert av Sothebys og enten solgt det der, eller
tilbudt det til eierne av Højriis.



Tror du at Axel er autistisk forresten?



Han har jo gått på spesialskole og Steiner-skole, uten å få diagnose, og lever
i sin egen verden, og svarer ikke på mobil-oppkall osv.







Du programmerte han jo, og sa sånn, rundt år 2000 vel, hjemme hos deg,
i din andre bolig i Tromsøgata, og sa at 'Erik har jo bare en genser', til
Axel.






Noe som vel ikke var helt sant men.






Hva var det om egentlig.







Kunne du hørt med Ellen, om hvor mamma var i England, for det hadde
vært artig å vite.






Kanskje jeg kan dra å snakke med vertsfamilien hennes, og høre hvordan hun var,
da hun bodde i England.







Kanskje mora til Cecilie Hyde, eller Cecilie Hyde, (som du kutta ut sa
du til meg og mora vår, fordi hun var forelska i deg), vet hvor muttern var i
England, for mora til Cecilie Hyde, var jo venninna.







Eventuelt om du veit navnet hennes, så kan jeg kontakte mora til
Cecilie Hyde, eller prøve ihvertfall.






Sorry at det blir mange e-poster, jeg har sendt så mye e-poster i det siste, i
forbindelse med slektsforskning og blogg osv.






Og jeg har vært mye på internett, på quiz-show osv., så jeg skriver fort her.






Men du har jo ikke internett hjemme, så du skjønner kanskje ikke hva #quiz-show
er.






Men men, samme det.







Hva er det du driver med på jobben, hos Norsk Forbund for
Utvilkingshemmede da?






Er du sentralborddame fortsatt, eller har du fått eget kontor?







Mvh.






Erik Ribsskog









2011/1/20 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>





Hei.


Jeg vet ikke helt sikkert hvor hun var au pair, men jeg tror det var i
Surrey, noe sted som heter det?


Jeg vet nok ikke om noen som kan hjelpe deg med å grave opp det
vikingskipet.



Du spør om så mye, og samme hva jeg svarer så er du ikke fornøyd med
svaret og kommer med så mange nye spørsmål, så det blir litt mye det her.


Beklager at jeg ikke svarer på alt.





Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 19. januar 2011 21:34





Til: Pia Ribsskog

Kopi: post.vestfold@politiet.no



Emne: Fwd: Mer om Meme






Dessuten Pia,






du som er kommunist, hadde jeg nær sagt.







Du har ihvertfall et sånt kommunist-nettverk, eller new age-nettverk,
eller hva det er.







Og du har jo også vært mye på Kongsgården, på Bygdøy, du pleide å gå
dit, for du kjente noen gutter der, den første tida du bodde i Oslo, husker jeg
du sa.






Så du kjenner sikkert noen ute på Bygdøy, som kan få Vikingskipmuseet, til å
hjelpe meg å grave opp et vikingskip, som jeg har funnet i England.



Det er lengre enn den havseileren, som faren vår lagde på 80-tallet, hvis du
husker den.






Ihvertfall er det cirka like langt.






Og det er klinkebygget da, så det er norrønt/norsk da.






Det ligger under en pub, på the Wirral, på landsbygda, på den andre siden av
the Mersey, hvor jeg pleier å dra, hvis jeg trenger frisk luft.






Og det er vikinghavn, som heter Meols, hvor norske vikinger, mye de som først
bodde i Dublin, pleide å være.







Men britene skjønner seg ikke på vikingskip, og jeg har vært på
vikingkonferanse her, og prata om det skipet, foran hundre briter cirka.







Eller, jeg satt i salen da.







For en brite jeg traff i Meols, fortalte meg om det vikingskipet da,
som ligger under leire.






Det trengs kunnskap om hvordan det skipet skal males, for at det skal holde
seg, for britene tror at det vil bli ødelagt, med en gang det graves opp.






Men i Norge så finnes det jo mange vikingskip i museer, så det er bare tull det
britene sier, sånn som jeg kan forstå det.







Det trengs også folk til å grave opp skipet da.






(Men det kan også britene gjøre, hvis de får midler).







Så jeg trenger hjelp fra vikingskipmuseet, tror jeg.







Det kan også være snakk om å bygge et ganske lite vikingmuseum uti
Meols der og, hvis jeg får tak i støtte.







For jeg har prata med noen som jobber på den puben da, og synes at
vikingskip er artig da.






Spesielt nå som jeg har skjønt at jeg er etter Odin og Balder og Frigg osv.







På forhånd takk for svar!






Beklager at det blir mange e-poster.






Mvh.






Erik Ribsskog









---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/19

Subject: Fwd: Mer om Meme

To: pia@nfunorge.org





Hei,






jeg driver jo også med slektsforskning osv., og også siden jeg bor i
England.







Så må jeg nesten spørre deg Pia, hvor var mamma au-pair i England.






Vet du det?






Eventuelt hos hvem og når?






Jeg har jo bodd her i England, i 5-6 år nå, så jeg burde kanskje finne ut hvor
muttern bodde, da hun var her i England.






Sorry at det blir mange e-poster!







Mvh.



Erik Ribsskog










---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/19

Subject: Fwd: Mer om Meme








---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/19

Subject: Fwd: Mer om Meme





To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>





Sorry jeg sendte det feil.






Får så mye mail-bombing her.







Mvh.



Erik Ribsskog







---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/19




Subject: Fwd: Mer om Meme





To: post.nord-trondelag@politiet.no





Hei Pia,





Sothebys gir gratis verdi-bedømmelse av antikviteter, etter fotografier:











Det er vel dumt å selge sånne gamle ting.






Men kanskje vi kan selge noe av det?






Hun i gullrammen er jo etter Odin og Plantagenet og de gamle danske konger.






Så det bildet kunne jeg godt tenke meg å hatt, som bor i England, hvor jo
Plantagenet var konger.






Men men.






Men kan dere ikke gjøre det ordentlig da?







Jeg leste om barokken på Wikipedia, og det er jo 1600-1700-tallet:











Så de møblene må vel være verdt en formue.






Mange av maleriene ser fine ut for meg og, et av Høyriis vel, og den hesten, og
de med blomster på svart bakgrunn, fra Højriis, og det hjørneskapet.



Dette er nok verdt en formue.






Slutt å være som djeveldyrkere/illuminister nå da.






Jeg har lest at Maren Gjedde, bestemor Ingeborgs oldemor, var etter Charlotte
von Geldern, etter Simon von Geldern?, jødisk-aktig mystiker?






Det er vel ikke noe heksekunst dette Pia?







Dere får gjøre det ordentlig med arven nå.






Mvh.



Erik Ribsskog










---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2011/1/19

Subject: Re: Mer om Meme





To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>





Hei Pia,






Martin har jo uføre-trygdet, grunnet psykiske problemer, har du sagt
til meg.







Også tar du han med på sånne ting.






Og han er ikke normal i huet, hvis han tror han har rett på arv etter mora vår.






Tror Martin at han er Karens sønn?



Det er jo helt på trynet.







Jeg har lurt på hvordan sinnsykdom mamma hadde, og har prøvd å få
sykehuset i Tønsberg, til å sende journal, men de sier jeg må bevise hvem som
var hennes nærmeste, av oss søskene.






Noe rart synes jeg.






Jeg synes også at mora vår så veldig fæl ut da hun døde.






Hvordan hadde bestemor Ingeborg fått ødelagt det runde bordet, (i barokk), som
du ba meg sette på igjen, til tante Ellens 50 årsdag, i Nevlunghavn, som var i
2001?







Jeg er ikke sikker på om jeg vil la arveoppgjøret etter bestemor
Ingeborg, gå gjennom deg.



Du er som en kriminell, synes jeg.






Hvor holder tante Ellen til nå?







Pia, du sa du ville ordne med gjelden min, i påsken 2005.






Jeg flyktet til England, på 35 års dagen min, 25. juli 2005.






Hvorfor brukte du så lang tid på å sende brev om fullmakt?



Det virker veldig rart for meg.






Jeg må si at det virker sannsynlig for meg, at du lyver, og dikter opp
røverhistorier.







Er det han i Fremskrittspartiet med lapp foran øyet, som får deg til å
gjøre alt dette fæle.






Jeg skrev e-post til han, og han sa at du ikke har jobbet i Tussebo Barnehage,
på Slemdal, hvor jeg og Axel var med og besøkte deg en gang.







I 1991 var det kanskje.



Da du bodde i barnehagen vel.






Mellom at du bodde i Røyken-bofelleskap i Dops gate og Christies gate.






Jeg var på 22 årsdag hos Magne Winnem, i januar 1992.






Og vi dro på byen.






En leder i Unge Høyre og en regionssjef, eller noe, i Rimi, samt Tim Jonassen
og Andre Willassen, fra russe-klassen min på Gjerde, samt Winnems kone nå, Elin
Winnem, var med.






I Karl Johan, så møtte vi deg, da du tvang han Glenn fra Røyken, (en med lyst
hår, fra Dops-gate kollektivet deres vel), til å tigge penger, i en beholder av
noe slag, i Karl Johan.






Hva var dette om?






Du gjorde at jeg mistet ansikt i Oslo, vil jeg si.







Høyre-lederen og den høre butikk-lederen og Drammensfolka, bare stakk.






Hva drev du med da Pia?






Det var kanskje før du bodde i Dops gate at du bodde i den barnehagen igjen?








Mvh.






Erik Ribsskog






2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>




Mamma døde av kreft, hun var dødssyk og
kunne ikke gå det var derfor hun satt i rullestol. Det var veldig trist alt
sammen og en forferdelig tid, og det er tungt å tenke tilbake på det. Jeg husker
ikke hvem som spurte om å hjelpe, men det var i hvert fall bra at Martin hjalp.
Jeg hadde ingen erfaring med hvordan man ordner opp i dødsbo jeg heller.
Det var vel ingen ordentlig fordeling den gangen, det innrømmer jeg, men det
var mer sånn at jeg spurte om det var noe noen ville ha. Du sa du ville ha
bøkene og det var bra, jeg vet ikke om Martin ble sur for det, det har jeg
aldri hørt noe om. Axel ville ikke ha noe, jeg hadde ikke plass til noe særlig,
men fikk en stol og ett bord. Smykkene var det ikke noe særlig igjen av, hun
hadde vel solgt de. Sorry for at jeg sa noe om det med faren til Axel da, mente
ikke å gjøre deg sint.



Jeg sendte deg brev om fullmakt, men det
er mulig at du hadde dratt før du fikk det.



Grunnen til at jeg ikke svarer på alt er
at du legger det på bloggen.




Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 19. januar 2011 10:24





Til: Pia Ribsskog

Kopi: post.vestfold@politiet.no





Emne: Re: Mer om Meme








Hei,






ja, du var takknemlig, men du sa ikke fra ordentlig.






Du sa bare til meg at vi skulle 'rydde leiligheten', til mora vår.






Men så kom vi dit, og da, så skulle vi plutselig fordele innboet.






Dette var dårlig planlagt, synes jeg.







Og Martin kunne sikkert hjelpe til, men han hadde ikke krav på å få noe
etter mora vår.






Du skulle ha skrevet en liste, over innboet, og så skulle du og jeg og Axel, ha
valgt etter tur, hva vi ville ha.






Dette med at vi skulle fordele boet, etter mora vår, kom helt 'bardus' på meg.






Og jeg har overhørt senere, at Martin var sur på meg, for at jeg fikk alle
bøkene, etter mora vår.







Så derfor var det dumt å ta med Martin.



Du kunne fått et dødsbo-firma til å gjøre det.






Eller vi kunne ha leid en varebil.







Jeg vet ikke hvorfor Axel ikke fikk noen ting etter mora vår.






Hadde du prata med han?






Sånn som jeg skjønte det, så ville du ordne med boet etter mora vår, og du var
arbeidsledig, mens jeg hadde en travel butikksjef-jobb, i Rimi, som jeg ikke
kom fra.






Men jeg kjørte jo ned til Moss sykehus, hvor mora vår døde, to ganger.







En gang noen dager før hun døde, med deg og Axel, og med deg, dagen
etter hun døde.







Dr. Ness i Helgeroa, (som Martin dro meg med til, han ville få noen
trygde-støtte tror jeg, fra Larvik kommune, for å sette opp noen brakker som
jeg skulle bo i, på gården), skrev noe som kunne tyde på at mora vår tok
selvmord, i min journal.







Hvorfor satt hun i rullestol?






Hun hadde vel ikke prøvd å ta livet av seg.






Det sa ingen noe om til meg, ihvertfall.






Og jeg kjørte også deg og Axel, til begravelsen




Og du sendte ikke noe regnskap, etter at mora vår døde.






Og fine smykker, som mora vår hadde, etter adelsfamilien/den kongelige
famillien, til bestemor Ingeborg.






De vet ikke jeg hva som skjedde med, ihvertfall.






Så jeg synes du har litt å gå på selv, når det gjelder kunnskap om arve-lover
osv.







Så jeg likte ikke at du begynte å kritisere meg for det med arv etter
Arne Thomassen.






Jeg har ikke spurt deg om råd angående det, såvidt jeg kan huske ihvertfall.






Men men.






Ok, så hun datteren til Christell, heter Erika, etter noen i barnefarens
familie.



Du sa han hadde falt under gressklipperen, og blitt hemma/skada av det.






Du sa også at Viggo var gigolo i USA en gang.







Du svarte ikke på om hvordan forholdet ditt var til Christell og
'Haldis-familien'.






Jeg synes det er komplisert.



Christell ville ikke prate med meg om gamle dager.






Men hun kan vel ikke hate meg, hvis hun kaller datteren sin 'Erika', som er
nesten det samme som mitt navn.






Jeg vet ikke helt hvor jeg har Christell, (og mange andre i familien, må jeg
innrømme).






Hun kunne jo ha kommet seg på internett, og prøvd å oppklare noen ting hun og,
sånn som vi mer eller mindre får til nå.







Men men.







Det er mulig du var takknemlig for Martin sin hjelp.






Men jeg synes det gjorde arvesaken etter mora vår mer komplisert.







(At du 'tøysa' det til, må jeg vel si).



Var det Martin som kontaktet deg, om å hjelpe.






Eller var det du som spurte Martin om hjelp?






Hvis det er lov å spørre.



Mvh.



Erik Ribsskog









2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>




Hei.


Jeg mente barnefarens familie.


Jeg kontaktet de inkassofirmaene og
skifteretten den gangen, sendte brev og ringte, men de sa at jeg ikke hadde
fullmakt til å gjøre noe med det.


Jeg sendte deg en fullmakt til signering,
men du sendte den aldri tilbake. Det var rundt den tiden du dro til England
igjen, så du fikk kanskje ikke anledning. Jeg prøvde å hjelpe deg så godt jeg
kunne.



Når mamma døde så var det ingen andre som
viste noe interesse i å ordne med papirer og sånt. Og Martin var med den gangen
for å hjelpe til. Leiligheten måtte jo tømmes og han hadde plass til tingene,
han hjalp masse og tok mange flyttelass. De som mamma leide av ville leie ut
leiligheten igjen og vi måtte jo flytte ut tingene og vaske ut leiligheten. Jeg
er veldig takknemlig for at Martin hjalp til. Og det var heller ikke noe særlig
midler i boet å fordele, det var jo derfor det ble privat skifte, det som var
ble brukt til å betale regninger og resten ble fordelt.





Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 18. januar 2011 17:41

Til: Pia Ribsskog

Emne: Re: Mer om Meme






Hei,






er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle
ungene noe med Erik/Erika?






Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til
det.







Men men.







Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.






Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.







Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.







Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg
av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.






Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.







Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans
kone, har vært i Johanitterordenen.






Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.






Regner du deg som søster av Christell?



Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?







Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.






Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?







Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og
be de sende de.






Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.






Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.







Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da,
hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron
Adeler og Meme da.






Men arv skal du ha.







Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.






Nesen som sigøynere, noen av dere.






Sender ikke regnskap på arv osv.






Det gjorde til og med vår far.






Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.






Men men.






Du får ha mange takk for svar, uansett!






Mvh.






Erik Ribsskog






2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>




Hei J



Ja, det blir litt mange mailer og jeg har
ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?


Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om, det
blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne ut
av.



Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,
men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om
moren til bestemor.


Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun
sa, hun sa mye rart.



Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin
med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg
finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men
det er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til
deg? De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.



Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg
og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det
systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de
hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert
fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele
Norgeshistorien. Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark
eller et annet sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du
velger å tro og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene
som adelen hadde før. Samme det.



Jeg er ikke så veldig interessert i det
testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter.
Jeg så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med
han. Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut
av. Det var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.



Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg
vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.


Alt det du skriver om og tenker på blir
litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.



He, he, nei barna til Christell er nok
ikke oppkalt etter deg
J Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon
etter farens familie.



Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke
tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke
legger alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt
med å få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller
begynner å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god
hukommelse så du husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt
mye i ting som skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det
er morsomt med blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt
du tenker hele tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende
tips.



Du får ha en fin dag da. Prates.






Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]


Sendt: 18. januar 2011 06:48

Til: Pia Ribsskog

Kopi: post.vestfold@politiet.no

Emne: Mer om Meme






Hei,






jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.






Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.






Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i
Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si
Anne Margrethe?







Eller har dette navnet oppstått på andre måter?






Det høres jo fransk ut mener jeg.






Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en
gang, at vi så 'franske' ut.






Hva mente hu med det?






Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.






Hu var jo gift med Holger baron Adeler.






Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.






Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens
avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger
Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde
fødselsdag, for å representere han.






Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.






Men baron Adeler var jo en tittel.






Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort
Adeler-jubileum.






Hvem vet.







Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår
fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.






At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.






Så selv om vi ikke har vært i Brevik.






Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke
havna jeg i Brevik.






Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.







Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.






Men men, bare noe jeg kom på.






Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.






Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et
Landsarkiv, på Sjælland.






Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.



Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.






Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for
pengene etter Ingeborg.






Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.






Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.






Vi får se.






Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.



Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så
rundt, synes jeg.







Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.







Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.






Men men.






Mvh.



Erik Ribsskog







PS.






Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin
og Eller er interessert i og, tenker jeg.







Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).






Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på
bloggen.







Hvis dere er interessert da.






Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du
skjønner.






Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere
har.






Men men.



Bare noe jeg tenkte på.







Så vi får se hva som skjer.



Vi får se.








































































Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter