Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 3. mars 2010

En gang redda jeg junior-NM på ski, i 1993

Jeg er ikke så bortskjemt med å få skryt, så jeg skjønner at jeg må skryte litt selv.

Da jeg var i militæret, så skulle vi være med å arrangere junior-NM på ski, et eller annet sted, i Hedmark.

Det var vel på nyåret 1993, vil jeg tippe.

Så sånn var det.

Så var vi en gjeng, på i underkant av ti soldater vel, som ble satt til å gi løperne tøyet sitt, etter at de kom i mål.

Det var hundrevis av løpere, både unge kvinner og menn.

Det var kanskje 500 til sammen, som var med å konkurrerte, den dagen, vil jeg tippe på.

Alt tøyet lå i poser, som var merket med nr. 56, eller nr. 178, eller nr. 214, f.eks.

Det var spikra opp noen planker, og noen spikere, til å henge posene på, når de ble levert med snøscooter, fra startområdet.

Han litt 'tjomsete' karen, fra arranger-klubben, som var lederen vår.

Han sa at vi måtte merke opp fra 1 til 163, var det vel, for det var 163 spikre ca.

Men da slo jeg igjennom, enda jeg ikke hadde vært med på noen møter om det her, eller noe.

(Jeg var bare vanlig menig fotsoldat).

Og sa, at det måtte bli merka fra 1 til 100.

Sånn at pose nr. 115, måtte henges på spiker 15.

Ellers ville det bare bli kaos, forklarte jeg.

Så vi måtte droppe å bruke spikerne fra 101 til 163, sa jeg.

Og bare konsentrere oss om knaggene som var fra 1 til 100, mente jeg.

Og da ga han 'fjompen' seg, fra Hedmark, som var lederen vår.

Og når løperne kom, så kom alle på en gang, nesten.

Så vi måtte stresse skikkelig mye, for å få gitt alle tøyet sitt.

Hvis vi hadde begynt å surre med spikerne, fra 101 til 163, så hadde det blitt så kaos, at nesten ingen av de som var med på junior-NM, det året, hadde fått tøyet sitt, vil jeg si.

Så jeg vil si at jeg redda Norge fra en skandale der altså.

For da hadde alle skiløperne, blitt så misførnøyde, at de ville ha begynt med aerobic og bodybuilding istedet.

Så jeg får skryte litt av meg selv, for at jeg redda ski-Norge, i 1993, siden jeg ikke kan huske at så mange andre har pleid å skryte av meg, hverken i militæret, eller senere.

Nå i disse vinter-OL tider, mener jeg.

Så sånn er det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter