Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 5. juni 2008

Fler bilder fra Liverpool. (In Norwegian).

Nå var jeg ute og fikk meg litt frisk luft, for å våkne opp litt her.

Så har jeg fått litt dilla på monumenter osv., i det siste, så da tenkte jeg, at jeg måtte kikke litt mer, på et monument, som var utenfor 'the Town Hall', heter det vel.

Ikke det at jeg har tenkt å tulle med de her monumentene akkurat, jeg tenkte bare å sammenligne de her offentlige monumentene, med det private monumentet som var utenfor Cunard osv.

Og kikke litt på det monumentet på torget utenfor the Town Hall da.

Skal jeg se om jeg finner bildene:











Jeg kikka ned i de cellene, som var under det monumentet på torget der.

Der var det mange små celler, som var kanskje 2-3 meter dype.

Jeg lurer på om dette kan ha vært celler, hvor de har plassert militærnektere, i gamle dager.

Så kunne andre folk f.eks. gi dem mat, eller spytte på dem f.eks., gjennom gitteret.

Det er mulig.

Jeg lurer på om dem slapp dem ut og.

Jeg så ikke noe inngang, eller noe, så hvordan det fungerte, det er vanskelig å si.

Kanskje de bare sveisa igjen gitteret på noen måte, så levde fangene, så lenge de ble gitt mat osv.

Det er mulig.

Det skal jeg ikke spekulere på.

Men jeg skal ikke påstå at jeg har sett sånne monumenter i Oslo osv., men da hadde de vel blitt revet ned, vil jeg vel tippe.

Jeg tror vel ikke nordmenn ville ha funnet seg i å ha sånne ting på torget?

Eller hvem vet, kanskje folk fant seg i mer i middelalderen f.eks.

Det er mulig.

Men jeg får se om jeg får gjort noe her.

Så får vi se om det er mulig.

Edit:

Nei de putta visst ikke folk i de kammerne, det var bare et symbolskt monument visstnok, kallt 'the Nelson Memorial':

The Nelson Memorial

If you take a stroll to Castle Street, you can't help but see Liverpool's
Town Hall but, if you go to the rear of the Town Hall, you'll see the city's
oldest monument, the Nelson Memorial

Nelson, born in 1758 was killed while leading the English navy to victory
against French Napoleonic forces at the Battle of Trafalgar in 1805

The memorial was designed by Matthew Coates Wyatt 1777-1862 and sculpted by Sir Richard Westmacott 1775-1856

It was funded by donations from the public, including a large donation from anti-slavery campaigner William Roscoe 1753-1831

The Memorial was, of course, dedicated to Nelson, but it also stood as a
reminder to the traders of Liverpool, of the freedom that Nelson had helped give them, and gave his life for, a freedom that meant that they could once again import and export in relative safety and peace

However, it is also thought that the sculpture provided a symbol of the suffering experienced by prisoners of war and slavery, bearing in mind that Liverpool was actually 'home' to 4000 prisoners during the Napoleonic wars

The four sad and dejected looking men sitting at the bottom of the monument depict Nelson's four great victories at Cape St Vincent, the Nile, Copenhagen and Trafalgar

You'll find the Grade II listed Nelson Memorial in Exchange Flags, which is directly behind the Town Hall, in Castle Street

Incidentally, on returning from the Napoleonic War, many Liverpool men found themselves out of work, but where employed on a sort of 'job creation scheme' by The Mole of Edge Hill

Whilst you're in this area of the city you may also like to visit:

The Albert Dock
St John's Beacon
The LiverpoolMuseum
St George's Hall
Cavern Walks


http://www.liverpooltour.co.uk/nelson_memorial_liverpool_england/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter