Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 21. april 2019

Mer om min oldefar Johan Ribsskog. (Fra Dagbladet 22. november 1909)


https://www.nb.no/items/354182b2158b6cfe5f1b6c509d97bc27?page=1&searchText=ribsskog

PS.

Her er mer om dette:


(Samme link som ovenfor).

PS 2.

Mer om statsråd Ihlen, (som hadde den aktuelle skattesaken):


https://no.wikipedia.org/wiki/Nils_Claus_Ihlen

PS 3.

Mer om at min oldefar Johan Ribsskog var herredskasserer i Skedsmo, (fra Indtrøndelagen 4. mai 1922):


https://www.nb.no/items/d7a8e185830f6557021370ccf941151c?page=2&searchText=ribsskog

PS 4.

Enda mer om min oldefar Johan Ribsskog:


https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1000032-info

PS 5.

Her kan man se mine oldeforeldre, (Johan Ribsskog og Helga Ribsskog f. Dørumsgaard), sin gravstein:


https://billiongraves.com/grave/Johan-Ribsskog/28353239?referrer=myheritage

PS 6.

Det står i PS 5, (skrevet av en Karoline Rapp), at det står på min oldeforeldres gravstein, at min oldefar, var født, i _Flatland_.

Men man må vel gå ut fra, at det egentlig står _Flatanger_.

(Siden at min oldefar var født der).

Men så er kanskje den nokså gamle gravsteinen, litt vanskelig å lese.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 7.

Da jeg fikk min første e-post-adresse, (fra Schibsted-nett), i 1996, (var det vel), så sa min tidligere klassekamerat Magne Winnem, at den e-post-adressen, (eribssko@sn.no vel), så ut som e-post-adressen til en skoforretning.

(Noe sånt).

Og det er visst en type sko, som heter _ribs-sko_, (som fåes i både grått og svart), ifølge Indtrøndelagen, i PS 3.

(Selv om det vel antagelig må være noe tull, (hvis jeg skulle tippe).

Noe sånt).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Her er mer om dette:


https://www.nb.no/items/d7a8e185830f6557021370ccf941151c?page=2&searchText=ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter