Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 12. februar 2008

Dagbladet Message Board, 11/2. (In Norwegian).

5
anbefalingerBra! Røyk.
Skrevet av cons 11.02.2008 kl. 22:49

Ok, så i de to gamle murstein-konstruksjonene til høyre på bilde, så driver de å spalter atomer osv da?

Altså, de driver å deler opp et atom, som er alt for lite til å kunne synes.

Er det sånn det ligger ann?

Og hvorfor kjøper Storbritannia gass fra Norge da, når dem bare kunne bygd et par sånne reaktorer til da.

Og hvorfor er strømmen så dyr i England?

I Norge, så var jo strømmen nesten gratis på 70 og 80-tallet.

Men nå sier dem at vi bruker så mye strøm, så nå koster strømmen flere tusen i måneden gjerne vel.

Enda vel en god del kraftkrevende industri nok har blitt lagt ned vel?

Jeg mener, folk sitter vel stort sett å ser på TV om kvelden, som de gjorde på 70 og 80-tallet.

Hva er det folk bruker så mye mer strøm til nå, enn på 70 og 80-tallet.

PC-er bruker vel ikke så mye strøm.

Det dyreste er vel oppvarming, men folk hadde jo husene varme på 70 og 80-tallet og.

Jeg husker de elektriske ovenen da, var bare noe som stod på, og som det ikke var så nøye hvor mange grader dem stod på.

Samme med lyset.

Lyset stod jo alltid på i alle romma i Norge, mens i England f.eks. så skrur folk av lyset i rom dem ikke oppholder seg i.

Og det samme i f.eks. Frankrike.

Der skrur folk av lyset på hoteller om natta til og med, husker jeg.

Og folk skrur av TV-en, når det ikke er et program dem absolutt skal se på.

Så det som skjedde med strøm-markedet i Norge, er vel litt rart da.

Man er sikre på at ingen har lurt folka i Norge da?

Altså, på 70 og 80-tallet, så var strømmen omtrent gratis, og ingen tenkte på strøm-regninga.

På 2000-tallet, så blir strømnettet kobla sammen med utlandet, også blir strømmen plutselig mye dyrere, så pensjonister har ikke råd å betale strømregning på over 5000 osv.

Men det er mulig det er fordi det er mindre snø nå da, som smelter, og går gjennom fossene, på Vestlandet osv.

Det er mulig, jeg er ikke så ofte på Vestlandet osv., men er ikke nedbøren ganske konstant da.

Hvis det ikke faller snø, så faller det vel kanskje regn da?

Eller har jeg misforstått nå?

Men men, man kan ikke skjønne alt.

Men jeg synes kanskje ting kan tyde litt på at vanlige folk i Norge ble litt lurt med det her med strømmen osv.

Og også at det er litt rart, at alt skal være så dyrt og tungvint og byråkratisk osv. i Norge, når vel Norge må være landet med mest naturresurser i verden.

Masse olje, gass, vannkraft fra fossefall, fisk, etc.

Men likevel, så er bensinen dyr, strømmen dyr, fisken dyr, etc.

Prisene på dette ligger vel kanskje på samme nivå som i utlandet.

Og lønningene er jo mye høyere i Norge.

Men skattene er jo høye, og prisene på varer og tjenester er jo høye.

Så det kan virke som om alle naturressursene Norge har.

At pengene fra all oljen, gassen, vannkraften, fisken osv.

At pengene fra dette, går til å betale for et stort statsapparat, som halvparten av folka jobber, eller 'jobber' i.

For det er vel ikke nok jobb, i forbindelse med å styre landet, til at det kan bli fornuftige ting å gjøre for halvparten av arbeidsstyrken?

Dem må vel til en viss grad finne opp ting å bruke tia på?

Hadde det ikke vært bedre å hatt et statsapparat, på størrelse med andre land, også heller latt de her folka gjøre noe ordentlig arbeid?

Hvis man lar dem jobbe i private bedrifter, så vet man jo at det er en eier der, som gjerne vil holde utgifter nede, og driften effektiv.

For å få resultater fra investeringen sin.

Mens hvis staten er eier, så er det tar folk kanskje det ikke så nøye, om kostnadene holdes nede, at man bruker hue i forbindelse med økonomien, og driver effektivt.

Og det er vel ikke noe værre å jobbe i en privat bedrift, enn å jobbe i en statlig bedrift.

Noen sier at det er tryggere å jobbe i en statlig bedrift, men det er jo sikkerhetsnett, i veldferdstaten osv., sånn at man skal klare seg, også i tilfelle man mister jobben.

Så det er vel ikke noe utrygt å jobbe i en privat bedrift da.

Men det er sikkert noen andre som skjønner det.

Det virker litt som om atombomber og plutomiumen kunne ha vært en røverhistorie, synes jeg noen ganger i hvertfall.

Hva er røyken som kommer opp der da, er det Co2, eller er det vann-damp eller?

Jeg synes det her med spalte atomer, som er det minste i verden, og så få masse skummelt ut av å drive å dele opp det minste i verden.

Som radioaktivitet og plutonium osv.

Jeg synes det virker litt rart, hvis man prøver å tenke på det, sånn fra et helt vanlig menneskes perspektiv.

At vi har noe som heter radioaktivitet, som man ikke kan se, men som fungerer på en måte som kryptonium mot Supermann.

Og hvis man deler det minste som finnes, atomet, så får man noe som kan lage den største eksplosjonen i verden.

Det synes jeg høres litt rart ut.

Det minste i verden, som er så lite at man ikke kan se det en gang.

Det atomet, det kan lage den største eksplosjonen i verden, bare man deler det opp.

Hm.

Folk er sikre på at det er ingen som tuller her?

Men hvis myndighetene sier at det er sånn, så er det vel sånn da?

Det kan ikke ha vært noe, som noen har funnet på det her?

Med noe agenda, å holde de landene som ikke har atomkraft, eller 'atomkraft'.

Og som ikke har atombomber, eller 'atombomber'.

Å holde disse landa i sjakk?

I forbindelse med noe agenda å få hevn over vikingene?

Kan det være noe mulighet?

Eller er det så usannsynlig, at det ikke er verdt å tenke på engang?

Det er sikkert noen som har noe svar på dette, så på forhånd takk for svar!

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 1
anbefalingerBra! RE: Røyk.
Skrevet av lolsipop(nikkott) 11.02.2008 kl. 22:57

Skriv en kommentar, ikke en forbanna roman.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 1
anbefalingerBra! RE: Røyk.
Skrevet av cons 12.02.2008 kl. 00:15

Da er vi over på et tema, som jeg synes er ofte aktuelt i Norge.

Og det er trakassering.

Eller høflighet da.

Bestemmer du hva jeg skal skrive?

Hva jeg skriver her, er en sak mellom meg og Dagbladet.

Eller er du mora mi?

Du driver faktisk å patroniserer meg.

Nå kunne jeg klagd, men nå er jeg ganske vant til det her, men hvis det blir mer, så er det nok ikke umulig at jeg klager nei.

Vi får se.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 1
anbefalingerBra! Som å høre på Guttungen
Skrevet av Titi 12.02.2008 kl. 00:11

Så mye svada. Du burde ringe Guttungen Jens å få deg en jobb på statsministerns kontor eller i NRK

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
anbefalingerBra! RE: Som å høre på Guttungen
Skrevet av cons 12.02.2008 kl. 00:22

Hei, ja du er også utenfor tema.

Du driver også å trakasserer.

Du skriver at, det jeg skriver er svada.

Da er du nedlatende (uhøflig), ovenfor meg.

Fordi da sier du implisitt at jeg er på lavere nivå enn de andre.

Fordi det jeg skriver er svada.

I forhold til det som er vanlig, det de andre skriver.

Så da setter du meg på et lavere nivå enn de andre.

Og det er trakassering, som vel er forbudt i følge lov, i hvertfall i Storbritannia.

Det er sikkert lov å mene at det som står der er svada, men det er nedlatende/trakasserende, å si noe til folk, som er nedlatende.

I hvertfall hvis det er uønsket.

Nå trodde du kanskje at du kjente meg, og du trodde kanskje at jeg likte å bli hersa med.

Men det stemmer nok ikke, så jeg skriver en advarsel her da, at neste gang klager jeg nok.

Så skriver jeg det her for å forklare.

Og du er patroniserende.

Du forteller meg hva jeg burde gjøre.

Som om du var min formynder, altså som om du var mora mi da.

Det tror jeg er et problem i Norge, ettersom jeg merker i forhold til utlandet.

Det er masse ukjente folk som gjerne vil være mora di.

Hvor kommer alle disse wannabe-mødrene fra?

Hvorfor er det så mange av dem i Norge?

Er det fordi Norge grenser til Russland, og russerne har lært dem norsk, og smugler dem over grensa, for å få dem til å lage faenskap?

Man kan lure i hvertfall.

Det synes i allefall jeg.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
anbefalingerBra! RE: Som å høre på Guttungen
Skrevet av Titi 12.02.2008 kl. 00:29

Tar det tilbake.

Nå jeg tenker meg om er jeg egentlig enig.

Du er Gerhardsen

Du er Vidsom

Du er Sannheten

Du er NRK og P2 på en gang

Du sitter allerede i regjeringen fordi du er

Fullkommen

Det synes i allefall jeg

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
anbefalingerBra! RE: Som å høre på Guttungen Valgt innlegg
Skrevet av cons 12.02.2008 kl. 00:48

Prøver du å herme etter min stil nå.

Jeg synes du hersjer med meg enda.

Nå klager jeg ikke den her gangen, for jeg vil gjerne illustrere et eksempel, som vel blir borte hvis postene blir slettet.

Men her forklarer jeg hva jeg mener:

Nå skriver du at det jeg skriver er svada.

Da er du uhøflig/nedlatende ovenfor meg, du skriver at det jeg skriver er svada, i forhold til det de andre skriver, som er vanlig.

Da setter du meg på et lavere nivå enn de andre.

Det er vel greit å mene det.

Men nå er vi tross alt begge fra samme land.

Da burde vi vel kunne diskutere i sivilserte former.

Vi kommer da ikke fra to forskjellige land som er i krig med hverandre?

Du tror kanskje at jeg liker å bli hersja med på en uhøflig/u-sivilisert/nærmest krigersk måte.

Da blander du nok meg med noen andre.

Når jeg sitter å kommenterer her, er det for å bidra til samfunssdebatten i Norge, og pga.

interesser osv., som en form for avkobling eller hobby nærmest.

Så jeg er ikke i noen krig.

Du tiltaler med fiendtlig tone.

Men jeg liker ikke å drive med sånn usivilisert kriging, på fritiden, jeg har andre ting å

bruke tida mi på.

Så neste gang du bruker den tonen der, så kommer jeg til å klage på deg.

Det er ikke lov å oppføre seg fiendtlig mot andre som man ikke kjenner.

Det burde også være unødvendig å oppføre seg på en fiendtlig måte mot sine felles landsmenn.

Jeg ønsker ikke å bli fiendlig behandlet når jeg diskuterer på nettet, så det kommer jeg nok

til å klage på.

Jeg synes vi burde fokusere på bidra på en konstruktiv måte til debatten, og ikke komme

med fiendtlige angrep, som tar fokuset vekk fra debatten.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle 0
anbefalingerBra! RE: Som å høre på Guttungen
Skrevet av cons 12.02.2008 kl. 01:04

Altså, først burde man vel ha en sivilisert tone.

Og så kan man diskutere.

Men du har en fiendlig tone, som om vi er i krig.

Og da tar det fokuset bort fra debatten.

Så jeg mistenker, at du har en agenda.

At du vil ta fokuset bort fra det jeg skrev i den første posten.

Ved å arrangere noe krig og fiendtligheter, som tar fokuset vekk fra den egentlige debatten.

Eller at du er del en organisert kampanje, som prøver å slite meg ut, for å få meg til å miste kontrollen på jobbsituasjon etc.

Forbundet med andre problemer med kriminelle nettverk/myndigheter i Norge og Storbritannia.

For selv om en sånn trakasserende melding er greit.

Men når man skal drive å forsvare seg, og prøve å forklare problemet til ignorante administratorer, når det begynner å hope seg opp med 40-50 slike trakasserende meldinger.

Da tar det jo litt på.

Så selv om en sånn melding, nok er overlevbart.

Så merker jeg jo det at, det blir slitsomt med mange sånne meldinger.

Så etterhvert, så orker man nok ikke å skrive sånne her svar, på alle de meldingene hvor man blir hersja med.

Så da er det vel kanskje smart å først skrive en advarsel da, og så klage hvis personen fortsetter da.

Så jeg får ta det som en tommelfinger-regel, også får jeg se det ann litt hvordan jeg skal takle den her type trakasserende poster, som vel nok tar fokuset vekk fra det egentlige tema.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/11/526594.html?commentId=1760988#comment_1760988

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter