Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 28. mai 2020

Min tidligere klassekamerat Lene Andersen, (fra Berger skole, Svelvik ungdomsskole og Sande videregående), fyller visst 50 år, (noen uker før meg), 2. juli. (Fra DT/BB 3. juli 1970)


https://www.nb.no/items/c4786e852df82869e7bc8d461bc2008e?page=1&searchText="arne%20andersen"

PS.

Man kan også se, at min tidligere klassekamerat Frode Vidar Holm, (fra Berger skole og Svelvik ungdomsskole), ble født, på samme dag, (og på samme sykehus), som Lene Andersen.

Men jeg tror ikke, at disse, har blitt forbyttet.

På avis-bildene av Arne Andersen, (noen måneder/år før han døde), så hadde han mørkt hår.

Men som gutt, (han gikk i samme klasse, som min far), så hadde han veldig lyst hår, (sånn som jeg husker det).

(Og han klipte visst håret, annenhver uke, hos en fyrvokter, (eller noe lignende).

Har det blitt skrevet om, på en Berger-Facebook-gruppe.

For å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Så Lene Andersen og Frode Vidar Holm, fyller tilsammen 100 år, 2. juli.

Disse hang også en del sammen, på skolen, (Berger skole og Svelvik ungdomsskole), sånn som jeg husker det.

Disse kunne snakke åpent om tissefanter, (og alt mulig), sånn som jeg husker det.

Lene Andersen er jo enebarn.

Så hu brukte kanskje gutta i klassen, (og kanskje spesielt Frode Vidar Holm), som noe slags brødre, da.

(Noe sånt).

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

PS 3.

Det står, at faren til Frode Vidar Holm, er fra Bergen.

Jeg vet ikke om det er skrivefeil, og at det skal være Berger.

Frode Vidar Holm hadde funnet en onkel sine bøker på loftet.

Hvor det stod stygge uttrykk som: 'Jødelort', (sa han, en gang, på ungdomsskolen).

Så dette er vel en gammel Berger-slekt, (skulle man vel tro).

Finsand, (som er morens pikenavn), er ihvertfall en lokal slekt der, (vil jeg si).

Min far 'babla' ihvertfall noen ganger om en Knut Finsand, (borte på Sand/Roksvollshøgda), sånn som jeg husker det.

Uten at jeg veit hvem denne Knut Finsand er.

(Må jeg innrømme).

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter