Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 17. februar 2009

Idag var jeg litt trøtt på Learn Direct, men jeg fikk ihvertfall masse kurs-sertifikater, fra kurs som jeg har bestått der tidligere. (In Norwegian)







PS.

I dag begynte jeg på et ganske enkelt matte-kurs, må man vel si.

Men da får jeg noen engelske kurssertifikat, ihvertfall, når ikke HiO og NITH i Norge, sender meg papirene mine.

Selv om det er litt enkle kurs kanskje, så har jeg papirer så jeg kan få meg en kontorjobb, eller noe, kanskje, vi får se:












PS 2.

Jeg lurer litt på hvorfor headeren på bloggen, eller hva det heter igjen, ikke er på en linje, på Learn Direct, det synes jeg var litt rart.

På laptopen min hjemme, så blir designet sånn her:



Kanskje det er noen som skjønner hva dette kan komme av?

Det her er noe datagreier som jeg ikke fikk med meg fra HiO.

Jeg fokuserte mest på Java-programmering og sånn, det halvåret som vi hadde HTML.

Det var gruppearbeid, så da hadde vi litt arbeidsdeling da, også på de obligatoriske oppgavene da.

(Vi måtte nesten ha det, for det kan være ganske mye arbeid, på datastudier på ingeniørhøyskolen osv., for det dukker gjerne opp flere obligatoriske oppgaver, som skal leveres de samme ukene, og de oppgavene er ofte ganske tidkrevende, så det er vanskelig å få vært like mye med på alle oppgavene, det blir gjerne sånn at folk samarbeider og spesialiserer seg osv.

Som i arbeidslivet da.

Så det regnes som helt greit, at man gjør det sånn, på datahøyskoler, har jeg inntrykk av, sett fra utdanningsstedets synspunkt.

For da blir det som i arbeidslivet da.

Men det er kanskje litt dumt.

Kanskje man heller skulle ha mindre gruppearbeid og mer individuelle oppgaver?

Og heller kuttet ned litt på hvor omfattende alle oppgavene behøvde å være.

Så hadde folk fått med seg mer kanskje.

Det er vel sånn det er i England fikk jeg inntrykk av.

Jeg hadde ingen gruppe-oppgaver i England, som gikk på karakteren, alt gikk på individuelle oppgaver i England.

Gruppeoppgaver det er jo sånn man forbinder med kommunismen, det forresten, uten at jeg skal legge for mye i det nå kanskje, de bruker vel som argument at da minner det mer om arbeidslivet.

Men jeg synes det er litt rart.

Det virker som at man legger opp til utnyttelse av noen studenter.

Mens andre kan flyte gjennom HiO Informasjonsteknologi Bachelor-studie, uten å lære programmering, som jeg husker at han Dag Anders Rougseth, fra Hamar egentlig, som var i bandet Autopulver, sa.

Det er kanskje ikke helt gunstig, at systemet er sånn, på HiO, at elever på Bachelor data, kan flyte igjennom uten å lære programmering.

Da er det utnyttelse, må man vel nesten si, av de som må sitte i uker og programmere da, sånn som meg.

Men men.

Så da er kanskje systemet ved universitetene i England å foretrekke(?)

Bare noe jeg kom på i farta nå, når jeg leste gjennom bloggposten her.

Så dette systemet med gruppearbeid-'obliger' (obligatoriske oppgaver), på HiO og NHI/NITH osv, det kan godt være noe 'mafian'/New World Order/Illuminati-greier, forsåvidt.

Sånn at Dag-Anders Rougseth, (Kalt Dagga, Illuminati/'mafian'-kar? Med mørkt hår forresten, han bare er med i overflaten av oppgaveløsnigen og organiseringen av arbeidet, og lar sånne som meg, som hadde 8-10 års ledererfaring fra Rimi, f.eks., sitte i uker, og programmere Java semesteroppgave da, og lærer seg ikke det selv.

Så de som ikke er Illumianti/'mørk-hårede/jøder?'/'mafian', de må jobbe med sånne strebe-oppgaver da.

Det var en albaner som vi samarbeida med og, og han måtte gjøre alt HTML-arbeidet da.

Så det var de med mørkt hår og som var lyse i huden, de sklei gjennom, uten å gjøre noe 'ordentlig' arbeid da.

De bare organiserte og delegerte og ledet og presenterte da.

Og også noen norske gjorde det da.

Men men.

Så noe rart var det vel der.

De som var 'in the know'/i underverdenen, de gjorde ikke grovarbeidet, Illuminati-folka, kanskje, de slapp å lære seg programmering, men de utnyttet elever som meg da, som kunne programmering fra oppveksten.

Basic, Pascal osv., og Java på HiO da.

Så lærte jeg meg det, uten å være i timene omtrent, med ganske mye slit, vil jeg si, for det var ikke så lett å lære, uten å ha vært i timene, for jeg var overarbeidet fra Rimi, og ble mobbet på HiO, så jeg var mye hjemme, og leste og sånn der, og fikk litt overskudd tilbake osv.

Så nå for eksempel, så er jeg mye mindre utslitt, enn jeg var i 2002, da jeg begynte på HiO.

For da var jeg kjempe-utslitt, etter mange års hardt arbeid i Rimi.

Så jeg trengte litt roligere opplegg, i noen år.

Men HiO var ikke bare rolig, for det var mye programmering og annet data-arbeid som skulle gjøres.

Det er vel en ganske arbeidskrevende bachelor-grad.

Og jeg hadde to låseansvarlig-jobber på Rimi, i tillegg, så det var ikke noe hvilehjem-tilværelse, de årene jeg studerte ved HiO heller.

Så sånn var det).

Så sånn er det.

Så hvis noen har noen tips om hva det rare designet på bloggen, på PC-en hos Learn Direct, kan komme av, så skriv gjerne anonym eller signert kommentar om det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 3.

Det som var litt rart idag, på Learn Direct.

Det var at jeg ba hun Veronica der, om å få ta matte-prøven, etter at jeg hadde tatt 'the practice test', en øvelses-prøve.

(Sånn har jeg gjort det, da jeg tok engelsk litteracy-sertifikatet, og alle de 7-8 modulene på ECDL, at jeg har pleid å ta prøven samme dag).

Men idag, så sa hun Veronica, at jeg ikke kunne ta prøven idag.

Enda klokka bare var 15.30.

Og de stenger klokka 18, tror jeg.

Jeg måtte dra tilbake imorgen, kl. 15, for å ta matte-prøven.

Men den matte-prøven er nok ganske enkel.

Så den kunne jeg nok tatt, uten å lese noe av kursmaterialet, eller gjøre øvelsesprøvene.

Men neida, jeg fikk ikke lov å ta den prøven i dag.

Jeg måtte komme tilbake i morgen.

Så det var litt raritet, må jeg si.

Men sånn er det, man kan ikke skjønne alt.

Så sånn er det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter