Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 11. februar 2010

Invader Zim, heter den serien, om han smartingen, som finner ut at noe er alvorlig gæernt, og så sier 'de dumme'/'the sheeple' at smartingen er gæern



PS.

Det var han Tosh aka. Torstein Bjørnstad, fra #blablabla og det som før het NTH, i Trondheim, som introduserte meg for denne serien.

Han bare sendte den da, for han ville at jeg skulle se den.

Han gjorde meg også oppmerksom på South Park, i sin tid.

Han Tosh aka. Torstein Bjørnstad, han er veldig smart og god på nettet, en såkalt 'wiz', kan man vel si.

Han fikk visst noe slags overtak på hun fra Halden, hva het hun da, noe med Wold.

Hun som kalte seg Zera, på nettet.

Linda Wold fra Halden, mener jeg det var.

Og da stakk hun Cilla aka. Janniche Fjellhaug, fra Bergen, fra #blablabla, for hun likte ikke det Tosh aka. Torstein Bjørnstad, hadde gjort.

Vi var en nesten tilfeldig gjeng, som pleide å chatte, på #blablabla da.

Men jeg tror han Tosh aka. Torstein Bjørnstad, må ha drevet med noe lyskye aktiviteter der.

For han fikk plutselig kontoll over hun Linda Wold, virket det som.

Som det egentlig var jeg som kjente, fra Dagbladets webchat, fra 1998, husker jeg, etter at jeg kom hjem fra Aiya Napa, på Kypros, hvor jeg hadde havnet, da jeg kjøpte meg en restplass-ferie.

Så sånn var det.

Så jeg lurer på hva som egentlig foregikk der.

Det må vel ha vært rundt år 2000 kanskje.

Jeg var også veldig opptatt med Rimi-jobbing, som butikksjef, på den her tiden.

Så fokuset mitt var knaskje ikke alltid like stort på hva som foregikk på #blablabla, hele tiden.

Så noe kan ha skjedd som jeg ikke fikk med meg og.

De faste på #blablabla, det var Glenn Hesler aka. Kazuya, fra Skjetten, meg som hadde nicket john_cons da, Tosh aka. Torstein Bjørnstad, fra Trondheim, Cilla aka. Janniche Fjellhaug, fra Bergen og hun Zera da, aka. Linda Wold, fra Halden.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Men jeg har ikke kontakt med noen av disse i dag, så hva som egentlig har skjedd, det vet jeg ikke sikkert.

Og både hun Cilla og Tosh, de var i Oslo, noen ganger, så jeg møtte begge de, bare for å chatte.

Det var bare chatte-venner, så jeg dreit i om de var litt yngre enn meg.

Det var ikke så mange på min alder, som satt hele kvelden på irc, kanskje.

Men men.

Men hun Linda Wold, hun har jeg aldri møtt i RL, selv om hun også prata om at hun ville besøke meg vel.

Men jeg var litt overarbeida, og sånn, på den tida, så jeg var ikke så høyt oppe, pga. problemer i Rimi, osv.

Så jeg droppa det, jeg hadde nok med mine egne problemer på den tida, og hun Wold var litt ung og vel.

Men jeg syntes det var greit å chatte på internett, og da brydde jeg meg ikke om hvor gamle de jeg chatta med var, så lenge de ikke var yngre enn sånn 16-18 år.

For jeg var bare i 20-åra fortsatt, på den tida, så jeg bare chatta med de syntes virka artige og hyggelige og chatte med da.

Og det var det litt mangelvare på, i min omgangskrets i Oslo, på folk som var hyggelige å prate med.

For alle de jeg kjente, broren min, Magne Winnem og søstra mi, osv., de var enten kynikere, (som broren min har fortalt meg at han er), ellers så er de sånn vanskelige å kommunisere med, som søstra mi.

Så jeg var heldig som hadde irc, sånn at jeg kunne prate med noen 'vanlige' folk også.

For det var sånn at jeg nesten ble deppa, innimellom, før jeg fikk internett, siden jeg bare kjente sånne bryske og strenge og anstrengte og kyniske folk da.

Så det var en befrielse, å få internett, for da kunne jeg chatte med noen hyggelige folk og.

Så det var ikke dårlig.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter