Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 15. mai 2009

Svelvik - Norges tryggeste by. (In Norwegian)

Svelvik går forresten for å være Norges tryggeste by, hvis jeg husker riktig.

I en kåring i VG eller Dagbladet eller noe vel.

(Det var også her kronprinsen og Mette-Marit hadde generalprøve for kronprinsbryllupet).

Så at ikke lensmannen i Svelvik skal ha tid til å undersøker den anmeldelsen av faren min for omsorgssvikt, (se den forrige bloggposten), det synes jeg høres merkelig ut.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg søkte på Google, og måtte leite litt, men her fant jeg mer om dette:

Å mens vi er inne på logikk:
Svelvik er tidligere kåret til norges tryggeste by, MEN OGSÅ som en av norges værste steder å vokse opp på.
Annen info om Svelvik: norges nordligste sørlands-by. Svelvik kirke er den eneste kirken i Norge som peker i "feil" retning. Så vidt jeg vet, det eneste stedet i norge som har steder der det er forbudt å flytte inn dersom mann har barn. Og så vidt jeg vet, det eneste stedet i Norge som har forbydd ballonger på 17 mai.


http://www.nordisk.nu/showthread.php?t=17976

(Selv om kanskje ikke det nettstedet er helt politisk korrekt, det er mulig.)

PS 2.

Jeg gjentar at Svelvik kirke var der kronprinsparet hadde generalprøve før bryllupet.

Farfaren min og farmora mi, er også begravet på kirkegården der.

Da farfaren min ble begravet på begynnelsen av 80-tallet, så sa presten 'Eivind Olsen', og ikke 'Øivind Olsen', og den klart største kransen i begravelsen var fra Jensen Møbler A/S, den kjente madrassprodusenten, som farfaren min hadde lagd elementer for.

I begravelsen til farfaren min, så begynte også kusina mi, Heidi, å hylgrine, uten noe særlig forklaring.

(For farfaren min, han var litt sånn at han bare satt i sofaen og løste kryssord, så det var farmora vår, som egentlig var populær.

Var grininga på kommando fra onkel Runar, (Olsen, tannlege i Ås), og kona hans Inger?

Hvem vet).

PS 3.

Svelvik kirke peker mot Drammensfjorden, eller Svelvikstrømmen, som vel Drammensfjorden heter der.

Det er en morene, i landskapet der, som isbreene tok med seg i istiden, og så ble all sanden liggende igjen i Svelvik da, et såkalt sandtak, som har blitt industrielt utnyttet og solgt da, så nå er det kanskje ikke så mye sand igjen der.

Det er mulig.

Men det er altså kanskje derfor den kirka, peker 'feil vei' da, hva nå det vil si, for da står den med utgangen mot fjorden da.

Men de kunne vel sikkert ha latt kirka pekt andre veien og, det hadde vel blitt nesten like fint det.

Selv om det nok ser finere ut sånn som det er nå da, med inngangen til kirka pekende mot Storgata i Svelvik og Svelvikstrømmen.

Så sånn er det.

Hva nå dette med at kirka pekte feil vei betyr.

Hvilken vei skal kirker peke?

Drammensfjorden går jo nord/sør, så Svelvik kirke peker da enten øst eller vest.

Den peker mot Hurum og videre mot Akershus/Østfold.

Så Svelvik kirke peker altså østover, kan vi finne ut da.

Hvilken vei skal kirker peke egentlig?

Skal de peke mot Jerusalem?

Betlehem?

Nidaros?

Dette har jeg ikke hørt så mye om før, vi får se om det er mulig å finne ut.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter