Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 17. juli 2008

Kommentarer til forslaget fra de borgerlige partiene, om å kutte ut lisensavgiften for TV. (In Norwegian).

Kommentarer til forslaget om å slutte med lisensavgift.

Skrevet av cons 16.07.2008 kl. 21:32

Da jeg gikk 3. året, datalinja, på handel og kontor, på Gjerdes VGS. i Drammen, så hadde vi en klasseforstander, som het Arne Karlsen.

Han hadde vi i noe økonmifag, bed. øk. antagelig, og også i en god del datafag.

I en økonomi-time da, så kommenterte Karlsen, om slike avgifter, som bilavgift, og tv-lisens osv.

At han skjønte ikke hvorfor folk klagde på de avgiftene.

For han mente det var ikke noe vits å klage på årsavgift for bil.

For hvem var det som hadde bil, som han spurte.

'Alle', svarte folka i klassen.

Og da sa Karlsen, nettopp.

Så da mente han, at det var ikke noe å klage for.

For hvis ikke folk hadde fått den avgiften, så måtte de ha betalt over skattesedelen istedet.

Men man slipper jo en god del byråkrati da, hvis man kutter ut den ordningen, med tv-lisens.

Jeg, som har vært student, værnepliktig soldat, og dårlig lønnet Rimi-medarbeider, hele livet, ville vel ha synes at dette, at man slapp å betale tv-lisens, ville vært veldig bra.

Og det tror jeg nok, at det er mange i AP's gamle velger-gruppe, som ville ha synes.

Arbeiderpartiet, var jo partiet for arbeiderne, det vil vel si de lavest lønte.

Men nå ser vi at Trond Giske, ikke vil ha bort TV-lisensen.

Selv om dette vel virkelig er et tiltak, som lavt lønte folk virkelig ville ha satt pris på.

For man kan vel nesten ikke forlange av folk, i vår tid, at de skal leve uten TV.

Men hvis fattige folk, da får spare et par tusen i året, så er det noe som vanlige folk virkelig merke, at i år, så slipper vi TV-avgiften.

Da blir det er par hundre mer i måneden, til å bruke på mat f.eks.

Det må vel være penger, som kommer bra med, for de lavest lønte, skulle man tro.

Alikevel, så er altså Giske imot, å kutte ut denne avgiften, som ville gitt de fattigste i samfunnet bedre råd.

Sånn at de nok ville merket det.

Forstå det de som kan.

Til slutt, så har jeg en kommentar til.

Og det er at det meste av media, virker å være under kontroll, av noen kapitalkrefter osv., som vel kan sies å gå under navnet New World Order, eller Illuminati.

At det er disse rike familiene, som har Bilderberger-group osv., som styrer verden.

At disse også virker å styre media.

Så jeg vet ikke, om myndighetene og politiet f.eks., mangler en informasjonskanal, for å få informansjon ut til folk, om hva som foregår, uten å bli sensurert, av Bilderberger/New World Order?

I såfall, så ville det vel kanskje vært en god ide, å ha en statlig TV-kanal, som NRK da.

Som vi jo har da selvfølgelig.

Men kanskje politikerne, ville fått bedre kontroll, hvis de satt på pengesekken, og ga pengene, fra finansdepartementet, og ikke fra TV-lisensen.

Nå vet jeg ikke, om dette er en bra ting, eller en dårlig ting, hvis politikerne får bedre kontroll over NRK.

For så godt kjenner jeg ikke NRK, om hvordan NRK fungerer i dag.

Men NRK har jo ofte blitt kallt ARK, Arbeiderpartiets Rikskringkasting.

Så hadde kanskje vært en god ide, å latt politikerne fått bedre kontroll over NRK, så hadde de borgelige kanskje hatt mulighet til å prøve å rydde litt opp i dette, som visstnok er et AP-reir, sikkert med kameraderi og det hele, når de en sjelden gang slapp til i regjeringskontorene.

Hvem vet.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

En ny kommentar om NRK-avgiften.

Skrevet av cons 16.07.2008 kl. 23:31

Nå kom jeg på en ting til, rundt dette med lisens-avgift.

Og det er, at hvis det er slik, at folk ikke kan forventes, å leve uten TV, i dagens samfunn.

Jeg vil tro, at folk som går på sosialen f.eks., de får nok lov å ha TV, av sosialkontoret.

Hvis de ikke har TV, så tror jeg de får penger til TV, hvis de er veldig fattige.

Uten at jeg skal si det sikkert.

Men jeg regner med, at det er sånn.

Og da, hva er vel da poenget, med å ha TV-lisens.

Hvis alle har rett nærmest, til å ha TV.

Hvis man ikke har TV, så blir man vel nærmest sett på som litt rar?

F.eks, på studiestedet, eller på pauserommet på Rimi f.eks.

Så du Big Brother i går?

Nei, jeg har ikke TV jeg, jeg har ikke råd til lisensen osv.

Det er det ingen som tørr å si.

Det er for flaut.

I forelesningssalen, så spørr noen, så du fotballkampen i går, Norge mot Nederland, i VM-kvalifisering, f.eks. da.

Nei, jeg har ikke TV jeg, jeg hadde ikke råd til å betale lisensen, i fjor, så da måtte jeg hive TV-en.

Nei, selvfølgelig ikke.

Slik gjør nok ikke folk.

Men hva er da poenget, med å plage studenter, lavtlønnede, pensjonister og vernepliktige?

Fordi, noen ganger, hvis man ser på NRK, så kan man se en bil som kjører rundt, og peiler, også piper det osv.

Og det er lisens-kontroll da.

Så alle fattige studenter osv.

De sitter i stua si da, og gruer seg for da, at det skal komme en lisenskontrollør, på døra.

Enda de ikke gjør noe galt egentlig.

De ser bare på TV.

Og jeg resonerte meg jo nettopp til, at ingen i vår tid, kan forventes å ikke ha TV.

Så det blir litt feil synes jeg.

At vanlige folk, blir terrorisert, må man vel nesten si, av myndighetene, når det eneste de gjør, er å sitte hjemme i stua si, og se på TV, som ingen vel kan si, at er galt å gjøre.

Så at de da må sitte å engste seg for lisenskontroll.

Kanskje gamlemor, skrur ned lyden på TV-en, fordi hun er redd, at lisenskontrolløren, skal høre at hun har TV?

Hva vet jeg.

Det virker litt som terrorrisering det her.

Man kan vel ikke forvente, at folk, i vår tid, skal sitte å glane i veggen, hele kvelden?

Så det her synes jeg er litt rart, at NRK, skal plage folk på den måten der.

Det var bare noe jeg kom på nå.

Jeg tror adskillig heftelse og ergelse og slike ting, ville forsvunnet, med NRK-avgiften, når jeg tenker på det.

Men jeg ser ikke bort fra, at det er ting i forbindelse med dette, som jeg ikke har tenkt på, for jeg kjenner jo ikke media-bransjen fra innsiden f.eks.

Da kunne det kanskje tenkes at jeg hadde sett anderledes på det, hvis jeg hadde jobbet et par år i NRK, for eksempel.

Men det er kanskje NRK glad for at jeg ikke har gjort.

Det er mulig.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle





http://www.dagbladet.no/kultur/2008/07/16/541006.html?commentId=2102141#comment_2102141

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter