Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 26. juli 2010

Jeg fikk en e-post fra PFU




Gmail - Klage på at Dagbladet.no lar kommentarer om meg bli stående, som bryter god presseskikk










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Klage på at Dagbladet.no lar kommentarer om meg bli stående, som bryter god presseskikk











PFU Pressens faglige utvalg
<pfu@presse.no>



Mon, Jul 26, 2010 at 10:01 AM




To:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


Cc:
lars.helle@dagbladet.no









Hei!



Vi bekrefter med dette å ha mottatt din klagehenvendelse på Dagbladet.no.
Som nevnt i en tidligere e-post til deg angående en annen sak, er kontoret for
tiden (og noen uker fremover) tynt bemannet og vi har derfor ikke kapasitet til
å foreta oss noe med denne saken med det første.


For ordens skyld sender vi en kopi av denne korrespondansen til Dagbladet,
slik at redaksjonen blir kjent med din henvendelse til oss.



Mvh


PFU-sekretariatet


Trude Hansen


organisasjonssekretær/saksbehandler


......................................


Norsk Presseforbund


Pb. 46 Sentrum


0101 OSLO


www.presse.no


www.pfu.no





Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 23. juli 2010 10:12

Til: PFU Pressens faglige utvalg

Emne: Klage på at Dagbladet.no lar kommentarer om meg bli stående, som
bryter god presseskikk




Hei,






i går, så kommenterte jeg om justisministerens nye forslag
til oppgave-endring for politiet, på Dagbladets kommentarsystem:











Jeg ble beskyldt av andre som skrev kommentarer, under
artikkelen, for å være 'paranoid', 'hore' og 'sippe fitte'.







Jeg sjekket det igjen i dag, mange timer senere.







Og alle disse tre kommentarene, stod fortsatt under
artikkelen, på tross av at jeg har varslet Dagbladet om disse personangrepene.







Dette mener jeg bryter med Vær Varsom-plakatens paragraf
4.17, som jeg har funnet på deres nettsted:







4.17. Dersom redaksjonen velger
ikke å forhåndsredigere digitale meningsutvekslinger, må dette bekjentgjøres på
en tydelig måte for de som har adgang til disse. Redaksjonen har et
selvstendig ansvar for så snart som mulig å fjerne innlegg som bryter med god
presseskikk
.











Det
står at redaksjonen, (Dagbladet), har et ansvar for å fjerne innlegg som bryter
med god presseskikk.






Det å kalle meg for 'paranoid', 'hore' og 'sippe fitte', mener jeg at bryter
mot god presseskikk.






Derfor mener jeg at Dagbladet bryter Vær Varsom-plakaten.






(Som jeg også har klaget om til dere tidligere, senest i forrige uke).







Jeg
sender med kopier av de tre kommentarende jeg nevner, som jeg mener er
trakasserende, ovenfor meg, og som jeg mener bryter god presseskikk.






Dette var en artikkel, om justisministeren og politiet.






Så personkarakteristikker av meg, hører ingen sted hjemme her, mener jeg.






Dette er elendig presseskikk, vil jeg si.






Og jeg mener at Dagbladet er igonorante og/eller har null kontroll på sitt
kommentarsystem.






Og det synes jeg er en uting, at man må akseptere og bli utsatt for slik
mobbing på Dagbladets kommentarsystem.






Jeg synes at det noen ganger til og med virker som at Dagbladet har latt det
vokse fra organiserte mobster-gjenger, på nettet.






Ved at de er ignorante, ovenfor slike personangrep, mot enkelbrukere som meg.







Som
da blir målskiver for horder av usiviliserte internett-krigere.






Som Dagbladet ikke engang prøver å korrigere.






Enda dette blir publisert på Dagbladet.no sine sider.



Dette synes jeg er for dårlig, av en av Norges største aviser, så dette vil jeg
gjerne klage på.






Det blir sånn at man til slutt blir tæret ned, og ikke orker å si sin mening,
når det blir akseptert, at enkeltpersoner, kan bli hakket på, og utsatt for
stygge kommentarer, på denne måten.






Dette har ingenting med presseskikk å gjøre, så jeg syntes dere burde stramme
opp den avisa, Dagbladet, og forklare dem at dette ikke har noe med
presseskikk, (eller sivilisasjon), å gjøre.







Håper
derfor at dere kan ta opp dette som en ordentlig sak, (ikke forenklet), hos
PFU!







Mvh.






Erik Ribsskog







PS.






Sender med tre skjermbildeutskrifter, som hjelper
å forklare denne klagen.









3 attachments
varslet om paranoid.JPG
92K
dagbladet null kontroll.JPG
81K
dagbladet null kontroll 2.JPG
87K






Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter