Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 10. oktober 2014

Den første Rimi-butikken, som jeg jobba på, var Rimi Munkelia, (på/ved Lambertseter), som nå heter Kiwi Langbølgen. Her begynte jeg å jobbe, like før jul, (i 1992), da jeg hadde jule-perm, fra Geværkompaniet, (for jeg ble liksom fryst ut, fra OBS Triaden, hvor jeg jobba deltid, før jeg måtte, i militæret). Butikksjef, på Rimi Munkelia, var Magne Winnem, (fra russeklassen, på Gjerdes videregående). Han var, (da han begynte i den jobben), landets yngste Rimi-butikksjef, ble det sagt, (av faren hans vel), i bryllupet, til Magne Winnem, (og Elin fra Skarnes)

WP_20141008_104

PS.

Dette var en spesiell Rimi-butikk, (må jeg si).

Og grunnen til at jeg mener det.

Det er fordi, at veldig mange, av de folka, som jobba, i den her butikken.

(På den tida, som jeg begynte, å jobbe der, (i desember, i 1992)).

De ble senere kjente butikk-ledere, i andre butikker.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Den unge butikksjefen, (min tidligere 'russe-kamerat' Magne Winnem), han hadde to heltids-assistenter, i denne ganske lille butikken.

(Rimi Lambertseter, hvor jeg var butikksjef, (med _en_ heltids-assistent), fra 1998 til 2000, hadde en omsetning, på bortimot 400.000, i uka.

Men Rimi Munkelia, var litt større, (i omsetning), husker jeg.

Så Rimi Munkelia hadde kanskje cirka 550.000, i omsetning, i uka, da.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Den ene heltids-assistenten, det var Leif Jørgensen, (fra Sørlandet).

Han pleide å feste en del, sammen med Winnem.

Så jeg kjente Jørgensen, fra før, jeg begynte å jobbe, på Rimi Munkelia.

For Winnem, Jørgensen og jeg.

Vi hadde blant annet festa sammen en gang, i Winnem sin Rimi-leilighet, i Nylænde 5, på Lambertseter.

(På den tida, som jeg studerte det andre studieåret, ved NHI, må det vel ha vært.

Og det var studieåret 1991/92).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Da jeg flytta inn, i en Rimi-hybelleilighet, i Waldemar Thranes gate, på St. Hanshaugen, i 1996.

Så bodde Leif Jørgensen, (som da var butikksjef, på Rimi Siggerud vel), i den samme etasjen, som meg, i 'Rimi-bygget'.

(Nemlig i tredje etasje).

Og en av de første dagene, som jeg bodde, i Rimi-bygget.

Så kom Jørgensen og dama hans, (som jobba som assistent, på Rimi Skullerud), på døra mi.

De ville på besøk, (virka det som).

Men jeg var ikke forberedt, på besøk, så leiligheten min, var ikke helt ryddig.

Så jeg slapp de ikke inn.

For jeg hadde nettopp bodd, i flere år, i Ungbo-bofelleskap, i Skansen Terrasse 23, på Ellingsrudåsen.

Så jeg hadde liksom vært med, i 'den norske versjonen av Friends', i de foregående årene.

Og etter noen sånne år, så ville ihvertfall jeg, ha det litt roligere, når det gjaldt boforhold osv., da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Leif Jørgensen, han ble senere butikksjef, (var det vel), på Rimi Ljabru.

Dette var i 1994 en gang, (mener jeg å huske).

Og til Rimi Ljabru, så fikk han med seg, sin trofaste arbeider.

Og det var ikke ukjente Terje Sjølie, (nazisten).

Terje Sjølie ble senere assisterende butikksjef, i Rimi.

Og det var muligens på Rimi Ljabru.

(Det husker jeg ikke helt sikkert).

Jeg husker Terje Sjølie, (som jobba mest på gølvet), som en flink butikkmedarbeider, fra Rimi Munkelia.

(Det var vel Magne Winnem som sa dette, mener jeg å huske.

At Terje Sjølie var flink.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS  6.

Terje Sjølie, var ikke den eneste Rimi Munkelia-kollegaen min, som seinere ble kjendis.

Magne Winnem sin andre heltids-assistent.

Det var nemlig Ihne Vagmo.

Og hu ble senere kjent som 'riks-hurpe', fra Robinson-ekspedisjonen.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Det var forresten ikke bare en Terje, som jobba, på Rimi Munkelia.

(På den tida, som jeg jobba der).

Det var to.

Den andre Terje-karen, det var Terje Olsen, (husker jeg).

Terje Olsen ble seinere assistent, på nettopp Rimi Munkelia.

Og han ble så assistent, på ICA Lambertseter, (en butikk som tidligere var Fakta, på Lambertseter Sentrum/Senter).

(Og da sa Rimi-butikksjef Kristian Kvehaugen til meg, (husker jeg).

At: 'De [Ica supermarked] stjeler de beste folka våre'.

Noe sånt).

Siste gang jeg så Terje Olsen.

Det var en gang, da jeg gikk inn i en kiosk.

Som lå like ved Oslo City.

I en undergang.

På vei mellom Jernbanetorget T-bane-stasjon og Oslo Plaza.

Da var Terje Olsen butikksjef, i en storkiosk, (må man vel kalle det), som var eiet av ICA/Hakon-gruppen, vel.

Og dette var vel rundt årtusenskiftet, tror jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

I en pause, fra bloggingen, i dag, så var jeg, i Oslo sentrum, for å gjøre noen ærend.

Og jeg tok et bilde, av storkiosken, til Terje Olsen.

Den kiosken, har nå blitt 7-Eleven.

Men jeg lurer på, om den kiosken, het 'Select', (eller noe i den duren), da jeg møtte, Terje Olsen, (bak disken der), for 10-15 år siden.

Hvem vet.

Hm.

PS 9.

Her er mer om dette:

WP_20141010_200

PS 10.

Terje Olsen, (fra Munkelia/Lambertseter), han hadde en onkel, som var en slags original, (eller fyllik), må man vel si.

Onkelen til Terje Olsen, han snakka til meg, som om vi bodde på samme bondegård, (eller noe sånt).

'Der er 'n Erik og', (eller noe i den duren), ville onkelen til Terje Olsen si, når han var innom butikken, og så meg, da jeg satt i kassa der, (hvor jeg for det meste jobba, den første tida, i Rimi).

(Noe sånt).

Så onkelen til Terje Olsen, han var nok veldig enkel og gammeldags, (eller noe lignende).

Det virka ihvertfall sånn.

(Han kunne kanskje ha gått bra, sammen med for eksempel bestemor Ågot, (tenker jeg litt nå).

Det er mulig.

Hvem vet.

Hm).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Ihne Vagmo, ('rikshurpa'), hu ble seinere ansatt, i Stabburet, (eller om de het Spis, på den tida).

Og like etter, at jeg ble butikksjef, på Rimi Lamberseter, høsten 1998.

Så fikk hu et slags sammenbrudd, da hu var innom, i butikken 'min', (husker jeg).

Jeg så at det, at hu gikk inn, i butikken min.

Og tenkte det, at jeg burde vel si 'hei', til en tidligere kollega.

(Siden at jeg var butikksjef der, osv.).

Men hu Ihne Vagmo, hu klikka helt, da.

Hu likte ikke det, at jeg hadde prata til henne, da.

For hu fikk aldri være i fred, i matbutikkene, (klagde hu).

Så det var ikke sånn, at hu først begynte å være rar, når hu havna på TV, (i Robinson-ekspedisjonen).

Neida, hu var rar, allerede i 1998, (da hu liksom klikka, i butikken min, (i Nylænde 5), på Lambertseter).

(Vil jeg si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter