Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 1. juli 2010

Her kan man se mer om min grandonkel, Erik Anker Heegaard, og hans familie

18 Unse Marie Trock-Jansen b: October 19, 1925 in Copenhagen
.................................................... +Erik Anker Heegaard b: September 18, 1915 in Frederiksværk m: October 05, 1957 in Kastelkirken, Copenhagen d: March 22, 1993 Father: Hans Louis Anker Heegaard, merchant Mother: Karen Margrethe Nyholm
.................................................... 19 Steffen Peter Anker Heegaard b: August 26, 1959 in Copenhagen
....................................................... +Susanne Wisbeck Jacobsen m: August 15, 1987 in Holmens Church Copenhagen Father: Willum Jacobsen Mother: Kirsten Jacobsen
.................................................... 19 Thomas Anker Heegaard b: November 29, 1961 in Copenhagen

http://familytreemaker.genealogy.com/users/h/o/y/niels-l-Hoyvald/ODT2-0019.html

PS.

Ovenfor kan vi også se, at min mors fetter Steffen, nok har giftet seg på nytt.

Ovenfor står det at hans kone er Susanne Wisbeck Jacobsen.

Men på TopDanmark sine sider, (hvor min mors fetter jobber som direktør), så står det at hans kone er en dame med et mer tysk-klingende navn vel.

Men men.

Jeg skal finne mer om dette.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

min mors fetter steffen heegaard

http://www.kommunikationsforening.dk/Menu/Set+og+h%C3%B8rt/Nyt+om+navne/IR-+og+kommunikationsdirekt%C3%B8r+Steffen+Heegaard,+Topdanmark+fylder+50+%C3%A5r

PS 3.

Den nye samboeren, til min mors fetter Steffen, het Pia Laub von Gottberg.

Det er kanskje rart, at min mors fetter, får seg en ny kone, som heter det samme som hans kusines datter.

Nemlig 'Pia'.

Dvs. min søster, også kjent som 'Pipa', fra Larvik, (kalt av faren til Frode Kølner).

Men men.

Det er kanskje bare meg som synes det er rart, siden søstra mi heter det.

Det er mulig.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Så man kan se at min mors fetter, Steffen Heegaard.

Han følger ikke den regelen, som jeg prøvde å ha i bakhodet, da jeg jobba som butikkleder, i Rimi, i Norge.

Nemlig, 'don't mix business and pleasure'.

(Eller kanskje 'ikke bland jobb og fritid', høres bedre ut?).

Det er kanskje litt 'uproft'?

Men men.

Jeg lurer på hvordan styremøtene i det kjente danske forsikringsselskapet Topdanmark foregår.

'Hvad sier så Heegaard?'.

'Nei, igge du, Gottberg, du er igge Heegaard her i Topdanmark, det ved du da godt, her er du fortsatt direktør for industrien, Gottberg, doch'.

Noe sånt tenker jeg.

Sikkert ikke umulig.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 5.

De direktørene der, de kalte min mormor bare 'Steffen og Thomas', og viste meg bilder osv., var det vel, en gang på 70-tallet, i skipperhuset, i Nevlunghavn.

Hun hadde bildene på sminkebordet sitt, var det vel, på sitt soverom, hvor hun hadde himmelsengen.

Det var ihvertfall på hennes soverom.

(Som var ganske stort, større enn bestefar Johannes sitt soverom, ihvertfall, selv om han hadde dobbeltseng, og ikke himmelseng, som bestemor Ingeborg).

Hun tok meg med opp der, for å vise meg bildene osv., var det vel.

Jeg var jo bare 5-6 år kanskje, så jeg skjønte ikke så mye.

Men jeg skjønte det var hennes slektninger/nevøer i Danmark da, som het Steffen og Thomas da.

Men jeg hadde aldri møtt disse, (før i 2002).

Men min mormor viste meg på 70-tallet hvem de var da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Det var vel noe bilde av han Steffen når han spilte tennis, eller noe, vel.

(Eller om hun fortalte at han spilte tennis).

Så det er bare 'Steffen og Thomas' det.

Selv om Steffen er direktør i et stort forsikringsselskap nå, (Topdanmark), og Thomas er direktør i Disney.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 6.

Unse og Steffen og Thomas, de er etter en som het Jeppe "auf der Bohle", ser jeg.

Selv om det var nytt for meg.

Jeg vet ikke helt hvem det er.

Men det er det kanskje mulig å finne ut.

Det er mulig.

Vi får se.

Her er mer om dette:

etterkommere av jeppe

http://familytreemaker.genealogy.com/users/h/o/y/niels-l-Hoyvald/ODT2-0019.html

PS 7.

Ja, de kan spore seg selv tilbake, (i linjen etter han Jeppe "auf der Bohle" da), til år 1350, ihvertfall.

Så da må de vel sies å være fine, vil jeg vel tro.

Her er mer om dette:

tilbake til 1350

http://familytreemaker.genealogy.com/users/h/o/y/niels-l-Hoyvald/ODT2-0001.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter