Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 1. september 2008

Mer om Svenska Kyrkan i Liverpool. (In Norwegian).

?? (1 svar)
Ett inlägg i diskussionen Svenska Kyrkan i Liverpool. Noe galt?
Det finns svenska kyrkor i väldigt många hamnstäder, dessa var från början ämnade för sjömän att besöka när de kom till de städer där dessa fanns, att ge dem en viss gemenskap och få en träffpunkt med landsmän.

Under ex 70-talet var dessa relativt välbesökta och aldrig hände det att prästerna på dessa försökte påtvinga någon sin tro, man blev bjuden på kaffe, kunde sitta o lyssna på musik, spela spel, där fanns ex ofta biljardbord och andra saker att förnöja sig med, på några fanns det till och med en liten pub..... Av Sniperess (idag kl 11:00)



Ordning: Visa inlägg som:


Sv: ??

Joda,

men jeg synes den brosyren er så 'svettig'.

De bruker så ladet språk.

Og fontene er så rare.

De skriver 'Tourists and Students'.

Men 'Students' er i 'bold', enda de er på samme linje.

Jeg synes det virker som de prøver å tiltrekke seg de kvinnelige studentene.

I tillegg, så har jeg lest på hjemmesiden deres, at på studentkveldene, så serverer de salat.

Salat, og 'nybakat'.

Jeg tror det betyr at de bare ønsker at unge kvinnelige studenter skal gå dit.

Men men.

Vi kan også ta flaggene.

Jeg som nordmann, reagerte på flaggene.

Av to grunner.

1. Det er mørke 'skygge'-felter på flaggene.

2. Det er noe som heter flagglov.

Det kjenner jeg til, fra å ha bodd i Norge.

Når det er ekspedisjoner, til Sydpolen f.eks.

Så har man ikke lov å sette opp en flaggstang, med flaggene til landene som har vært med på ekspedisjonen, under hverandre.

I følge den flaggloven, som visstnok er internasjonal, så skal alle flagg, henge på samme høyde.

På brosjyren til Svenska Kyrkan, også kallt 'Scandinavian Church', så henger det svenske flagget øverst, og så det norske, og så det finske og så det danske underst.

Det er uhølig ovenfor de flaggene som henger lavere, enn det øverste.

Det lærte jeg fra å følge med i nyhetene, om pol-ekspedisjoner osv., i Norge, at det var ikke lov å sette opp en flaggstang, på sydpolen, med det det norske flagget øverst, og så det amerikanske f.eks., hvis en amerikaner var med på ekspedisjonen.

Det var brudd på en flagglov.

Og var visst dårlig tone.

Så når brosjyren er slik, og kirken atpåtil kalles 'Scandinavian Church', så synes jeg dette er dårlig tone, med flaggene til de andre nordiske landene.

Og hvorfor kaller Svenska Kyrkan, Finland, for 'Scandinavian'.

Det er merkelig.

I Norge, så heter det at Norge, og Sverige og Danmark, er i Skandinavia.

I Norden, så er det Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island, har jeg lært.

Men i England, så sier de jo at Finland er i Skandinavia.

Men at Svenska Kyrkan skal si det samme, det synes jeg kanskje var litt rart, de burde vel følge svenske regler?

Hva sier dere forresten i Sverige, er Finland i Skandinavia eller i Norden.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog


Av johncons (idag kl 12:27)

http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?messageID=989465󱤙

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter