Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 27. juni 2019

Mer fra Norge

Etter å ha vært innom Self Storage Group, (eller ihvertfall vært utafor bygget dems), på torsdag 13. juni.

(Noe man kan lese mer om her:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2019/06/mer-fra-norge_26.html).

Så dro jeg til Kiwi Sorgenfrigata.

(På Majorstua).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Denne butikken trenger visst, å få vasket handlekurvene sine, (eller eventuelt kjøpe nye, jeg mener å huske, at de ikke var _så_ dyre, (de kosta vel en femtilapp eller noe), fra min tid, som Rimi-butikksjef):


PS 2.

På handlelappen min, så stod det blant annet papptallerkener, men disse var plassert _etter_ kassene, (og det var tomt i hylla), så disse ble det ikke til, at jeg fikk handla:


PS 3.

På handlelappen min, så stod det også balsam.

Men to 'Kiwi-pakkiser', dreiv og svirra rundt, ved hygiene-hylla, (og satt opp varer).

Så det ble til, at jeg droppa, å kjøpe den varen.

For jeg måtte jo uansett innom en annen Kiwi, (Kiwi Hegdehaugsveien).

Siden at jeg skulle ha sånne papptallerkener.

(For å si det sånn).

Og Kiwi Hegdehaugsveien, var på veien, til Rema Parkveien.

(Hvor jeg hadde planlagt å handle.

Siden at disse har 'vanlige' kasser, osv.).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 4.

I Bogstadveien, så var det sånn, at Extra, hadde åpningsdag, for en døgnåpen butikk.

Men jeg synes at Kiwi har bedre non food-varer, osv.

Og at Rema har bedre kjøttvarer, (Nordfjord-kjøtt), osv.

Så jeg ble ikke fristet, av denne butikken.

(Som tidligere var en Brustad-bu.

Så jeg så for meg, noen kjempetrange midtganger.

For å si det sånn.

Selv om de muligens har bygget ut, (tenkte jeg i går), ved å ta over platebutikken, ved siden av.

Hm.

Og det har også stått om, i pressen, at Extra/Coop planlegger å ha, en helt selvbetjent butikk, på Majorstua.

Og det virker litt som et tvilsomt eksperiment, (må jeg si).

Og jeg så for meg, at jeg liksom måtte ta et kurs, før jeg kunne betalte, i denne butikken.

Så det var flere grunner til, at jeg ikke ble fristet til, å handle, i denne butikken.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 5.

Her er mer om dette:


PS 6.

Mens jeg stod, og tok bilde, av den nyåpnede butikken.

Så var det sånn, at en slags 'pjokk', som minna om min yngre halvbror Axel, på 80/90-tallet.

(Han oppførte seg litt som Axel og.

Må man vel si).

Han ville gi meg, en lapp, (som Extra-medarbeiderne nok hadde gitt han).

Og så sa han: 'Vil du ha en bra app?', (som det vel stod reklamert for, på Extra-reklame-arket), eller noe lignende.

Før han, (og noen kamerater), forsvant inn på Deli de Luca.

(Var det vel).

Så dette var muligens noe slags gateteater, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 7.

Her er mer om dette:


PS 8.

På Kiwi Hegdehaugsveien.

Så var det sånn, at når jeg skulle finne papptallerkener.

Så var det, en pakkis, som kom løpene mot kundestrømmen, (han kom løpende fra kassene, kunne det virke som).

Og så sneik/kjappa han seg, bort til hylla, før meg.

(Uten å se seg for).

Og så skulle han ha kjempemye papp-kaffekopper, (eller noe lignende).

Så det var muligens noe slags gateteater, (hvis jeg skulle tippe).

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 9.

Her er mer om dette:


PS 10.

Michael Jackson sitt gjenferd handler visst i denne butikken:


PS 11.

Da jeg skulle i kassa.

Så var det en kassamann der, (i den kassa jeg havna i), som minna om min tidligere klassekamerat, (fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), Tom-Ivar Myrberg, (i en eldre/høyere versjon), i trynet/blikket/åsynet, osv.

Og han hadde noe rart for seg.

For mens kunden før meg brukte kort-automaten.

Så sa 'Tom-Ivar' hei til meg, (før han begynte å slå inn varene mine).

(Noe sånt).

Og mens jeg brukte kort-automaten.

Så sa han hei til den neste kunden.

Og jeg tok da opp dette.

Og lurte på om det ikke var smartere, å gjøre seg ferdig med en kunde, før man begynte på den neste.

Men det fikk jeg vel ikke noe svar på.

(Sånn som jeg husker det).

Kassamannen, (som stod i kassa istedet for å sitte), virka litt surrete, (må man vel si).

Han ble kanskje litt svimmel, av å 'sjonglere' kundene, på den nevnte måten.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 12.

Her er mer om dette, ('Tom Ivar' står i den mellomste kassa på bildet):

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter