Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 23. juli 2009

Det var visst ikke pga. noe 'mafian' at de gjorde det sånn og sånn, hos Netthandelen.no. (In Norwegian)




Google Mail - SV: Google-annonser for Netthandelen










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




SV: Google-annonser for Netthandelen











Magne (Netthandelen.no)
<magne@netthandelen.no>



Thu, Jul 23, 2009 at 8:30 PM




To:
eribsskog@gmail.com









Hei Erik!



Jeg kan naturligvis ikke svare for danskene
og islenderne. Men våre kundekonsulenter oppgir kun fornavn slik at kundene våre
kan vite hvem de har snakket med, samtidig som kundekonsulentene får en viss
beskyttelse av privatlivets fred. Vi har nemlig vært ute for at kunder forsøker
å kontakte kundekonsulenter utenom arbeidstiden ved å søke opp deres private
telefonnummer. Vi kan selvsagt ikke pålegge våre ansatte å være tilgjengelige i
fritiden sin, dessuten vil vi ikke kunne hjelpe stort uten å ha tilgang til
bedriftens datasystemer dersom en kunde skulle lykkes i å få tak i en konsulent
som ikke er på jobb.


Når det gjelder bildene av våre ansatte så
vil du kunne se ansiktet ved å holde musepekeren over bildet av hver enkelt
medarbeider.


Ha en fin dag!






Vennlig
hilsen


Magne
Kundekonsulent




Telefon: (+47) 38 00 07 77








Denne informasjonen er kun ment for personen eller
enheten den er adressert til og kan inneholde konfidensielt og/eller
taushetsbelagt materiale. All gjennomgang, videresending, spredning eller
annen bruk av eller inngripen i denne informasjonen av personer eller
enheter andre enn tiltenkt mottaker er forbudt. Vennligst kontakt
avsenderen og slett materialet fra enhver datamaskin hvis du har mottatt
informasjonen ved en feiltakelse.









Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 20. juli 2009 15:08
Til: Netthandelen Norge AS
Emne: Re: Google-annonser for
Netthandelen



Hei,





takk for svar!



Jeg har forresten jobbet, som 'Company Researcher', her
i England, så jeg er vant til å kikke på nettsteder,



for firmaer osv., for det var liksom jobben min, (den
eneste jobben jeg klarte å finne, i 2007, etter at jeg



ble utsatt for en konstruert oppsigelse, fra Microsoft
sin skandinaviske produktaktivering, drevet av



Bertelsmann).





Så jeg er vant til å kikke på nettsteder, for jeg skulle
finne informasjon, for Packaging Europe i Norwich,



om skandinaviske bedrifter, i embalasjesektoren, for noe
som ble kalt Packaging Database da.





Så sånn var det.




Men, jeg la merke til, forskjeller, fra land til
land, på firma-nettstedene.





I Danmark, for eksempel, så skrev de sjelden navn på
medarbeiderne, på nettet.





Mens i Norge, så ble dette gjort oftere, for
nøkkelpersoner, mens på Island, så skrev de ofte fult
navn



og adresse, omtrent, på alle som jobba i
firma.





Hva kan dette komme av, at danskene, ikke ville oppgi
navn på medarbeiderne, online?




Jeg ser, at dere hos Netthandelen, dere bruker bare
fornavn, og på bildene, på nettstedet deres,



så har alle hendene foran
ansiktet.





Er det noe dere er redde for, som gjør at dere ikke vil
oppgi fult navn, og vise ansiktene deres



online?

Blir firmaer i skandinavia, angrepet av
noe 'mafian', som det ikke står om i nyhetene?




Jeg bare lurte, dette er bare noe jeg har hatt i
bakhodet, etter at jeg kikket litt på webstedet deres,



tilfeldigvis, på slutten av forrige
uke.




Med vennlig hilsen




Erik Ribsskog



2009/7/20 Netthandelen Norge AS <post@netthandelen.no>



Heisann,


Netthandelen har
kjøpt flere tusen ord for annonsering på google. Noen av disse vil da treffe på
etternavn, men av ren tilfeldighet.

mvh






Martin
Kundekonsulent







Telefon:


(+47) 38 00
07 77















Denne
informasjonen er kun ment for personen eller enheten den er adressert til
og kan inneholde konfidensielt og/eller taushetsbelagt materiale. All
gjennomgang, videresending, spredning eller annen bruk av eller inngripen
i denne informasjonen av personer eller enheter andre enn tiltenkt
mottaker er forbudt. Vennligst kontakt avsenderen og slett materialet fra
enhver datamaskin hvis du har mottatt informasjonen ved en
feiltakelse.









Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 17. juli 2009 13:11
Til: Netthandelen Norge AS
Emne: Google-annonser for
Netthandelen




Hei,





dette er ikke om produkt, men jeg bare lurte på, hvorfor
det var sånn, at når man søker



på mitt etternavn, Ribsskog, på Google, så får man opp
en annonse for Netthandelen.no.





På forhånd takk for svar!




Mvh.




Erik
Ribsskog








3 attachments
nhsig_01_2.jpg
9K
nhsig_03_2.jpg
7K
nhsig_02_2.jpg
6K






Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter