Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. mai 2010

Nå var George, husverten, her

Jeg sa at jeg hadde bare £300, (og ikke £365), siden han ikke ringte igår.

Og steikeovnen ikke har virka på ca. et år.

(George ringte meg på mobil idag, nemlig, så nå har jeg mobilnummeret hans.

Så nå slipper jeg å løpe fram og tilbake til banken hele tida.

Hvis han ikke dukker opp på den avtalte datoen nå, så kan jeg ringe på mobil og høre hva som skjer.

Selv om denne måten å betale husleia på ikke er så bra.

Men da kan jeg kanskje bare si at jeg går og betaler i banken, eller noe.

Vi får se).

Han skulle også sende noen til å fikse steikeovnen.

For jeg klagde på at jeg alltid pleide å spise pizza i Norge, men det er problematisk her.

Han sa også at Lorna nok ikke kom til å bli fornøyd, siden jeg bare betalte £300.

Men hu er så dårlig til å fikse ting, klagde jeg.

Hu fiksa ikke varmtvannsberederen, (på to år, eller noe, vel), og steikovnen har ikke virka på over et år vel.

Noe sånt.

Så nå håper jeg at jeg skal få steikeovn her også.

Da vil leiligheten bli som ny igjen, mer eller mindre.

Eller bedre enn da jeg flytta inn faktisk.

For jeg har jo også kjøpt oppvaskmaskin her, i mellomtiden.

Så den er mye bedre denne leiligheten her, enn den jeg hadde i Oslo, vil jeg si.

For den her leiligheten er to-tre ganger så stor, eller noe, i forhold til Rimi-leiligheten, jeg hadde på St. Hanshaugen.

Så det er ikke dårlig bare det.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:

Photo 9365

Photo 9366

PS 2.

Det er varmeelementet, inni steikeovnen, som ikke virka.

Og hun Lorna sendte reperatører, for å fikse ovnen, (og vaskemaskinen), for over et år siden vel.

Men han klarte ikke å fikse noen ting, så jeg kjøpte ny vaskemaskin.

(For jeg måtte jo ha reine klær).

Men, steikeovnen har ikke virket, det siste året.

Men, jeg sendte Lorna e-post og sa at jeg skulle kjøpe ny steikeovn også.

Men det er ikke en sånn gammeldags steikeovn.

Det er en som er todelt, sånn at den er integrert i kjøkkenskapene.

Så jeg trenger ikke en ny kokeplate-del.

Men, jeg trengte bare en sånn steikeovn-del, (som man kan få kjøpt for seg).

Så skulle jeg prøve å skjønne hvordan jeg bytta en sånn del da, (for jeg har alltid pleid å hatt gammeldagse steikeovner, som står for seg, i en del).

Men da gikk døra av gitt.

Så derfor er døra også ødelagt.

For jeg prøvde å ta ut hele den delen, for jeg skulle liksom kjøpe ny.

Men, så begynte plutselig han George å dukke opp på døra her, før jeg fikk kjøpt ny steikeovn og ny sofa.

Og da var han så stressa, og jeg fokuserte på å få fiksa varmtvannsberederen.

Og det var uforberedt, så det var kanskje ikke så ryddig her da.

For det er jo ikke alltid leiligheten er så rydda, at man vil ha en husvert inn på kjøkkenet, mener jeg.

Men men.

Så det med ny steikeovn, det rant ut i sanden, ifjor, siden husvert-firmaet, begynte å sende en sånn husleieinnkrever på døra.

Så Imperial Properties, de brøt egentlig den avtalen vi hadde ifjor, vil jeg si.

(Eller avtale og avtale, jeg sendte ihvertfall e-poster om dette, som Lorna ikke svarte på).

Men jeg fikk ihvertfall kjøpt ny vaskemaskin og ny oppvaskmaskin, ifjor.

Og han George fikk fiksa varmtvannsberederen.

Og nå klarer vi kanskje å få fiksa steikeovnen også.

Så det ordner seg kanskje på et vis.

Vi får se.

Selv om jeg har litt problemer med å samarbeide med hu Lorna.

Og selv om han George, omtrent aldri dukker opp på de dagene han avtaler.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter