Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 17. oktober 2007

Tittel på tema: Skulptur på 'The Cunard Building' i Liverpool.
Tema-Sammendrag: Hvilket gude-ansikt, er det som er på bygningen?
Skrevet: 14/10/2007 02:39
Linjær : Trådet : Enkel : Grenet

<< 1 2 Forrige Siste uleste
Trådverktøy
Hurtigsvar
Bli varslet på dette temaet
Send temaet på e-post
Legg temate til i favoritter
Skriv ut dette temaet.


17/10/2007 06:00


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 221
Ble medlem: 01/09/2007

Hvordan skal man tolke det i såfall da?

Davids folk, jødene, slo de norønne, altså de blonde, i 1. og 2. verdenskrig??

Jaja.

Men hva går denne krigen ut på egentlig da, i såfall.

Det kan man lure på.

Det kan jo være jeg som har missforstått symbolikken også.

Nå er ikke jeg noe ekspert på å tolke sånne statuer, så det er mye mulig.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 06:06


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 221
Ble medlem: 01/09/2007

Er det så enkelt som at det er de mørkhårede mot de lyshårede da?

Jaja, jeg tror det er best å få litt søvn jeg, så er det bra hvis noen andre har noe greie på dette, symbolikk og statuer osv, så hadde det sikkert vært bra.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 06:49


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 221
Ble medlem: 01/09/2007

Her kan man forresten se at hesten, (og Kong Edward VII da, for ikke å fornærme noen), står foran Cunard der, bare for å ta med det og i samme slengen:


Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 06:56


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 221
Ble medlem: 01/09/2007

Google maps er morsomt.

link
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 07:19


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 221
Ble medlem: 01/09/2007

Hu Tone fra Trøndelag forresten, som jobba på Arvato, når jeg begynte der.

Hu var lei seg en gang, noen av vårs gikk gjennom byen, på vei hjem fra jobben da.

Så da sa hu at det var noe som var gærnt da, i byen da, måtte vel det ha vært.

Men jeg kjenta ikke så bra, og hu sa ikke hva som var galt heller så.

Men hu sa hu skulle til Spania.

Dit var det mange av dem andre som dro og.

Maja, Synøve eller hva hu heter, Sofie hadde vært i Spania, men det var vel på ferie vel.

Det er mulig det var flere og.

Jeg veit ikke om dette hadde noen sammenheng jeg.

Men dem jobba i Cunard building i hvertfall, så da er det vel greit å ta med, jeg vet ikke hva det var som var gærnt da, med hu, men noe var det, for hu var ikke så veldig munter husker jeg.
Rapporter dette til en ModeratorSvar : Sitat : Topp : Bunn : Rediger

17/10/2007 18:01


cons
Heltidsansatt

Innlegg: 221
Ble medlem: 01/09/2007

Så er det han luringen her da, eller hva man skal kalle'n.



Kan det være Poseidon tro?

Som noen har satt på feil side av bygget, sånn at han kikker opp mot byen i retning nordover mot Stanley Park og videre til Skottland osv?

Og ikke mot elva eller irskehavet eller noe sånt?

Jeg fant en link om Poseidon:

link

Også putta jeg begge bildene i paint, så da fikk vi dette resultatet:



Skal vi konkludere med at det er Poseidon da?

Og at byggmerren og arkitekten har vært på snurra, og blitt fyllik og karusell.

Begge to?

Sånn at Poseidon kikker opp mot landjorda, og Pluto kikker ut mot fergeterminalen og elva?

Jeg vet nesten ikke noen annen måte å tolke det jeg.

Men det er kanskje andre som kjenner dissa gudene bedre, som kan irettesette meg.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter