Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 26. november 2008

Nå lagde jeg nattmat her. Eller frokost blir det kanskje. Det her var ganske sterkt, selv om jeg brukte halve boksen som dip for tortilla-chips. (N).




Nå er jeg arbeidsledig nå da, så jeg burde kanskje ikke lage sånn her ordentlig mat.

Men, nå har jeg jo tid til å koke ris f.eks., istedet for å bare hive kjøttdeigen oppå brødskiver, som jeg pleide å gjøre før.

Men men.

Det behøver ikke å være så dyrt med ordentlig mat heller.

England har jo ikke så bra rykte for seg, på å ha bra kvalitet på maten.

Så jeg pleier å speide skikkelig oppi kjøttdeigpakkene osv., for de har ca. 10-12 forskjellige slag, på Tesco.

Og nå fant jeg et slag som var bra, nå sist jeg var der.

Da fikk man kjøpt 3 pakker a 710 gram karbonadedeig, var det ja, og ikke kjøttdeig.

For £10.

Så det vil si 2.1 kg karbonadedeig, for ca. 110 kroner, eller hva pundet er i nå.

Så det kan man drøye til å bli nok til over 10 middager, vil jeg si.

For jeg deler hver boks i tre-fire biter, og putter det i plastposer, og hiver det i frysern.

Så, hvis jeg skal lage sånn middag, så hiver jeg bare en sånn karbonadedeig-klump, må jeg vel nesten kalle det, i en boks med kaldt vann.

Så tiner den på et par timer.

Og hvis noen lurer på hvorfor jeg har så mye engangstallerkner og engangsglass osv.

Så er det fordi at varmvannsberederen her, ikke har virket på et år nå.

Så jeg har bare varmtvann i dusjen.

Og jeg gidder ikke å dra med tallerkener osv. i dusjen, det blir for dumt.

Så jeg bare bruker engangstallerkener.

Jeg synes ikke at jeg kan mase på husverten, om å fikse det, for jeg veldig forsinka med leia.

Men nå får jeg noe bostøtte nå da, vil jeg tro, siden jeg er arbeidsledig nå.

Men jeg må nok finne meg en jobb nå, som er litt bra betalt, sånn at jeg får betalt gjelda mi osv.

Men det måltidet her da, koster kanskje 10-15 kroner.

Ettersom hvor mye karbonadedeig, og hvor billig curry-saus man kjøper.

De har masse artige curry-sauser i England.

Den her heter Jalfrezi, av alle ting, og den har ikke lagd før, men den var god.

Det er antagelig alle de indiske immigrantene til England, som har tatt med de curry-rettene da.

Og det er artig mat, som ikke er like lett å finne i Norge.

I Norge lagde jeg spagetti med kjøttdeig, eller pasta og kjøttdeig, og Chilli Con Carne osv.

Men det var ikke Uncle Bens Jalfrezi f.eks.

Det klarte jeg ikke å finne der.

Så det er litt artig i hvertfall da, at det er mulig å finne god mat i utlandet, som man ikke har i Norge osv.

Så det er ikke bare dårlig mat i England, selv om landet vel har litt dårlig rykte når det gjelder mat.

F.eks. så har de en boks på 800 gram karbondadedeig, på Tesco, som ser nesten lik ut, som de som er på ca. 710 gram.

Og den er sånn at man må plukke ut masse slintrer av kjeften, etter at man er ferdig å spise.

Og de pakkene ser nesten like ut, og koster nesten det samme.

Så det gjelder å speide opp i kjøttpakkene osv. her.

Men sånn er det kanskje i Norge og.

Eller i Norge, f.eks. på Rimi, så var det jo ikke 10-12 slag med kjøttdeig/karbonadedeig.

Det var kanskje 3-4 slag.

Så da visste man jo hvordan den forskjellige kjøttdeigen var osv.

Så det er mulig at hvis jeg hadde flytta til Norge, og kjøpt varer jeg ikke kjente, i hyllene.

At jeg da hadde fått like mange negative overraskelser, med kjøttdeig full av slintrer som kommer opp av magen igjen osv.

Det skal jeg ikke si for sikkert.

Men det er mulig.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter