Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 17. januar 2009

Mer fra Nevlunghavn. (In Norwegian).

Photos
from Costa del Nevlunghavn


Photo
17 of 18
|Back
to Group
|See
All Photos







Drag
the corners of the transparent box below to crop this photo into your
profile picture.











Click
on people's faces in the photo to tag them.
Carola will be
asked to approve all tags before others can see them.











Added
by
Carola
Edwardsen


to the group "
Costa
del Nevlunghavn
"



Share


Tag
This PhotoReport This Photo


Added
April 26, 2007

-
Comment



 Erik
Ribsskog

at
4:00pm May 16


I
det gule huset der, så var matbutikk før, hvis jeg ikke
husker helt feil.

Jeg var hos besteforeldra mine en sommer, på
70-tallet, tror jeg det her må ha vært.

Og da var
ikke søstra mi med, mener jeg å huske.

Men da
klarte jeg å dra med bestefattern ned bakken der da, og til den
butikken, for da var det lørdag, og da skulle jeg ha
lørdagsgodt.

Men det var egentlig en ganske kjedelig
butikk.

Den var morsommere den som var nede ved havna
der.

Men bestefattern likte best den butikken der, så da
ble det til at vi gikk dit.

Det var egentlig en rar
lørdag.

Det var ingen i huset som prata, og
bestefattern var liksom i sine egne tanker, men han hørte på
meg, når jeg forklarte det her, med at det var lørdag,
og da skulle jeg ha godteri osv.

Selv om det var ikke som en
vanlig lørdag, fordi det var en litt trykket stemning, i
huset, husker jeg.

Og det var ikke sånn, som hos muttern
eller fattern eller farmora mi, at TV-en stod på alltid, så
det var litt uvant der.



 Erik
Ribsskog

at
4:01pm May 16


Sorry
hvis jeg skriver mange kommentarer forresten, får litt
flashback her, jeg skal se om jeg klarer å skjerpe meg.



Report


Randi
Rudskjaer

at
10:39pm January 16


jeg
har også handla i butikken der med farfar.. maste meg til en
liten dukke :) men det var slutten av 80-tallet...



 Erik
Ribsskog

at
11:12pm January 16


Ok,

det
var på 70-tallet det her.

Da var det snø og is om
vinteren.

Så jeg og søstra mi fikk kjeft av
mormora vår, bestemor Ingeborg, fordi vi ikke sklei ned den
bakken der på skoa, istedet for å gå ned, for de
lokale ungene i Nevlunghavn dem sklei ned bakken da, sa
bestemor.

Jeg og søstra mi var på besøk
fra Larvik, med bussen, sånn i 1977 eller 78 eller noe vel.

Og
i Larvik så var dem nok flinkere til å fjerne is fra
sånne bakker, så vi fiksa ikke det gitt.

Jeg vet
ikke hva det heter når man skal skli på beina ned en sånn
bakke?

Det heter kanskje bare skli på beina.

Det
er mulig.

Med vennlig hilsen

Erik
Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter