Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 30. juli 2010

Jeg tenker på det med Berger kirke og Ytre Arna kirke igjen

berger kirke

http://no.wikipedia.org/wiki/Berger_kirke

ytre arna kirke

http://no.wikipedia.org/wiki/Ytre_Arna_kirke

PS.

Og det var jo sånn, at det bodde en gutt fra Bergen, som het Arve, men ble kalt 'Bergen', på Berger.

Og da lurte jeg på det, som jeg har skrevet om på bloggen tidligere, om han hadde forvillet seg inn i Ytre Arna kirke, som barn.

Hvem vet.

Men Christell sa jo også noe om dette.

Det var en gang, at jeg sa det, at jeg skulle si noen alvorsord, til faren min, om et eller annet da, (som jeg har glemt hva var nå. Men men).

Og da sa Christell, flere ganger, 'Hvorfor drikker Jeppe, Erik'.

Og det var antagelig noe Christell hadde lært om på ungdomsskolen i Svelvik.

Så det her var vel et av de første åra jeg gikk på videregående.

Kanskje da jeg var 17 år, eller noe.

Og søstra mi, Pia, (som ikke sa noe kommentar om det her), var sånn 15-16.

Og Christell var sånn 15 da.

Noe sånt.

Og da tolka jeg jo det diktet.

Og det viste seg det, at det var sånn, at 'Degnen' gjorde Jeppe til 'hann-rei'.

Og det betydde visst noe sånt, som at Mor Nille, (eller Haldis da, i dette tilfellet), stod i med kirketjeneren, eller om det var klokkeren.

Men jeg kunne ikke huske det, at det bodde noen kirketjener på Berger.

Men kanskje hu mente en som ble kalt 'kappelan', som vi hadde til konfirmasjons-undervisning?

Som ble sur når jeg sa jeg skulle gå på plikt-besøkene i kirken, hos mora mi i Larvik, (hvor vi pleide å leike kappe-land, oppe ved Bøkeskogen der, når vi bodde hos noen folk der en ukes tid, før vi skulle flytte inn i et nytt hus i Jegersborggate, i Larvik).

(Men det fikk jeg aldri gjort.

Det ble litt for 'prosjekt'.

Men jeg husker at jeg var i Berger kirke, en gang, ihvertfall.

Selv om jeg dukka opp litt i seineste laget vel.

Men ihvertfall ganske på starten på gudstjenesten, vil jeg si.

Men men).

Da ble han kappelan' litt sur, kanskje fordi han ikke likte at foreldra mine var skilt?

Hvem vet.

Konfirmert ble jeg ihvertfall til slutt.

Som de fleste andre i klassen.

(Untatt Geir Arne og Ditlev vel.

Men men.

Som kasta isklump på handleposen min, fra Prima, sånn at sitronkaka jeg hadde kjøpt, til å ha med opp til Skjellsbekk, på konfirmasjonsmøte hos dem,(hos Ole i klassen), fikk merke i seg.

(Fordi Ole sa, på skolen, at alle måtte ta med masse kake, osv., på det møte i leiligheten, eller rettere sagt huset, (på Øvre, på Bergeråsen), til foreldra hans da).

Men men).

Mer da.

Jo, så om da Haldis hadde en klokkervenn i Ytre Arna?

Og sneik seg ned til rundt der hvor Lene Andersen og dem bodde, om kvelden eller natta da.

For dem bodde vel kanskje i presteboligen, tenker jeg nå.

I den gamle presteboligen kanskje.

Det var kanskje faren til Lene Andersen, som Haldis tulla med da.

Det var vel litt rart kanskje, at han skulle dø, året etter, at Christell sa det her.

Faren til Lene Andersen, han døde, skoleåret 1987/88, mener jeg.

Og da sa søstra mi, at det gjorde ikke noe for Lene Andersen, for hu var så glad i å gå med svarte klær.

Så her kan søstra mi ha tolka dette Christell sa, om hvorfor Jeppe drikker, sammen med noe 'mob' hu var i.

Også har dem kommet til det samme som meg.

At Christell mente det, at Haldis tulla med faren til Lene Andersen.

Også har dem kverka han da.

Det var stygge greier.

Hvordan mob er dette?

Jeg tror at søstra mi og faren min, er med i den moben.

Og kanskje Christell og.

Det var mystisk.

Lene Andersen gikk jo i klassen min, og jeg husker det, at hu ble vel litt ugle-sett nesten da, når faren hennes døde.

For det var ikke vi 17-åringene vant til, at en av våre jevnaldrende, mistet en av foreldrene sine.

For foreldrene våre var jo da ofte bare i slutten av 30 eller begynnelsen av 40-åra.

Så han var nok i 40-åra da han døde, han faren til Lene Andersen.

Og det kan ha vært mord, tenker jeg nå.

Siden at søstra mi antagelig har sagt det her videre.

Det Christell sa til meg, om faren min, som hu kalte Jeppe da, når hu spurte hvorfor han drakk.

Så her er det noe veldig utspekulert mob/mafia, vil jeg si.

Kanskje illuminati, som søstra mi og faren min er med i.

Eller noe ku klux klan-aktige greier kanskje.

Hm.

Hvem vet.

Vi får se.

Hvis ikke så kan jo Haldis ha dratt til Klokkarstua, hvor det også var kirke, som jeg har skrevet om før.

Hvor min mors foreldre bodde, på begynnelsen av 70-tallet, i nabohuset til kirken, hvis jeg husker riktig.

Men det er kanskje ikke noe snilt, å spøke mer om dette nå.

Siden dette muligens er knyttet til at han faren til Lene Andersen, som jeg tror het Arne Andersen, døde, på 80-tallet.

Det er mulig.

Hvem vet.

Og Haldis mente kanskje at faren min var litt bøg, siden hu dro til Ytre Arna?

Faren min heter jo Arne, mener jeg.

Så det var vel kanskje litt uhøflig av Haldis, (ifølge det Christell sa).

Så nå kan jo jeg si det, (for tull), at Christell har sagt det, at faren min er litt bøg/homo.

Men men.

(Selv om jeg egentlig ikke skulle tulle mer med det her).

Men det er jo en del år siden 80-tallet nå da.

Men men.

Jeg får se om jeg klarer å skjerpe meg.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Så da må det vel bli sånn.

At det Christell sa.

At det betydde noe sånt.

At faren min drakk.

Fordi at Haldis var sur.

For hu var lesbisk.

Og dro derfor til Ytre Arna, for å signalisere det, at hu ville at faren min skulle bytte kjønn, og bli til Arna istedet for Arne, og få seg ihvertfall ytre (jeg vet ikke om jeg kan skrive det ordet).

Men men.

Så faren min drakk fordi Haldis var lesbisk og tulla med en klokker for å prøve å få faren min til å bytte kjønn.

Noe sånt.

Det var vel kanskje litt spesielt, at Christell skulle si det her.

Men sånn er det med den ungdomsskolen i Svelvik, at de lærer elevene ganske mye rart.

Men men.

Norsklærerne smiler nok fælt, (inni seg), fra øre til øre, når de (tulle-)lærer bort dette diktstykket, (om drikk og hor), til de unge elevene, som ikke skjønner noen ting sikkert.

Så sånn er nok det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter