Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 6. desember 2014

Her kan man se det, at i andre klasse, på handel og kontor, (på Sande videregående), så gikk jeg i markedsføringsdelen, av en økonomisk linje. Vi hadde samme klasserom, (og klasseforstander), som regnskaps-folka, men klassen var delt, i cirka seks timer, hver uke, når vi hadde markedsføring, (som et slags valgfag vel), og de hadde regnskap. Noe sånt

markedsføring

PS.

Jeg syntes det, at det virka litt kjedelig, å ha markedføring, som 'valgfag', også det tredje året, på handel og kontor.

Og jeg hadde hatt data, som hobby, siden jeg var guttunge, (må jeg vel si).

Så derfor, så syntes jeg det, at det virka fristende, å gå på datalinja, (istedet for markedsføringslinja), det tredje, (og siste), året, på handel og kontor.

Men da måtte jeg, i såfall, ha reist med buss, til 'langt ned i Vestfold', (et eller annet sted), hver dag.

(Mener jeg å huske).

Og det virka ikke så særlig fristende da, (for å si det sånn).

Men jeg fikk så høre, (av de andre elevene i klassen), at det var mulig, (for de med gode karakterer), å gå på skole, i Drammen, som del av en samarbeidsavtale, mellom Drammen/Buskerud og Sande/Nordre Vestfold.

Og Kristin Sola, i klassen, hu spurte meg, om jeg ville ha hennes skjema, (som hu hadde fått, av administrasjonen, på Sande videregående, vel), for å søke om skoleplass, i Drammen.

(For jeg hadde vel bedre karakterer, enn Sola.

Så hu tenkte seg vel kanskje det, at jeg ville ha mulighet, til å komme inn.

Noe sånt).

Og jeg søkte da, både på skoleplass, i Drammen og Sande, det tredje året.

Og kom inn på datalinja, i Drammen, (på Gjerdes videregående).

Og på markedsføringslinja, på Sande videregående.

Jeg valgte da datalinja, (i Drammen), og fikk et spesielt busskort, (siden at jeg var på samarbeidsavtalen), sånn at jeg kunne ta bussen gratis, mellom Bergeråsen og Drammen, (en bussreise, som krysset fylkesgrensa, mellom Vestfold og Buskerud, og som det derfor ikke var vanlig, å få 'skolebusskort' for).

(Så det var som at jeg hadde vunnet et 'scholarship', (eller noe i den duren), hadde man vel sagt, i USA eller England.

Siden at jeg hadde, så bra karakterer, da.

Det var bare ti elever, (fra Sande/Svelvik/Holmestrand), som fikk lov til, å gå på skole, i Drammen/Buskerud, hvert år, (på den her tida), mener jeg å huske.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

WP_20141204_277 datallinje

PS 3.

Det om datalinja, (i PS 2), er litt feil, forresten.

Man kunne ikke begynne rett på datalinja, etter grunnkurset.

For å gå på datalinja.

Så måtte man ha gått økonomi med markedsføring eller regnskap, det andre året, (på handel og kontor), sånn som jeg husker det.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

Når det gjelder det vi hadde av data, på Sande vidergående.

Så var det bare et tre eller fire-timers fag.

Det første eller andre året.

Vi hadde en lærer som het Lerum, (som jeg syntes, at var litt streng, på karakterene, (som jeg vel har skrevet om, i Min Bok)), i data.

(Og hvem hu i det neste PS-et er, det veit jeg ikke).

I dette datafaget, så lærte vi, (blant annet), regneark, (husker jeg).

Dette var ikke Access, men det var et eller annet norsk regneark, vel.

Og vi brukte Tiki-maskiner, (som det var et helt klassesett av, sånn som jeg husker det), tror jeg.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:

WP_20141204_278

PS 6.

Her er mer om dette datafaget, som vi hadde i andre klasse, (handel og kontor), på Sande videregående.

Det var egentlig ikke et valgfag, (sånn som jeg husker det).

Det var sånn, at man automatisk fikk alle disse fagene, (som jeg hadde, dette året), hvis man søkte seg, til økonomi med markedsføring, det andre året, på handel og kontor, på Sande videregående.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:

data andre år

http://johncons.angelfire.com/om.html

PS 8.

Svelvik Nytt, sier her, at alle som går tre år på handel og kontor, får generell studiekompetanse.

Men sånn som jeg husker det, (fra hva som ble sagt, da jeg gikk, på Sande videregående), så gjaldt dette kun økonomi-linja, (på handel og kontor), og ikke KA.

(Det var derfor, at jeg aldri vurderte, å gå KA, (Kontor og Administrasjon).

For mitt mål, med å gå, på videregående.

Det var å få generell studiekompetanse.

(Sånn at jeg kunne flytte vekk fra slekt og mobbere, og inn til hovedstaden, for å studere, etter russetida).

Så for meg, så var det viktigste, å få generell studiekompetanse.

Og ikke hvordan jeg fikk det, liksom.

Så derfor, så valgte jeg bare, den veien, (til generell studiekompetanse), som jeg syntes, at virka minst kjedelig, da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:

WP_20141204_287

PS 10.

Det var også sånn, at jeg hadde matte valgfag, på Gjerdes videregående.

Så jeg trengte ikke å ha noe forkurs, (av noe slag), for å komme inn, på NHI.

Så jeg kom inn, på NHI, (som hadde løpende opptak), på påskekarakterene mine, (i 1989), fra Gjerdes videregående, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Her er mer om dette:

gjerde matte

http://johncons.angelfire.com/om.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter