Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 12. august 2009

Nå fikk jeg svar på purringen til EU-kommisjonen i Danmark, for jeg visste ikke at EU-kommisjonen hadde kontor i Oslo også, for Norge og Island




Google Mail - FW: Videre formidling af klage på brud på EØS-aftalen










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




FW: Videre formidling af klage på brud på EØS-aftalen











Anette.PEDERSEN@ec.europa.eu
<Anette.PEDERSEN@ec.europa.eu>



Wed, Aug 12, 2009 at 8:49 AM




To:
DELEGATION-NORWAY@ec.europa.eu


Cc:
eribsskog@gmail.com
















Kære Oslo Delegation


Vi har den 24.7.2009, videreformidlet en henvendelse
til jeres kontor.


Han rykker nu for svar.



Med venlig hilsen


Anette
Pedersen
Europa-Kommissionen
Repræsentation i Danmark
tlf: (+45) 33 14 41 40
fax: (+45) 33 11
12 03

anette.pedersen@ec.europa.eu







From: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: Monday, August 10, 2009 3:09
PM
To: COMM REP DK INFORMATION
Subject: Re: Videre
formidling af klage på brud på EØS-aftalen




Hei,


jeg har ikke hørt noe som helst, fra EU-kommisjonens kontor, i
Oslo.


Hvor lang tid er det meningen at man skal vente, før de sender et
svar, i det minste, for å bekrefte

at de har mottatt e-posten?


Igjen tusen takk for hjelpen!



Mvh.

Erik Ribsskog







2009/7/24 <eu-dk@ec.europa.eu>


Kære
Erik Ribsskog,

Europa-Kommissionens Repræsentation I Danmark har
modtaget vedhæftede
mail den 23. juli 2009.

Vi har d.d.
videreformidlet skrivelsen til Europakommisjonens delegasjon til Norge
og Island, Klingenberggaten 7A, 0119 Oslo. Tel: +47 22 83 35 83. Fax:
+47 22 83 40 55.
europakommisjonen@ec.europa.eu





Med venlig
hilsen

Anette Pedersen
Europa-Kommissionen
Repræsentation i
Danmark
Gothersgade 115,1123 København K
T: 33 14 41 40
M:
anette.pedersen@ec.europa.eu
www.ec.europa.eu/danmark








----------
Forwarded message ----------
From: <eribsskog@gmail.com>
To: <eu-dk@ec.europa.eu>
Date: Thu,
23 Jul 2009 22:09:02 +0200
Subject: Klage på brudd på
EØS-avtalen fra EU/Fwd: Brudd på EØS-avtalen/Fwd: Klage på vedtak med
referanse 200803597-18/JOR
Hei,
jeg vil altså klage på brudd på
EØS-avtalen, fra EU.

Solvit sier at da må jeg kontakte
EU-kommisjonen.

Derfor kontakter jeg dere på e-post igjen
nå.

Hvordan skal jeg gå fram, for å praktisk klage på EU for
brudd på
EØS-avtalen?

Med vennlig hilsen

Erik
Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date:
2009/5/28
Subject: Brudd på EØS-avtalen/Fwd: Klage på vedtak med
referanse
200803597-18/JOR
To:
eu-dk@ec.europa.eu


Hei,
jeg fikk e-post fra Solvit Norway,
idag, hvor de sier at det er
EU-kommisjonen, som man må kontakte for
å klage formelt på brudd på
EØS-avtalen:

'Solvit Norway <Solvit.norway@nhd.dep.no>
toErik
Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
dateThu,
May 28, 2009 at 7:46 AM
subjectSV: Henvendelse om brudd på
EØS-avtalen
mailed-bynhd.dep.no
hide details 7:46 AM (8 hours
ago)
Reply

Hei igjen,



EFTAs overvåkingsorgan
kontrollerer at EFTA-EØS-statene, altså Norge,
Island og
Lichtenstein, overholder EØS-avtalen. Når det gjelder
EU-statenes
brudd på EØS-avtalen er det Kommisjonen som fører tilsyn
med
dette.



Nærings- og handelsdepartementet er ansvarlig for
drift av
SOLVIT-systemet i Norge.



Vennlig
hilsen

Jostein Røynesdal

SOLVIT Norway

Nærings- og
handelsdepartementet

Besøk oss på www.nhd.no









Fra:
Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 27.
mai 2009 17:15
Til: Solvit Norway
Emne: Re: Henvendelse om brudd
på EØS-avtalen



Hei,



men skal jeg sende det
til EU da, jeg er jo fra et EFTA-land?



Vennligst
forklar.

Og hvorfor svarer ikke Nærings- og
handelsdepartementet?

Igjen på forhånd takk for
forklaring.



Med vennlig hilsen

Erik
Ribsskog



2009/5/27 Solvit Norway <Solvit.norway@nhd.dep.no>

Det
vises til henvendelser per e-post 5. og 26. mai om mulig brudd

EØS-avtalen. Dersom du mener at britiske myndigheter har
brutt
EØS-avtalen, kan du sende en henvendelse til
EU-kommisjonen.





Vennlig hilsen

Jostein
Røynesdal

SOLVIT Norway

Nærings- og
handelsdepartementet

Besøk oss på www.nhd.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Denne
e-posten er beregnet for den institusjon eller person den er
rettet
til og kan være belagt med lovbestemt taushetsplikt. Dersom
e-posten
er feilsendt, vennligst slett den og kontakt Nærings-
og
handelsdepartementet.



This email is confidential
and may also be privileged. If you are not
the intended recipient
please notify the Ministry of Trade and
Industry, Norway,
immediately.'.

Så lurer jeg, hvis jeg ønsker å klage på brudd på
EØS-avtalen, fra
Storbritannia, (se videresendt e-post. Det er også
en klage til, og
det er at politiet i Storbritannia, ikke ville
hjelpe meg, da jeg ble
jaget fra Norge, i 2005, (av noen organiserte
kriminelle/mafia etc.,
enda jeg ikke er kriminell selv), og dro til
Liverpool.

Jeg lurte på hvem jeg skal kontakte i EU-kommisjonen,
angående dette.

Jeg tenkte jeg kunne sende dette til
EU-kommunisjonen i Danmark, siden
det danske og norske skriftspråket
er ganske likt,
og min mormor er også fra Danmark så, Ingeborg
Ribsskog.

Håper dette er i orden!

Med vennlig
hilsen

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message
----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date:
2009/1/21
Subject: Klage på vedtak med referanse
200803597-18/JOR
To: postmottak@nhd.dep.no


Hei,

jeg
mottok et brev fra dere igår, hvor jeg syntes det manglet litt

fornuften, hvis jeg skal være litt ærlig.

Jeg skal prøve å
forklare hva jeg mener.

Dere skriver:

'Det er ikke
godgjort i tidligere korrespondanse med SOLVIT at det
foreligger
brudd på en konkret rettighet
etter EØS-avtalen i skaen. Derfor er
det ikke grunnlag for eller mulig
å opprette en SOLVIT-sak mot
britiske
myndigheter'.

Men da måtte vel Solvit ha bedt om
dokumentasjon, så skulle jeg ha gitt det.

Solvit ba ikke om
dokumentasjon, de ville bare ha en forklaring.

Og Solvit Norway
tok kontakt med Solvit UK.

Så bestemte Solvit Norway seg for å
ikke opprette en sak.

Solvit Norway burde ha bedt om mer
dokumentasjon da.

Det som har skjedd, er at Solvit Norway
oppfører seg som en
underavdeling av Solvit UK.

De bare gjør
som britene sier, og dere hos Handels og
Næringsdepartementet, dere
fremstiller det som
at det ikke er godtgjort, at det har forekommet
brudd på EØS-avtalen.

Men hvorfor tok Solvit Norway kontakt med
Solvit UK da?

Solvit Norway var jo fornøyde de.

Hva skal
jeg gjøre nå?

Skal jeg kontakte Solvit Norway på nytt?

Jeg
synes dette minner om knefall for britene.

Dette er bare tull og
tøys og surr fra dere i Handels- og
Næringsdepartementet.

Dere
kan ikke si at det manglet grunnlag for å opprette en sak, når
Solvit
Norway ringte Solvit UK, for å
opprette en sak.

Det var Solvit
UK som bestemte at det ikke var grunnlag for å opprette
en
sak.

Jeg klager til dere på at Solvit Norway lar britene få
bestemme dette,
hva som er grunnlag for å opprette
en sak, eller
ikke.

Det burde ikke være sånn, at Solvit Norway sier til meg, at
de skal
undersøke det.

Så ringer de britene, også sier de at
det ikke har skjedd noe galt.

Nei, det burde være sånn, at Solvit
Norway, bestemmer seg for å opprette en
sak.

Og så oppretter
de en sak.

Det burde ikke være sånn at de ombestemmer seg, etter
å ha pratet med
britene, som om britene hos Solvit
UK, var sjefene
til han hos Solvit Norway.

Handels- og Næringsdepartementet
sorterer vel ikke under den britiske
regjeringen?

Det kan
virke sånn i denne saken.

Jeg mener at jeg kan godtgjøre
regelbrudd, men jeg har fått sjangsen til
dette.

For saken ble
avsluttet, før det kom til snakk om noe dokumentasjon.

Jeg vil at
dere:

1. Undersøker hva som skjedde, da Solvit UK overprøvde
Solvit Norways
bestemmelse
om å opprette en Solvit-sak.

2.
Forteller meg hvordan jeg skal gå frem, for å opprette
Solvit-saker
av problemene jeg
kan dokumentere:

- Britisk
politi nekter å la meg anmelde en arbeidssak mot Bertelsmann
Arvato,
enda
jeg har dokumentasjon på at det har foregått lovbrudd
der.

- IPCC, de svarer ikke på e-poster og telefoner, de lar meg
ikke få
behandlet min klage
på Merseyside-politiet.

- The
Home Office, de nekter meg å få levere en klage på at IPCC
ikke
svarer på e-poster
og heller ikke returner telefoner, enda
IPCC sorterer under the Home
Office administrativt.

Jeg mener
at jeg som EØS-borger, har rett til å anmelde klare
lovbrudd, som jeg
har
bevis for.

Og jeg har også rett til å anmelde politiet til
IPCC, og få den klagen
behandlet på en
ordentlig måte.

Og
jeg har også de samme rettigheter som EU-borgere, til å få en klage

IPCC
ikke administreres ordentlig, behandlet av the Home
Office, så lenge
jeg oppholder
meg i Storbritannia, i
overenstemmelse med EØS-avtalen.

Så her er det klare brudd på
EØS-avtalen, mener jeg.

Jeg har også blitt latterliggjort av
britisk politi, som kaller meg
'Miss Erik Ribsskog',
og som kaller
bevis jeg ga dem mot Bertelsmann Arvato, 'found
property',
enda
jeg leverte det over skranken til en konstabel
Steele, hos
Merseyside-politiet.

Så det er tydelig at
respekten for EØS-borgere, hos britisk politi,
den er på et
lavmål.

Her blir man bare tullet rundt med, siden man ikke er
britisk eller
EU-borger.

Og EFTA bare henviser meg til
Solvit.

Og Solvit, de bare bøyer seg for britene.

Så det
er tydelig at norske myndigheter underordner seg britene, og
lar sine
borgere
bli hersjet med her borte.

Så den EØS-avtalen er ikke
verdt papiret den er skrevet på.

Det er bare noe lureri hele
greiene.

Det er ingen kompetente organer som passer på at den
overholdt uansett.

Så at Norge skal betale milliarder til EU
hvert år, som motstykke mot
å få den avtalen,
det skjønner ikke
jeg.

Det må bare være for firmaer at den avtalen
gjelder.

Vanlige norske borgere er ihvertfall fritt vilt i
praksis, i EU, og
blir tullet rundt med, uten
at noen i Norge
reagerer.

Så det synes jeg er en skam.

Med
hilsen

Erik
Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter