Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 18. oktober 2008

En dame, som sier hun er jøde, har fått sparken, i Svensk Idol. (In Norwegian).

Her er fra Aftonbladet:

Här får hon sparken

Marcus Birro hotade att polisanmäla Katrin Zytomierska efter ett inlägg på hennes blogg.
Foto: MARIA ÖSTLIN
Katrin Zytomierska.
Foto: FREDRIK HOOFGARD
Anklagade Birro för judehat – nu får Katrin Zytomierska gå från TV 400
Hotet om polisanmälan blev för mycket.

I natt – direkt efter tv-sändningen – sparkade TV4 ”Idol”-profilen Katrin Zytomierska.

– Det känns som en jävla upprättelse, säger TV 4-kollegan Marcus Birro.

Bara minuter efter direktsändningen av ”Idol 2008 – Eftersnack” stormar programledaren Katrin Zytomierska, 31, ut ur TV 4-studion.

Hon har just fått beskedet: Du har fått sparken.

– Man kan inte ha med någon som sysslar med förtal, säger en källa med insyn i produktionen till Aftonbladet.

Upprinnelsen till uppsägningen är en kaosfylld vecka, fylld av bråk.

Svarade på bloggen
I torsdags krävde Marcus Birro, som jobbar i TV4:s ”Kvällsöppet”, Katrin Zytomierskas avgång. Programledaren, av judisk härkomst, gav i går sin respons:

”Han har uttryckt sitt missnöje mot judar. Så mycket har jag förstått,” skriver hon på sin blogg och fortsätter sedan: ”Han uttrycker sitt missnöje mot att judar styr för mycket”.

Marcus Birro själv är sårad när Aftonbladet når honom:

– Man blir ju väldigt, väldigt ledsen såklart. Och arg. Jag har släktingar som har suttit i koncentrationsläger och min familj har ringt mig och är jätteledsna. ”Fyllo” kunde jag ta, men det här … Nu överväger jag att polisanmäla henne för förtal, säger han.

TV400:s programchef Christer Andersson hävdar att man tar en ”timeout”.

– Vi kommer att hålla ett möte i morgon (lördag) där vi bestämmer framtiden. Jag tycker att hennes blogginlägg var klumpigt och jag har full förståelse för att Marcus Birro är ledsen, säger han.

Avskedad på plats
Men enligt initierade källor så sparkas Katrin Zytomierska med omedelbar verkan från ”Idol 2008 – Eftersnack”.

– Hon kommer att få sparken och grunderna är dagens blogginlägg, säger en källa.

Erbjuds terapi
Både Birro och Zytomierska erbjuds nu kristerapi av TV 4.

– Det här är två personer på uppdrag av TV 4-gruppen. Självklart kommer båda att erbjudas stödsamtal om de vill, säger presschefen Camilla Filipsson.

Hon fortsätter:

– TV 4 ser väldigt allvarligt på händelsen och står inte bakom Katrins ställningstagande. Jag önskar att hon ber Marcus Birro om ursäkt.

Marcus Birro är lättad när han nås av beskedet att programledaren tvingas att sluta.

– Det känns som en jävla upprättelse. Både för mig och min familj. Det här visar också att det inte är okej att bete sig som hon har gjort, säger han.

Vad ska du göra nu?

– Jag har inte bestämt mig för om jag ska polisanmäla eller inte. Det första jag ska göra i kväll är att ringa runt till min familj och ge dem det här beskedet.

Varken Peter Jihde eller Katrin Zytomierskas ville i natt ge några kommentarer.

Men före sändning förklarade Katrin Zytomierska:

– Jag får inte prata med pressen. Jag har inget att säga.


http://www.aftonbladet.se/nojesliv/idol2008/article3567517.ab

Jeg pleier noen ganger å lese i de svenske og danske nettavisene, når jeg er ferdig å lese de norske.

Jeg jobber jo med research på internett, og det kan bli ganske tungt noen ganger, så jeg må ha noen pauser osv.

(Også har jeg ikke noen venner da selvfølgelig, jeg får ikke prøve å skjule det).

Men men.

Men jeg har altså lest litt i Aftonbladet, i de to siste ukene, så jeg har lest litt om hvordan det bråket startet.

Skal jeg se om jeg finner mer om det:

Nå fant jeg det:



http://www.aftonbladet.se/nojesliv/idol2008/article3515145.ab

Hun jødiske dama, sier at han blonde gutten ser homo ut, og hun angriper også hun blonde 16 år gamle jenta, og sier at hun ser ut som at hun er 65 år gammel.

Så jeg spørr meg et par spørsmål etter dette:

- Har jøder noe mot blonde folk?

Er blonde folk, folkeslaget 'ham', fra Talmud, som er et slavefolk?

- Hun sier noe om at en annen programleder har sagt at 'jøder styrer for mye'.

Er det slik at jødene kontrollerer USA og Nato og det som er?

Kontrollerer de Norge også, siden Norge er i Nato?

Er det derfor jeg blir sletta fra alle nettavisene sine debattforum, og ikke får rettighetene mine, fra myndighetene i Norge f.eks.

Er det noe i dette?

Jeg har også lest at jødene kontrollerer alle etterettningsorganisasjonene i verden osv.

Og hvorfor tjener blonde damer i Storbritannia, 4000 pund mindre, i året, altså ca. 40.000 kroner mindre i året, enn brunetter?

Jeg har hatt statestikk, som fag, på HiO Ingeniørhøyskolen, og 40.000 i året i forskjell, det er en mye større forskjell, enn at det kan forklares, med at dette er tilfeldig.

Så her må det være noe i bakgrunnen.

Er det en krig mot lyshårede folk, spørr jeg igjen, at de skal gjøres til horer og slaver, og det som er.

Jeg bare stiller spørsmålet, så håper jeg at det er i orden.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter