Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 19. august 2008

Folk i Bergen bor så langt vest, at de snakker engelsk seg imellom. (In Norwegian).

Hei,

Between Andreas Misund Berntsen and You

Erik Ribsskog

August 18 at 10:55pm

du sendte meg noe e-post fra noe Matrix-film osv., tidligere i dag, kan ikke du forklare litt mer om hvorfor du sendte det her osv.

Jeg kan ikke huske å hatt noe med deg, eller å engang ha sett navnet ditt før.

Selv om mellomnavnet så kjent ut.

Med hilsen

Erik Ribsskog

Andreas Misund Berntsen

Add as Friend

Today at 9:09am

Report Message

Jeg ble foreslått av en leser av bloggen din, om å sende det til deg, da det var "right up your alley".

Ellers har jeg ikke hatt noe med deg å gjøre fra før, nei...

Erik Ribsskog

Today at 3:49pm

Jeg har aldri vært noe Matrix-fan.

Er det en engelsk venn du har da, siden du skriver på engelsk?

Du får hilse vennen din, at han kan jo bare sende selv.

Men jeg har ikke tid å begynne å kikke på noe Matrix-filmer osv., men dere kan jo kikke på det selv.

Dere har ikke forklart poenget, og sammenhengen, eller noe.

Og når man skriver en sånn e-post, så burde man forklare litt da, og ikke bare sende noe intetsigende greier.

Så jeg ble litt irritert, etter å ha lest e-posten din.

Enkelte vet ikke hva folkeskikk er lenger, virker det som.

Og så begynner du å skrive på engelsk og, noe sånn som kan ha noe homo dobbeltbetydning.

Jeg tror du får diskutere dette litt med vennen din, om hvordan dere skal presantere dette, før dere driver og sender om det i e-poster osv.

Bare et vennligsinnet råd.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Andreas Misund Berntsen

Add as Friend

Today at 5:07pm

Report Message

Så vidt jeg kan se står det meste jeg skriver på norsk, og jeg antar du er oppegående nok til å ha hørt, og forstå et par engelske uttrykk. Vennen min er for øvrig norsk. På et diskusjonsforum har vi en tråd hvor vi diskuterer noen av blogginnleggene dine, innlegg på dagbladet, osv. Vi syns med andre ord at du er småmorsom. Du kan vel si vi er fra underverdenen, om du vil. Det er vel egentlig et definisjonsspørsmål.

Ellers var bildet kun et forslag til innhold på bloggen, noe man bør regne med å få når en bretter seg ut til den grad du gjør, og epostadressa ikke akkurat er godt skjult.

Å hinte til homofili bare fordi jeg ikke hadde på meg t-skjorte (e.l.) når jeg tok bildet er vel ikke det ypperste av folkeskikk heller.

Lykke til med mafiaen, politiet, og alt det.


Mvh,
Andreas

Erik Ribsskog

Today at 5:31pm

Hei,

jeg sa ikke at du var homo, fordi du ikke hadde klær på deg, på bildet.

Men jeg lurte på om det var noen som ville ha det til at jeg var homo, og tulla med meg, med å få meg til å legge til homo folk, som Facebook-venner, fordi de har sagt at de har lest på bloggen.

Hvilket diskusjonsforum, er det dere skriver på da?

Hvis du hadde forklart sånt med en gang, så hadde jeg ikke blitt så irritert da vet du.

Jeg synes det er rart at dere skriver 'up you alley', hvis begge er norske.

Hvor skriver dere ikke på norsk, hvis dere er norske?

Men hvis du er i Bergen, som det så ut til på Google, så skjønner jeg det.

For jeg har jo hørt det blitt sagt mange ganger, at 'Æ kommer ikkje fra Norge, æ e fra Begen'.

Eller noe sånt.

Så da skjønner man jo det, hvis det ikke går så mye i norsk.

Men gi meg linken til forumet da, så er det enklere for meg, å komme på bølgelengde med dere, enn hvis jeg får e-poster, med nesten bare bilder i.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter