Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 15. mars 2010

Flashback til 1979

Jeg husker at faren min sa til meg, like etter at jeg flytta til faren min, fra mora mi, i Larvik.

Da sa han til meg, at 'jeg kan ikke være noe mor for deg jeg'.

Før han flytta ned til Haldis, noen måneder seinere.

Men jeg trodde at han skulle være som en sånn far som var på barne-TV, husker jeg.

At jeg trodde det på den tida, og i årene før da.

Sånn far som Albert Åberg hadde, (eller hvem det var), som leika med sønnen sin og sånn da, var det vel jeg tenkte.

Jeg husker ihvertfall at jeg satt og så på barne-TV i Larvik, (eller da vi bodde i Mellomhagen, på Østre Halsen, fra 1975 til 1977 vel), på Albert Åberg, var det vel.

Og da trodde jeg at faren min ville være en sånn far, sånn omsorgsfull far, som lekte og brukte tid sammen med sønnen sin da.

(For mora mi, og stefaren min, Arne Thomassen, de var ikke noe snille, vil jeg si, ihvertfall var dem ikke noe hyggelige og de var veldig strenge.

Så når jeg så på Albert Åberg, så ønska jeg at jeg hadde en sånn far som han hadde da.

(Eller hvilken serie det var igjen).

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på).

Men det var han ikke, fant jeg ut, etter at jeg flytta til Berger da.

For når vi var der i ferier og sånn, så trodde jeg at faren min var sånn, for da tok han oss med og fant på ting da, dro på båttur og på stranda og sånn.

Men men.

Så da faren sa at han ikke kunne være som en mor for meg, da svarte jeg ikke noe.

Det var greit nok det.

For jeg ville bare at han skulle være som en vanlig far for meg egentlig.

Og jeg skjønte ikke hvorfor han begynte å bable om at han ikke kunne være som en mor for meg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og så, i de neste 9-10 åra, så lurte jeg på hvorfor ikke faren min var sånn jeg trodde han skulle være.

Helt til da jeg var 18 år, i 1989.

Da fortalte søstra mi meg, at faren min hadde misbrukt henne, da hu var lita jente.

Det var da vi var i Kristiansand, på bryllup i slekta til Haldis.

Jeg og søstra mi og Christell Humblen og Jan Snoghøj, spiste en middag, en fredagskveld, når vi nettopp hadde kommet dit med toget fra Drammen.

Så sånn var det.

Så Christell og Jan, de hørte også at Pia fortalte om det her.

Faktisk så var det Christell som fortalte det her.

Og da fikk jeg nok av faren min, og spurte de andre, om vi skulle kutte ut faren min.

(Untatt når det hadde med penger å gjøre, sa jeg, for vi gikk jo på videregående og sånn, vi tre yngste.

Men faren min hadde jo gått konkurs da, så det var ikke så mye penger ihverfall jeg fikk da, på den tida.

Så sånn var det).

Men de andre tre.

Christell, Pia og Jan.

De svarte ikke noe, når jeg foreslo å kutte ut faren min.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

PS 3.

Så Christell og Pia, de er vel egentlig ikke som søstrene mine da, vil jeg si.

For de svarte ikke, når jeg spurte dem om noe.

Så dem er nok mer som søstrene til Jan, vil jeg si.

Så sånn er nok det.

For dem ville ihvertfall ikke bli enige om noe.

Så hvorfor de tok opp det her, det veit jeg ikke.

Men det er det kanskje noen andre som veit.

Det er mulig.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter