Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 15. juli 2010

Jeg sendte en ny e-post til the Jobcentre




Gmail - To Gary, the Jobcentre, Williamson Sq., Liverpool










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




To Gary, the Jobcentre, Williamson Sq., Liverpool











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jul 15, 2010 at 1:03 PM




To:
CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>






Hi,

in our Employment Zone review-meeting today, I was told by the Jobcentre manager, Mr. Winther, to bring my degree, to update my qualifications.

I told you that Jet employability-team, had told me my Norwegian degree, (Høgskolekandidat), was comparable with a Higher National Diploma/Foundation Degree.


You said that we didn't need to update anything, since me degree was level 4, and it said level 4, on the computer.

I told you, that I thought it could be level 5, and we agreed on that I'd check up on this.


Now I see, on the DirectGov-website, that Higher National Diplomas, are at level 5:



Higher National Certificates and Higher National Diplomas



If you want to go on to higher education and gain a recognised qualification to do a specific job, a BTEC HNC or HND could be for you. HNCs and HNDs focus on 'learning by doing' and can lead into a new career, or help you progress in your current line of work.



HNCs and HNDs: what they are

HNCs (Higher National Certificates) and HNDs (Higher National Diplomas) are work-related (vocational) higher education qualifications. While bachelors degrees tend to focus on gaining knowledge, HNCs and HNDs are designed to give you the skills to put that knowledge to effective use in a particular job.


They are highly valued by employers both in the UK and overseas, and can also count towards membership of professional bodies and other employer organisations.


HNCs and HNDs are provided by over 400 higher education colleges and further education colleges. HNCs can take one year to complete full time and two years part time (or in other situations such as distance learning). HNDs take two years full time and can also be taken part time (which takes longer).


HNCs and HNDs are at level 5 on the National Qualifications Framework. The framework shows how different types of qualifications compare, in terms of the demands they place on learners.




http://www.direct.gov.uk/en/EducationAndLearning/QualificationsExplained/DG_10039026



So if you could please update this on my file with you.



I'll also bring a print-out of that web-page with me, on the next meeting, in a fourthnights time.



Hope this is alright, and thanks in advance for any help!



Best regards,

Erik Ribsskog










PS.

Det var et ganske tøft møte, på the Jobcentre idag.

Hvor både den nye jobcentre-sjefen, Mr. Winther, og en kar som het Gary, var med.

Mr. Winther begynte å prate om hva som var skjedd, i forbindelse med at jeg ikke dro til Hanover St, (for Sencia-møte).

Men til Pall Mall.

Og jeg hadde med en utskrift, fra e-posten jeg sendte dem igår, hvor jeg forklarte om dette.

Så da ble det til, at den nye jobcentre-sjefen, (som fortalte meg, da jeg spurte, at han hadde erstatet den forrige sjefen der, Mrs. Hart, som da vel må ha sluttet), leste gjennom den e-posten i møte, for jeg lot han ta en kopi, av den utskriften jeg hadde med.

Det ble lang diskusjon likevel.

Jeg hadde ikke mottatt noe 'referal-letter', som jeg skulle ha mottatt.

Og da sier de at alle får sånne brev.

Også må jeg liksom forklare hvorfor jeg ikke har fått et sånt brev.

Og det kunne jo ikke jeg forklare.

Men jeg fortalte, at jeg ville nok ha huska det, hvis jeg hadde lest 'Hanover St'.

Siden Hanover er i Tyskland.

Og siden jeg var fra Norge.

Og Norge ble okkupert av Tyskland, under krigen.

Så jeg hvis jeg hadde fått et brev hvor det stod 'Hanover St.', så ville jeg nok ikke blanda det med Pall Mall, som jeg forbinder med røyk-merket.

Jeg sa også, at hun Mrs. Smart, kunne ha skrevet en ring rundt den riktige adressen, i Sencia-brosjyren.

Siden det stod tre adresser der.

Og det ble også tatt opp andre ting.

Og han sjefen der, Mr. Winther, gjorde seg brysk og streng da.

Så det var som, jeg vet ikke hva.

En overhøvling, eller hva det heter.

Jeg syntes det er litt spesielt, å ha møte, med to personer på en gang.

Da er det ikke så lett, for en stakkar, å holde oversikten.

Spesielt når møtet ikke er på ens morsmål.

Men jeg hadde lignende 'grillinger', da jeg studerte i Sunderland, og hadde Final Year Project-møte, med Mr. White der, og en til.

Og jeg hadde med meg masse dokumentasjon da, som kopier av e-poster, skjema hvor det stod hva jeg hadde gjort, for å få meg jobb de siste to ukene, og brosjyren fra Sencia, osv.

Så jeg var ganske bra forberedt da.

Og hadde også med en sånn mappe jeg har, med alle vitnemål osv., og forklaringer fra JET osv., på hva graden min, fra Norge, kan sammenlignes med, i England da.

Så sånn var det.

Jeg måtte skrive en forklaring, om hva som hadde skjedd, siden jeg ikke møtte på Sencia-møtet.

(Enda jeg jo har sendt mange e-poster om dette).

Jeg fikk de til å ta en kopi, for meg, av den forklaringen.

Som sammen med the Jobcentre sin versjon, skulle bli sendt til en uavhengig etat eller person, eller noe.

Men som ikke var noe med ICE, men internt hos the Jobcentre da.

Så sånn var det.

Jeg skal se om jeg finner den forklaringen.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er den forklaringen, som Mr. Winther, jobcentre-sjefen, fikk han Gary, som også var med på møtet, til å ta en kopi av, for meg, når jeg spurte om det, på slutten av møtet:

img175

PS 3.

Her er den e-posten jeg sendte, til the Jobcentre igjen, 1. juli, da det var problem med Sencia-møte:




Gmail - Problems with the Employment-zone meeting/Fwd: New review-meeting?










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Problems with the Employment-zone meeting/Fwd: New review-meeting?











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jul 1, 2010 at 1:57 PM




To:
CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk






Hi,

now I was at Sencia, in Pall Mall, for the Employment-zone meeting, at 1.30 pm.

The only problem was, that while I tried to get the calling to work, in that building, in Pall Mall 30-32, then someone told me, that they've moved, to Hanover St.


Then I called Sencia, on 0151 236 1204.

And they told me, that the inductions would start in 5 minuttes, and that it would probably take me 10-15 minuttes, to get to their new address.


So Sencia told me to contact the Jobcentre, and get a new appointment.

So that's why I'm sending this e-mail.

And to complain about that your Employment-zone information-pack litterature, should be up to date.


I remember telling Mrs. Smart, at Jobcentre, Williamsson Sq., that I chose Sencia, among other things, that they were close to my address, (in Leather Lane).

So I wasn't given the information about the new Sencia-address, by Mrs. Smart eighter.


So this is a new complaint in the long line of complaints, that I've had to send about Williamson Sq. Jobcentre.

Can you please explain how you can not have up to date litterature, in you information-packs, about Employment-zones, after you didn't give me the right information at first eighter, (like I've also complained about, to this e-mail address, on 20/5).


Regards,

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: Thu, Jul 1, 2010 at 11:22 AM
Subject: New review-meeting?
To: CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk


Hi,

almost a year ago, I received my university-level degree in IT, from my 'home-university', Oslo University College.


And I've mentioned this, from time to time, in sign-on meetings, at the job-centre, (Williamson Sq.).


But, I was wondering.

Should one have a new review-meeting, if one get a new university-level degree, (and a new jobseekers-agreement).

Also, I was wondering.


I have the internet at home.

Do I still have to use the machines at the Jobcentre, for the job-search?

(I think it's better to do at home, because then there's less noise, etc.).


I haven't got a regular contact-person, at the Jobcentre, so I thought I could try to send an e-mail about this.

Thank you very much for any help in advance!

Yours Sincerely,


Erik Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter