Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 27. april 2010

'Kappeland', kalte vi det der, da jeg vokste opp i Larvik. (Ungene ved Bøkeskogen, lekte det. Vi bodde hos en familie, i noen uker, mens vi flytta)

kappe land

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2892710.ece

PS.

Da vi bodde hos Morten, (som var et år eldre enn meg vel), og dem, oppe i en bakke, opp mot Bøkeskogen der.

Det var på den tida, at Baccara var med i Grand Prix, husker jeg.

For det så vi på første kvelden der.

Nå var det da tro.

Vi får se.

Jeg får prøve å finne det ut.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Baccara var med i Melodi Grand Prix, 22. april 1978:

grand prix 1978

http://no.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest_1978

PS 3.

Jeg husker det, fordi mora mi var så begeistra for Baccara.

Og mora til Morten, mora mi, og jeg og søstra mi og Morten da.

Og kanskje flere.

Vi satt og så på Grand Prix.

Det her må ha vært da vi flytta fra Mellomhagen, i Østre Halsen, og til Jegersborggate, i Larvik.

Jeg var og så på fotballkamp, med Larvik Turn, husker jeg, og de vant 3-1, mener jeg.

Han Morten dro meg med da, til Louisenlund, som det heter.

Mens seinere, da jeg bodde i Jegersborggate, da holdt jeg med Fram, for de var nærmest skolen vår.

Og noen i klassen spilte på Fram, så jeg var med en gang og spilte en kamp, mot Nanset.

Men Nanset-laget, de var mye eldre enn oss, for på den tida, (sesongen 1977/78), så spilte eldre lag noen ganger mot yngre lag, av en eller annen grunn, når det var snakk om knøtte-lag, osv.

Men men.

Mer da.

Og mora mi tok meg med og så en Fram-kamp en gang, da Odd vant 3-1, men det var nok før 1978.

Bare noe jeg kom på.

Det her var på den tida, at rektor Ness, på Østre Halsen skole, døde.

Og det var noe tull med 17. mai-flagget mitt.

Jeg ble spurt av mora mi eller Arne Thormod, om jeg ville ha flagg man kunne fløyte i.

Men det var ikke lov å ta med i 17. mai-toget.

Men jeg tok det med likevel.

Men men.

Så fikk vi høre at rektor Ness var død.

Men men.

Han Morten lærte meg å pante tomflasker på travbanene.

For faren hans gikk også på travbanen, som stefaren min da, Arne Thomassen.

Han gikk ikke jeg så bra sammen med, og jeg fikk nesten aldri noen penger, så jeg fløy da rundt og panta tomflasker, på forskjellige travbaner, på Østlandet, etter at han Morten lærte meg til det da.

Men jeg panta mine flasker i en kiosk, som han Morten ikke likte, tror jeg, ned mot Larvik Torg.

Så vi ble litt uvenner da.

Og jeg var i bursdagen hans, (selv om han ikke gikk på skolen min), da mora mi hadde født Axel, halvbroren min.

Og da hadde ikke vi så god råd.

Og jeg hadde glemt å si fra om bursdagen.

Eller hvordan det var.

Så jeg ga en brukt Hardy-bok, i bursdaggave, til han Morten.

For mora mi hadde ikke noen penger.

Og da klagde han Morten, husker jeg.

Men jeg kjente vel ingen der, fordi han bodde jo på andre sida av byen.

Men men.

Men jeg tror ikke at Arne Thormod bodde der, så hva han dreiv med, det veit jeg ikke.

Men men.

Bare noe jeg kom på.

Så sånn var det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter