Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 6. desember 2014

Her kan man se det, at min tidligere klassekamerat, (fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), Ole Tonny Bergum, døde, i en bilulykke, i januar, i 1989

WP_20141204_234

WP_20141204_235

PS.

Jeg husker det, at den dagen, som Ole Tonny døde.

Så hadde jeg, gått til vannsengbutikken, (til faren min og Haldis), etter endt skoledag, på Gjerdes vidergående, (på Bragernes).

Og der var Christell, (husker jeg).

Og hu sa til meg det, at Ole Tonny, var død.

Det hadde jeg vanskelig for å tro.

Jeg trodde først det, at Christell, hadde blitt lurt, (eller noe, i den duren).

Men jeg forstod etterhvert, at det nok, var som hu sa, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Christell hadde tatt en buss, forbi der Ole Tonny hadde kræsja, (sa hu).

Og hu sa det, at de andre på bussen, (var det vel), hadde sagt det, at Ole Tonny, var død.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Christell, gikk på skole, i Holmestrand, dette skoleåret, (mener jeg å huske).

(Og det var fordi, at hu ikke hadde hatt bra nok karakterer, til å komme inn, på Sande videregående.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Så Christell, må ha vært på vei, til Bergeråsen, (og 'Haldis-huset', i Havnehagen 32), for å få sett, denne dødsulykken.

(Noe sånt).

Og det syntes jeg nok, at virka rart.

For Christell hadde jo bodd, i Rødgata 8, (på Gulskogen, i Drammen), tidligere, dette skoleåret.

Men jeg husker nå.

At Christell sin storebror, Jan Snoghøj, (som var den, som bodde, på 'preste-rommet', i Rødgata 8, på den her tida), skulle på en kjempelang ferie, på begynnelsen, av 1989.

Og da, så skulle noen av Jan sine kamerater, (noen 'Berger-gærninger'), visstnok jobbe, med å pusse opp badet, til Jan.

(De hadde visst fått 50.000 kroner, av Jan.

For å fikse dette.

Ifølge Pia.

Noe sånt).

Så Christell ville kanskje ikke dra til Rødgata 8, når Jan ikke var der, (og badet ble pusset opp), det er mulig.

Men hvorfor hu likevel dro, inn til Drammen, etter å ha sett, denne dødsulykken.

Det veit jeg ikke.

Men hu ble kanskje nedfor, (av å se, denne dødsulykken), da.

Og så ville hu kanskje ha trøst, av mora si, (eller noe i den duren).

(Hva vet jeg).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Ole Tonny, er visst gravlagt, to steder, (det var spesielt):

gravlagt to steder

http://www.disnorge.no/gravminner/global1.php

PS 6.

Her kan man se det, at hvis man tar en 'normal' vei, mellom Holmestrand og Drammen, så kommer man ikke, til å bli vitne, til en dødsulykke, ved Bekke, (da må man ha tatt en omvei, mener jeg):

holmestrand drammen

PS 7.

Men det var jo sånn, at butikkdamen Hjørdis Landhjem, i Larvik.

Hu syntes det, at det var så pent, langs Drammensfjorden.

Så hu pleide, å kjøre akkurat den omveien, (om Svelvik).

Når hu skulle, på noe 'butikk-greier', (kanskje møter i Handelsforeningen, eller noe i den duren), i Oslo.

(Husker jeg, at  'fru Landhjem', (som mora mi kalte henne, enda Hjørdis Landhjem var en gammel frøken), sa til meg, en gang, på slutten av 70/begynnelsen av 80-tallet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter