Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 6. august 2011

Rimi Karlsrud-tegneserie

rimi karlsrud tegneserie

PS.

Det å legge Camembert-ost, på kanten av ostedisken, det var vel ikke ifølge Rimi-profilen da, (og det har jeg vel aldri sett andre steder heller, at noen har lagt fram Camembert-ost, eller andre import-oster, etc., på den måten).

(For Rimi var egentlig sånn, at det skulle være cirka som Rema, nemlig at 'enklest er billigst' da, som slagordet til enten Rimi eller Rema het.

Men i de Rimi-butikkene, som jeg jobba i, i Oslo.

Der var det ofte ikke bra nok, å ha alt ifølge Rimi profilhåndbok.

Man skulle helst pynte litt og sånn da.

Ihvertfall burde hyllene være finere enn profilhåndboka sa, osv.

Så det hang vel litt i lufta kanskje, at Rimi-butikkene burde ha bedre standard, enn det som stod i profilhåndboka.

Så det virka noen ganger som, for meg, at Rimi ville være mange ting på en gang.

At man ville være best på alt, (eller noe).

Rimi skulle være supermarked og budsjettbutikk samtidig, virka det som for meg, noen ganger.

Så Rimi var vel kanskje litt schizofrene, som det vel heter.

Men men.

Så sånn var nok det).

Og ikke ifølge det Næringsmiddelstilsynet ønsket vel, at kjølevarene skulle ligge sånn i disken, at de holdt seg kaldere enn 4 grader vel.

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og nå tar johncons-blogg, et slags 'Matrix-triks', eller noe, og går inn i Rimi Karlsrud-tegneserien, og da ser vi det. at Camembert-import-osten, til Magne Winnem, den blir da, som et, (taoistisk), hjul-tegn:

taoistisk camembert

PS 3.

For hva er vel hjul-tegnet, (eller 'hjul-korset'), igjen?

Jo, det er et annet navn for solkorset.

Som er som jing og jang, (som jeg skrev om på bloggen igår).

Som er taoistisk da.

(Som vel vil si at man har slaver da).

Så sånn er nok det.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Her er mer om at hjul-kors er et annet navn på solkors, (og lenger ned i linken, også om at taoisme ofte er det samme som at man har slaver, (sånn som det virker som for meg, ihvertfall)):

hjulkors torsdag

http://johncons-mirror.blogspot.com/2011/08/det-her-er-min-stekusine-isa-og-hennes.html

PS 5.

Her synes jeg nesten det er litt sånn, at Aftenposten kaller kona til Magne Winnem, for 'hønsehjerne', (etter det bryllupet hvor jeg var forlover i, høsten 1993 vel, (altså på rundt samme tida, som tegneserien ovenfor er fra)):

kaller kona til magne winnem for hønsehjerne hm

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/08/i-det-bryllupet-her-sa-var-jeg-forlover.html

PS 6.

Og Høne, det var altså et gissel, fra æsene, til vanene, (som jeg skrev om på bloggen igår).

(Hvis jeg ikke husker helt feil).

Så da er kanskje Elin Winnem, en æse-slave, hos vanene da?

Hm.

Æsene er Thor og Odin og de, (fra Troy vel).

Vanene det er kanskje germanerne?

(Etter Askenaz, og Noah).

Eller er det omvendt?

Hm.

Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.

Vi får se.

PS 7.

Her er mer om hvor folkeslagene i Norden er fra, (fra et russisk nettsted, som er de som jeg har sett skrive mest fakta om dette):

http://idrisi.narod.ru/swedes.htm

PS 8.

Så vi kan kanskje si det da, at æsene og vanene, (eller skal vi si svenskene og danskene)?

At de er som A-gjengen og B-gjengen da.

At de er som dragene og tigrene.

At de er som jing og jang.

To gjenger/folkeslag, som spiller/kriger.

Og egentlig er som en 'gjeng'.

(Som jeg skrev om på bloggen, igår, var det vel).

Men de som det går ut over, det er de som ikke skjønner spillet, (nemlig nordmennene vel).

Er det dette som foregår?

Hvem vet.

Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter