Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 19. juli 2010

Det var artig, at noen huska det som bestefar Johannes prata om, på 70-tallet







Erik Ribsskog sa, 2 timer og 6 minutter siden:



RE: Kjenner Agnar (min onkel)


Hei,


min morfar, Johannes Ribsskog, (som døde i Spania, i 1985 vel).


Han fortalte meg, at det bodde en kar i et gammelt hus, i Nevlunghavn, allerede i 1976 eller 77, som hadde mange katter.


Ut forbi Oddane Sand der.


Var det din onkel, eller var det en annen person der?


Min mormor, Ingeborg Ribsskog, skrev også leserinnlegg i Aftenposten, i 1984, om villkattene, i Nevlunghavn.


Så det er antagelig mer sånn, at din onkel tar vare på villkattene, og kanskje gir de mat.


Også gir de din onkel selskap.


Det er vel litt rart hvis Larvik kommune skylder på din onkel, for noen villkatter, som har vært i Nevlunghavn, ihvertfall siden 1984.


Men men.


Mvh.


Erik Ribsskog





0
anbefalinger


Atle Beckmann sa, 1 time og 5 minutter siden:



RE: Kjenner Agnar (min onkel)


Hei.


Nei, det var en annen kar, ikke min onkel. Jeg husker ham fra sommeropphold oppigjennom. Han bodde en kilometer eller to lenger bort, litt inn i skogen, i ett hus som sakte falt sammen, men tror han fikk en campingvogn på stedet de siste årene. Jeg tror han døde en gang litt før år 2000.



Jeg tror ikke kattene Agnar har er de samme som han hadde, men ja; mennesker og katter holder hverandre både i live og med selskap, både i by og på bygd.


-


Mvh.





0
anbefalinger


Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:



RE: Kjenner Agnar (min onkel) Valgt innlegg


Hei,


ok, så det var en annen kar.


Det var artig at noen huska det som morfaren min, og vårs andre prata om, på 70-tallet.


Mora mi lo litt av han orginalen, og da lo jeg litt og, og da ble nok morfaren min litt skuffa tror jeg.


Men men.


(Jeg lurer på om han var etter Noah, for hans fetter Arne Dørumsgaard, så ut som Noah, og de fant et sted, hvor de første menneskene kom til Norge, for 10.000 år siden, i Enebakk, der tippoldemora mi, Karen Pedersdatter Fladeby, var fra.



Men men).


Min mormor, som skrev om villkattene i Nevlunghavn, i 1984, og min morfar, de bodde rett ovenfor bedehuset.


Ikke så langt fra Omrestranda vel, (hvis det er det det heter ved campingplassen der).


Det var ikke så langt fra Gurvika, ihvertfall.


Og det var ved bedehuset, at mormor mi så villkattene, i skipperhuset de hadde på skrått oppover, ovenfor bedehuset da.


Her er om mine besteforeldre:


http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/06/her-kan-man-se-at-aftenposten-var-i.html



Mormora mi solgte det huset da morfaren min døde.


Og pengene gikk mye til barna deres, min mor og onkel og tante.


Til forskudd på arv.


Så min mormor var snart blakk, og fikk eldreleilighet, av Larvik kommune, i Skoleveien, i Nevlunghavn.


Enda hun var fra Danmark.


Men hun var fra fine familier da.


Fra Gjedde og hun arvet Holger baron Adeler, og hennes svigerinne, Unse Heegaard f. Trock-Jansen, som jeg møtte i min mormors 85 års dag, i 2002.


Hun er direkte etter Karl den Store og Gorm og Odin(!)


Så det er kanskje derfor bestemor Ingeborg fikk eldre-leilighet.


Men du får høre, kanskje den leiligheten står tom enda, etter min mormor.


Hun døde ifjor sommer.


Og hun bodde i Stavern, før hun måtte selge huset, for min onkel Martin gikk konkurs med Fiskedammen i Spydeberg.


Så da var ihverfall Larvik kommune fleksible.


Så da burde de vel kanskje klare å være det igjen.


Men men.


Mvh.


Erik Ribsskog











http://www.dagbladet.no/2010/07/18/nyheter/smitte/katter/strand/gravide/12614837/?commentId=4854364#comment_4854364

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter