Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 15. september 2009

Det her var en sang jeg digga mye, etter at jeg flytta til faren min, i 1979. For jeg var med i en plateklubb, så jeg fikk nye LP-er hver måned



PS.

Jeg har skrevet om det, at da jeg bodde hos mora mi, i Larvik, fram til 1979, så fikk jeg nesten aldri noen ting, for mora vår og stefaren vår, Arne Thomassen, hadde for det meste dårlig råd da.

Men, da jeg flytta til faren min, i 1979, da fikk jeg nesten alt jeg pekte på.

Ihvertfall ti ganger så mange ting, som jeg hadde fått av mora mi og Arne Thomassen da.

Så jeg var ganske bortskjemt, på det værste, vil jeg si.

Men jeg måtte jo bo aleine og da, så det var vel for at jeg ikke skulle bli for misfornøyd da kanskje.

Noe sånt.

Det var ihvertfall som natt og dag, på den måten der, at jeg fikk utrolig mye mer penger og ting, da jeg bodde hos faren min, enn da jeg bodde hos moren min.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Mora mi var faktisk på besøk en gang, husker jeg, på Sand, hos foreldra til faren min, Ågot og Øivind.

Og jeg tror at søstra mi var med og.

Og da var jeg veldig opptatt av sånne vervepremier og sånn da.

Og da ble mora mi med i den plateklubben.

Så fikk jeg sånn vervepremie da.

Men jeg tror jeg tok en ganske døv sånn kategori, på hvordan musikk de fikk.

Så jeg tror ikke søstra mi syntes det var så artig.

Og mora mi hadde vel egentlig dårlig råd også.

Så jeg vet ikke om dem egentlig hadde råd til å være med i den plateklubben.

Det var vel når de bodde på Tagtvedt, det her, tror jeg.

Etter at Arne Thomassen hadde flytta til Oslo, fast vel.

Men mens Axel og Pia vel fortsatt bodde, hos mora mi på Tagtvedt.

Men jeg husker fra da jeg var der på besøk, kanskje et år seinere da.

Så var mora mi fortsatt med i den musikklubben da.

Selv om hun vel hadde dårlig råd.

Så det er mulig at mora mi bare var veldig stressa og ikke var slem.

Det er ikke så lett å si, gitt.

Jeg får prøve å tenke mer på det her.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter