Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 27. juni 2019

Det blir som noe usmakelig, at vi skal pusse opp nazistenes kanoner, sånn at de blir seende ut, sånn som Hitler ville ha de. EU/EØS har gått for langt, (kan det virke som). Mange nordmenn har visst blitt 'hjemme-tyske'/nazister. Det hadde kanskje vært en ide med Noxit


https://www.aftenposten.no/kultur/i/GG5B8m/Kunne-skyte-halvveis-til-Danmark-Na-er-verdens-nest-storste-kanon-pusset-opp

PS.

En annen ting, som jeg merket meg, i Norge, etter å ha bodd ti år i England, (fra 2004 til 2014).

Det var, at 'alle' byer, hadde begynt, med oktoberfester.

Og de festene, stammer jo, fra Tyskland.

Men de er riktignok fra München.

Som ligger i Bayern.

Og Bayern er visst den _minst_ tyske delstaten, i Tyskland.

For de grenser til Italia, og har mange fler katolikker, enn de andre tyske delstatene.

Så om det er en katolsk kultur eller en tysk kultur, som vi i Norge adopterer.

Det kan man kanskje lure på.

Men dette gir seg visst, absurde utslag, som det i avis-artikkelen ovenfor, (om at vi nå liksom skal hylle Hitler-tida og den tyske okkupasjonen).

(For å si det sånn).

Så sånn er visst det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Aftenposten forklarer ikke, (ihvertfall ikke med en gang), at det her er snakk om, en 'nazi-kanon'.

Men det må det være, (mener jeg).

For den dukket opp i 1943, (mens Norge var okkupert av Tyskland).

Og jeg har sett noen programmer, på Discovery og/eller History, om at nazistene hadde, mange kjempe-prosjekter, (som brorparten av, var mislykkede), under krigen.

(De trodde at et vidundervåpen kunne vinne krigen for de.

Så de var kanskje litt dumme, som ikke bare fokuserte på å 'spy ut' vanlige våpen.

Noe sånt).

Og denne kanonen er da, et norsk krigsbytte.

(Vil jeg si).

Som ble norsk, da nazistene ga seg, i 1945.

Og den burde derfor ha norsk maling, (eller eventuelt fjernes), vil jeg si.

Nazistene var noen gærninger, som mer eller mindre ødela landet, ved å bygge stygge bunkerser overalt.

(Blant annet husker jeg at min Larvik-kamerat Frode Kølner visste meg, noen tyske bunkerser, på begynnelsen av 80-tallet.

Ved hytta deres, i Larvik/Brunlanes).

Og da jeg var på sommerferie, i Løkken, (på Jylland), sommeren 1996.

Så var det sånn, at kjempesvære tyske bunkerser, stod på rekke og rad, (mange tiår etter krigen), langs stranda.

Det var sånn, i hundrevis av meter bortover.

(Sånn som jeg husker det).

Så jeg er glad for, at jeg er fra, en del av landet, (Berger), hvor det ikke finnes tyske bunkerser.

(Såvidt meg bekjent, ihvertfall).

For hvordan kan man ha noen særlig glede av, å gå på badestranda eller gå en tur langs sjøen.

Hvis man hele tida snubler over tyske bunkerser, (fra andre verdenskrig).

Da er jo den dagen litt ødelagt, liksom.

Så dette med tyske forsvarsverker fra krigen, kan muligens kalles, en tragedie, for landet, (må man vel si).

Så dette er heller noe vi burde gjemme/sprenge bort.

Enn å ta vare på.

(Vil jeg si).

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette:


https://no.wikipedia.org/wiki/Møvik_fort

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter