Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 10. oktober 2014

I dag, så var jeg på biblioteket, og leverte en bok

Erik Ribsskog

Kvittering

biblpost@deichman.no Fri, Oct 10, 2014 at 5:52 PM

To: eribsskog@gmail.com
 DEICHMANSKE BIBLIOTEK
 HOVEDBIBLIOTEKET
 Tlf: 23 43 29 00
 postmottak.deichman@kul.oslo.kommune.no
 www.deichman.no

Kvittering for innlevering 10/10/2014

 Nore, Aslak      : Ekstremistan : f
  (887848.023)

Takk for besøket.




PS.

Jeg var også innom OBS! Løren og Ultra på Bryn Senter.

To av Oslo's beste matbutikker, (synes jeg).

(Da tenker jeg bare på Oslo kommune.

Og jeg tar ikke med andre områder, i Stor-Oslo, (som for eksempel Lørenskog og Bærum)).

De tre beste butikkene, i Oslo kommune, (når det gjelder lave priser og bra utvalg).

Det synes jeg selv er, (uten å rangere disse tre):

- Coop OBS! Løren.

(Jeg har jo jobba på OBS! Triaden, (i Lørenskog), og jeg kjenner også til OBS! Løren, fra den tida.

For to kolleger, (fra Matland/OBS! Triaden), som heter Knut Hauge, (Mille-tegneren), og hans daværende samboer, (dette var på begynnelsen av 90-tallet), Lene fra Rælingen.

De dro meg med, på OBS! Løren, (i bilen sin), en gang, (etter jobb, på OBS! Triaden, vel).

Og jeg var veldig skuffa, (husker jeg), over den butikken.

For et stygt lager, (tenkte jeg), om den butikken, (mens vi gikk rundt der).

(Noe sånt).

For OBS! Triaden, det var en veldig flott butikk, da.

(Med dyktige butikk-folk).

Og den butikken holdt en standard, som var en god del høyere, enn OBS! Løren sin standard, (vil jeg si).

OBS! Løren bruker ikke engang palletrekk, (la jeg merke til, i dag).

(Og de bygger til og med opp pallene, med noen slags store 'tre-klosser'.

Uten å bruke palle-skjørt, (som det heter)).

Så det er noe nesten øst-europeisk, (må man vel si), over OBS! Løren, (på Økern).

(Og jeg har ikke vært der, siden den gangen, som Knut og Lene dro meg med dit, for mer enn 20 år siden).

Men det er nå Oslo's eneste OBS!-butikk, da.

Og eneste hypermarked, (må man vel kanskje si).

(Noe sånt).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Eller, jeg søkte litt om OBS!, på nettet, i går.

Og det er vel muligens også et OBS! hypermarked, på Alnabru.

(En butikk, som vel ikke fantes, på den tida, som jeg jobba, på OBS! Triaden).

Men den butikken, den har jeg ikke vært i, (må jeg innrømme).

Så jeg får se, om jeg klarer å få 'somla' meg dit, en gang.

Vi får se.

PS 3.

- Ultra Bryn Senter.

Denne butikken, har ikke så mange varer, som OBS! Løren.

For denne butikken har bare mat og dagligvarer, vel.

(Jeg har ikke vært der, så mange ganger.

Men mener å huske, at det var sånn).

Men denne butikken, har fine eksponeringer og fine ferskvaredisker, (og frukt-disker).

(Noe jeg forresten ikke kan huske, fra dagens besøk, på OBS! Løren, at jeg så noe av.

Det vil si fruktdisker og betjente ferskvaredisker.

Men det er mulig, at det var jeg, som blingsa.

Hm).

Og denne butikken, (Ultra Bryn Senter), er vel også større, (hvis jeg skulle tippe), enn de fleste Meny-butikker, som finnes, i Oslo.

Butikken er også oversiktlig.

Og de pleide vel ihvertfall, (mener jeg å huske, fra slutten av 90-tallet), å ha en del matvarer, som ikke fantes, i 'vanlige' mat-butikker.

Men jeg kunne ikke se, noen 'spesial-importerte' varer, i denne butikken, i dag.

Men de er vel flinke, til å ta inn, det som finnes, av matvarer, på grossist-lageret sitt, (tror jeg).

(Det må vel da bli Norgesgruppen sitt grossist-lager.

Hvis jeg ikke tar helt feil).

Denne butikken har vel omtrent det meste, av de varene, som finnes, på Norgesgruppen sitt grossist-lager, (vil jeg vel tippe på).

Noe sånt.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Nå kom jeg på noe mer, om OBS! Alnabru, forresten.

Og det er, at dette er en tidligere Smart Club-butikk, (leste jeg, på nettet, i går).

Og den OBS! Extra-butikken, som ligger her, på Slependen.

(Som jeg har klaget på, på grunn av 'kranglete' kassadamer, som også tygger tyggis osv., i kassa).

Det er også en tidligere Smart Club-butikk, (leste jeg, i går, på nettet).

Men de har så dårlige kasserere der nå.

Så jeg tenker litt, på den butikken, som 'Dum Club' nå, (må jeg innrømme).

(Etter at jeg leste om dette, at Coop hadde kjøpt opp Smart Club-butikkene, i går).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

- ICA Aker Brygge.

Jeg har jo jobba, som butikksjef, i Rimi, (som er eiet, av ICA).

Så jeg vet det, (for jeg leste i Rimi-nytt-blader, var det vel), på slutten av 90-tallet, (på jobb).

At ICA Aker Brygger, er ICA/Hakon-gruppen sin flaggskip-butikk, i Oslo/Norge.

Butikken er ikke så stor, som Ultra Bryn Senter.

(Og ikke på langt nær så stor, som Coop OBS! Løren.

Som har mye spesialvarer, som maling, parkett, klær og elektriske varer, osv.).

Men ICA prøver liksom, (husker jeg, fra å ha lest, i ICA sine interne publikasjoner, fra slutten av 90-tallet, da jeg jobba, i Rimi/ICA), å gjøre denne butikken, litt ekstra morsom.

De hadde noe slags kafeteria-del der.

(På slutten av 90-tallet, ihvertfall.

Mener jeg å huske, å ha lest, i Rimi sine blader, for butikk-ansatte/ledere).

Og det er vel den eneste ICA-butikken, i Norge, som har egen kafeteria.

(Noe sånt).

Og den butikken, var jeg innom, for å prøve å finne mine faste barberblader, (Gillette Sensor Excel), som jeg har brukt, (når jeg har barbert meg med høvel), siden jeg fikk en gratis prøve-pakke, (med høvel og barber-blader), en av de første dagene, av førstegangstjenesten min, i Geværkompaniet/infanteriet, på Terningmoen, i Elverum, i 1992.

Og de hadde ikke disse barberbladene.

(Men jeg søkte på nettet, og fant ut, at Claes Ohlson, førte disse, i ti-pakninger).

Og jeg så i dag, (på OBS! Løren sin maskin for tyveri-utsatte varer), at de var ment å føre de, i fem-pakninger.

(Men da jeg spurte ei kassadame der, om prisen, (for en slags lapp-maskin, som de hadde, informerte ikke om prisen).

Så sa hu det, at hu fikk opp, på kassa si, at varen ikke fantes lenger, (eller noe lignende).

Så jeg vet ikke, om OBS! tuller, med disse barberbladene.

Eller om kassadama tuller.

Det er vel norsk standard, at det skal stå pris, der man kjøper/bestiller varen.

Men så ikke, på en automat, på OBS! Løren.

Hvor man også kunne bestille medisiner og kondomer, osv.

Men men).

Og Ultra Bryn, de hadde Sensor 3, som jeg muligens kan bruke, (for jeg mener å huske det, fra England, at de barberbladene passer, med Sensor Excel-høvelen, og at jeg ikke får så mye 'razor burn', av de barberbladene, som jeg får, av Mach 3), tenkte jeg, i dag.

Men jeg kjøpte en dyr ti-pakning, (med Sensor Excel-barberblader), hos Claes Ohlson, på Slependen, i går.

Så jeg har egentlig barberblader, for en stund.

Men jeg prøver å finne ut, hva jeg skal gjøre, hvis Claes Ohlson, også slutter å selge de barberbladene, (Sensor Excel), da.

Vi får se.

ICA Aker Brygge, pleier også å ha en del 'spesielle'/morsomme varer.

Det virker som at dette er en slags test-butikk, for ICA.

De hadde vel, (for eksempel), noen slags eksklusive bokser, med andebryst, (eller om det var andelår), mener jeg at jeg så, da jeg var der, i forrige uke, (var det vel).

Og da må man vel, til en gourmet-butikk, for å finne noe lignende, (i Norge), tror jeg.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 6.

Her er noen bilder, fra ICA Aker Brygge:

PIC_8115

PIC_8116

PIC_8117

PS 7.

Her er noen bilder, fra Coop OBS! Løren:

WP_20141010_104

WP_20141010_106

WP_20141010_110

WP_20141010_111

WP_20141010_113

WP_20141010_114

WP_20141010_120

WP_20141010_123

WP_20141010_124

WP_20141010_125

WP_20141010_126

WP_20141010_127

WP_20141010_128

WP_20141010_129

WP_20141010_130

WP_20141010_132

WP_20141010_133

WP_20141010_139

PS 8.

Her er noen bilder, fra Ultra Bryn Senter, (hvor jeg lurer på, om deres nye avdeling, (Godterilandet), er litt inspirert, av Posegodt. Hm):

WP_20141010_184

WP_20141010_189

WP_20141010_190

WP_20141010_191

WP_20141010_192

WP_20141010_193

WP_20141010_194

WP_20141010_195

WP_20141010_196

PS 9.

Her er mer om det nye 'Godterilandet', til Ultra Bryn Senter:

vg ultra bryn

http://www.vg.no/forbruker/mat-og-drikke/mat/diabetesforbundet-ultra-setter-kundenes-helse-paa-spill/a/23281383/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter