Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 25. mars 2020

Det her må være min tremenning Øystein 'Adoptert fra Korea' Andersen og dem sitt sted, på Sand/Bergeråsen, antagelig etter at de har pussa opp. (Fra DT/BB 2. oktober 1993)


https://www.nb.no/items/edb2cdea3147c48c14714f60be586aee?page=25&searchText="77%2035%2082"

PS.

Sist jeg var, på Ulviken, (som eiendommen til Øystein og dem, visst heter).

Det var vel våren/sommeren 1989.

Da Øystein sine adoptivforeldre, (Kai og Reidun), hadde et slags slektstreff, for Reidun sin slekt, (hu var min farmors niese), fra Rollag.

Så det er mulig, at de har pussa opp/bygd nytt, siden den tid.

For sånn som jeg husker det stedet, så var det litt traust/gammeldags.

(For å si det sånn).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Det kan forresten være sånn, at boligen i annonsen overfor, er en annen bolig, (også med strandlinje), som Kai har leid, (på sine eldre dager).

For jeg søkte på Kai Billy Andersen, og fant da det telefonnummeret overfor, (33 77 35 82).

(For å si det sånn).

Men hvis jeg søker på 66 84 90 40.

(Som også står i annonsen øverst i bloggposten).

Så dukker det opp noe om en Jo Lien.

(Og ikke noe om Kai og dem sitt hus i Marcus Thranes vei, i Lørenskog).

Så det kan være sånn, at Kai leier, av en Jo Lien, (mens Øystein har arvet Ulviken), da.

(Noe sånt).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Her er mer om dette, (fra Drammens Tidende 21. februar 2000):


https://www.nb.no/items/c380f2962399183f8cf8c88e5a49c49e?page=9&searchText="84%2090%2040"

PS 4.

Når jeg søker på Jo Lien, så finner jeg blant annet mye om min tidligere kamerat Magne Winnem, (men det kan jo være en annen Jo Lien):


PS 5.

Bjørn Håvard er sønnen til Magne Winnem og Elin fra Skarnes, (jeg passa på deres unge datter Hanne Kristine, da Bjørn Håvard ble født):


PS 6.

Her er mer om dette:



PS 7.

Bjørn Håvard ble visst født, med hjertefeil, (ifølge Magne Winnem, rundt årtusenskiftet).

Så det er kanskje derfor, at han må gå tur, med 'gamlisene'.

(For å si det sånn).

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 8.

Magne Winnem er nesten ikke til å kjenne igjen, (på pratinga), fra 80/90/00-tallet, synes jeg, (han høres nesten ut som faren til Frode Kølner nå, men det kan muligens være kun i denne videoen):



PS 9.

Når det gjelder væskebalanse.

Så lærte vi i infanteriet, at hvis pisset var gult, så var man dehydrert.

(For å si det sånn).

Så man burde drikke mye væske,  (og gjerne forskjellige slag væsker, som vann, saft, juice, brus, og kanskje til og med øl), til pisset ble klart, (ifølge blant annet kompanisjef Isefjær).

(Noe sånt).

Og man skulle også variere, hva man drakk/kjøpte, innenfor hver enkelt 'væske-genre', (sånn som jeg forstod kaptein Isefjær).

(Sånn at man for eksempel noen ganger, kjøper seg en ny/'rar' brus, saft, øl, kaffe/te, rusbrus eller drink, for eksempel.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 10.

Jeg kan også ta med om.

At vi i militæret lærte om, at man skulle ha med seg, en pose med såkalt 'koma-blanding', når vi var på marsjer, osv.

Og koma-blanding.

Det var at man hadde, en gjennomsiktig brødpose, i lomma.

Og oppi den posen, så skulle det ligge en blanding, med for eksempel sukkerbiter, sjokolade, hasselnøtter og rosiner.

(Noe sånt).

Og denne blandingen, skulle man da gå og gomle på, mens man gikk.

Og da gikk man ikke inn i koma, (lærte vi).

Og vi drakk kun vann, mens vi marsjerte/løp/konkurrerte.

(Sånn som jeg husker det).

Vi hadde en vannflaske, som vi fylte opp selv, om morgenen, (og så etterfylte, utover dagen).

(Når det var lunsj, så fikk vi enten saft eller kakao.

Vannflaska hadde også slags innebygd kopp, (nederst på vannflaska), som vi da kunne drikke av, (og som vi prøvde å holde rein, med litt vann, fra vannflaska, for eksempel)).

Så man trenger visst både 'koma-blanding' og vann, når man går tur/marsjer.

Ihvertfall ifølge Forsvaret.

Men Magne Winnem var hovedtillitsvalgt, (for hele Forsvaret vel), under førstegangstjenesten.

Så han slapp kanskje å være med på, så mange utmarsjer/turer, osv.

(For å si det sånn).

Og det var muligens bare på øvelser, (og tre-mila osv.), som vi hadde med oss denne koma-blandingen.

Til hverdags, så tok vi vel oss ikke råd til dette.

(Sånn som jeg husker det).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 11.

Dette er hytta til Magne Winnem kan det virke som, (da jeg flytta til England, i 2004, så hadde de ikke hytte, såvidt meg bekjent):


PS 12.

Sjusjøen, (hvor familien Winnem har hytte), var forresten der jeg fikk frostskade på øret, under en førstegangstjeneste-vinterøvelse, i 1993.

(Hvis jeg ikke tar helt feil).

Magne Winnem sin kone Elin, er jo fra Skarnes, (som ligger i Innlandet, som Sjusjøen).

Så det er mulig at de har arva hytta, av Elin sine foreldre.

Hm.

Så sånn er muligens det.

Bare noe jeg noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter