Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 16. mai 2009

To møter på to forskjellige jobcenter, igår. (In Norwegian)

Igår, så skulle jeg på to møter, på to forskjellige jobcentere.

Her er møteinnkallelsen til et av de møtene:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/05/jeg-har-blitt-kallt-inn-til-et-ekstra.html

Det første møtet, som det brevet i linken ovenfor var for, det var på et jobcenter, som var litt oppe i 'huttaheita', iforhold til der jeg bor.

Det var oppe i Weaverthree Road der, heter det vel.

(Edge Hill, heter det visst, stod det på brevet, så jeg når jeg sjekka).

På baksiden av en stor Tesco som lå der.

Og jeg var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle komme meg dit.

Jeg tok en buss til London Rd. der, og gikk resten av veien.

Men det tok en god del lengre tid, enn jeg hadde trodd, for jeg måtte gå litt rundt for å finne det jobcenteret og, siden det lå litt skjult, vil jeg nesten si, bak Tesco der osv.

Så jeg kom ca. 15 minutter for sent.

Og da fikk jeg ikke lov å gå på møte, da skulle jeg få et nytt brev i posten, fikk jeg høre.

(Uten noe forklaring på hva møte gikk ut på).

Så måtte jeg gå igjen.

Så var jeg på et annet møte, på mitt lokale jobcenter, på Williamsons Sq., klokken 14 da.

Og da måtte jeg fylle ut det samme skjemaet som jeg fylte ut forrige uke igjen.

Det er sånn skjema man må fylle ut, hvis man har vært arbeidsledig i et halvt år, som jeg har vært nå.

(Hurra!).

For de hadde visst ikke mottatt det første skjemaet da.

Noe sånt.

(Eller at de ikke var fornøyd med hvordan jeg fylte det ut, for jeg var ikke helt forberedt på å fylle ut et sånn skjema, som var på 30 sider, eller noe vel, så jeg tok kanskje feil på en god del punker, siden skjemaet var på engelsk, og det var litt uoversiktelig, synes jeg, man måtte hoppe i hytt og pine, til side ditt og punkt datt.

Så sånn var det.

Men men.

Men det er jo min feil egentlig, som ikke har fått meg noe jobb.

Men det er jo nedgangstider og sånn da.

Vi får se.

Så det var to rare møter, må jeg si.

I resepsjonen, så stod mitt navn på en gul lapp, kl 14 Ribsskog, også stod det en annen klokken 9, eller noe.

Jeg tenkte igår, etter møte, var det noen som skulle tulles med, av vaktene etc?

Hvem vet.

Det var vel fler enn to som skulle på møte, på en hel dag, i et travelt jobcenter(?)

Navnene stod på en gul post-it lapp.

Så fikk jeg en rar post-it lapp, med noe koder på eller noe, fra vaktene i 1. etasje til vakten i 2. etasje.

Så det er mye rart man kan lure på.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter