Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 1. desember 2009

Nå søkte jeg på en jobb som administrasjons-assistent for noe kunstgreier. Det tror jeg ikke er så mye arbeid, så da får jeg kanskje tid til blogg mm.




Google Mail - Administration Assistant LEP (WSQ/125451)










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Administration Assistant LEP (WSQ/125451)











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Dec 1, 2009 at 7:10 PM




To:
HR Intern <hrIntern@thebluecoat.org.uk>






Hi,

thank you for you e-mail!

I had some problems with the printer, but here is the application is at last.

I hope to hear back from you regarding the job!


Yours sincerely,

Erik Ribsskog


On Mon, Nov 30, 2009 at 2:12 PM, HR Intern <hrIntern@thebluecoat.org.uk> wrote:




Hi Erik,


You will need to fill out the application form attached and
return it to us ASAP



Joe Treacy


HR Intern



School Lane, Liverpool, L1 3BX


Direct line 0151
70
2 5323


Tickets and Information
0151 702 5324


Fax 0151
707 0048


www.thebluecoat.org.uk


image




From: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 27 November 2009 18:51

To: Recruitment

Subject: Administration Assistant LEP (WSQ/125451)




Hi,






I wanted to please apply for this vacany.






I have a two year degree in Computing from Oslo University College.






I have Upper Secondary School-degrees in Office Work, Marketing and Computing.






I've also been working for ten years in management.






I hope to hear back from you regarding this vacancy!







Yours sincerely,






Erik Ribsskog











7 attachments
img159.jpg
1099K
img160.jpg
1225K
img161.jpg
1255K
img162.jpg
1671K
img163.jpg
964K
img164.jpg
1024K
img165.jpg
1069K








PS.

Her er vedleggene jeg sendte:

img159 paint

img160

img161

img162

img163

img164

img165

PS 2.

Så fikk jeg denne e-posten tilbake:




Google Mail - Administration Assistant LEP (WSQ/125451)










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Administration Assistant LEP (WSQ/125451)











Mail Delivery System
<MAILER-DAEMON@thebluecoat.org.uk>



Tue, Dec 1, 2009 at 6:54 PM




To:
eribsskog@gmail.com






This is the mail system at host smtp01.thebluecoat.org.uk.



I'm sorry to have to inform you that your message could not

be delivered to one or more recipients. It's attached below.



For further assistance, please send mail to postmaster.



If you do so, please include this problem report. You can

delete your own text from the attached returned message.



                  The mail system



<hrIntern@thebluecoat.org.uk>: host 80.194.242.19[80.194.242.19] said: 552

   4.3.1 Session size exceeds fixed maximum session size (in reply to MAIL

   FROM command)


Final-Recipient: rfc822; hrIntern@thebluecoat.org.uk

Original-Recipient: rfc822;hrIntern@thebluecoat.org.uk

Action: failed

Status: 5.0.0

Remote-MTA: dns; 80.194.242.19

Diagnostic-Code: smtp; 552 4.3.1 Session size exceeds fixed maximum session

   size






noname
3K








PS 3.

Det var nok fordi at de scannede filene tok for mye plass.

Så det jeg må gjøre nå, er å scanne de papirene på nytt, med lavere oppløsning, og så sende de med en ny e-post.

Men først tror at jeg at jeg skal lage meg noe mat, for nå er jeg sulten.

Eller jeg får vel bli ferdig med det her først, for det ligger så mye papirer på bordet som ligger i veien.

Vi får se.

Jeg finner nok ut av det.

Det får man håpe på.

Vi får se.

PS 4.

Etter å ha tenkt litt mer her, så bestemte jeg meg for å gjøre det på en veldig nøye og ordentlig måte.

(Siden det har med jobb og gjøre, osv., tenkte jeg).

Så jeg fant ut at jeg bare skulle sende de en e-post, og spørre om hvor store de her filene kunne være osv.

Så får dem rydda opp i det problemet og, for kanskje de mister e-poster, (som de kanskje egentlig ville ha ønsket å hatt, pga. dette).

Så slipper jeg å scanne de filene hundre ganger og, for jeg aner jo ikke noe om hva som er grensen deres, for e-post filstørrelse, for det stod det jo ikke noe om, i feil-melding e-posten, og det burde det vel kanskje egentlig ha gjort.

Det blir litt dumt å scanne og sende de dokumentene på nytt, uten å vite hva egentlig grensen er for få sendt de fram.

Så sånn er det.

Så da skrev jeg en ny e-post, som ble sånn her:




Google Mail - Administration Assistant LEP (WSQ/125451)










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Administration Assistant LEP (WSQ/125451)











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Dec 1, 2009 at 8:51 PM




To:
HR Intern <hrIntern@thebluecoat.org.uk>






Hi,

I tried to send you the application now, but I got an e-mail back from you, with an error-message that says 'Session size exceeds fixed maximum session size'.


I was wondering how big size the attachments can have, without them being refused by your e-mail system?

It says I should contact the e-mail postmaster about this, but I couldn't see any e-mail address to the postmaster, in the error e-mail.


Sorry that this is taking some time, I also had some problems with the printer here myself, you see.

Hope this is alright!

Yours sincerely,


Erik Ribsskog


On Mon, Nov 30, 2009 at 2:12 PM, HR Intern <hrIntern@thebluecoat.org.uk> wrote:




Hi Erik,


You will need to fill out the application form attached and
return it to us ASAP



Joe Treacy


HR Intern



School Lane, Liverpool, L1 3BX


Direct line 0151
70
2 5323


Tickets and Information
0151 702 5324


Fax 0151
707 0048


www.thebluecoat.org.uk


image




From: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sent: 27 November 2009 18:51

To: Recruitment

Subject: Administration Assistant LEP (WSQ/125451)




Hi,






I wanted to please apply for this vacany.






I have a two year degree in Computing from Oslo University College.






I have Upper Secondary School-degrees in Office Work, Marketing and Computing.






I've also been working for ten years in management.






I hope to hear back from you regarding this vacancy!







Yours sincerely,






Erik Ribsskog















PS 5.

Det er et eget ord for å oppføre seg sånn, som jeg gjorde der.

Og det heter 'etterettelig', mener jeg, (hvis jeg ikke tar mye feil).

Nå visste jeg at det var et problem der.

Og hvis jeg bare hadde scanna de dokumentene, på lav oppløsning, og latt det skure.

Så kunne firma ha mistet verdifull, (muligens), e-post seinere.

Og da kunne jeg møtt meg selv i døra.

Hvis jeg hadde fått jobb der, og så blitt møtt med dette, at masse verdifull e-post har gått tapt der.

Så kunne jeg ikke sagt, at det visste jeg ikke.

Og man bør jo også oppføre seg etterettelig, ikke bare, når man er i en stilling, men også når det har med jobbsøking å gjøre, mener jeg, at jeg har lært.

At det sies at man bør oppføre seg etterettelig og ordentlig, når man skal søke jobber, osv.

Og da mener jeg, at jeg gjorde det nå da.

Men jeg oppførte meg litt gammeldags, kanskje.

Og noen blir sikkert irritert av sånn her oppførsel.

Men det jeg egentlig gjør, mener jeg, er jo at jeg oppfører meg etterettelig, og gir dem en sjangse til å rydde opp i det her problemet, (med at muligens viktig e-post ikke kommer fram, og at avsenderen får en halvveis kryptisk feil-melding e-post tilbake).

Så da vil min søknad, (og kanskje hele søknadsbunken), ta lenger tid å behandle.

Og noen i det firmaet vil nok kanskje bli irritert, og si at jeg er dum, (eller kanskje noe annet stygt), pga. det.

Men hvis de gjør det riktig, så kan de jo få sjangsen til å rydde opp i et muligens alvorlig problem, som kanskje har gjort at de kanksje har mista mange verdifulle medarbeidere tidligere.

Som har fått søknaden tilbake sånn, på samme måte som meg, og ikke har skjønt noe, og kanskje derfor har unnlatt å søke.

Sånn kan det ihvertfall muligens være, vil jeg si.

Ihvertfall så mener jeg at det ikke er galt å oppføre seg etterettelig, (pr. definisjon, hadde jeg nær sagt. Jeg mener at hvis man oppfører seg etterettelig så får man rydda opp i en del problemer i organisasjonen, og det vil si at man oppfører seg ansvarlig, mener jeg, og man slipper å riskere at man seinere møter seg selv i døra).

Men noen, kanskje f.eks. umodne folk, som ikke tar jobben sin så alvorlig, f.eks., de ville vel kunne blitt utålmodige og irriterte, over folk som oppførte seg så etterettelig, som jeg gjorde der, vil jeg tippe på.

Men i England, så er visst folk mer konforme, så kanskje de synes det er bra at jobbsøkere er såpass etterettelige, i England.

Vi får se.

Jeg er litt spent på å høre hva de kommer til å skrive tilbake nå ihvertfall, skal jeg være helt ærlig.

Vi får se.

Det blir nok spennede å se.

Følg med på johncons-blogg, for dette og forhåpenligvis også andre problemer i forbindelse med jobbsøking i England, mm.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter