Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 11. desember 2010

Det her tror jeg er søstera til Anette Eknæs, fra Høyen

søstera til anette eknæs fra høyen

PS.

Hu Anette Eknæs, hu var venninna til Pia og Christell, og var en gang med søstera mi Pia, til 'Ågot-huset'.

Jeg tror det her må ha vært sommeren 1987, før jeg og Pia dro til Sveits.

Noe sånt.

Og da sa Anette Eknes, til søstera mi Pia, noe sånt, som at hu var interessert i meg.

(Mens jeg overhørte det).

Utafor huset til Ågot, en varm sommerdag.

Men søstera mi sa ikke noe om dette til meg.

Jeg hørte de også utenfor huset mitt, i Leirfaret, en gang.

Og da prøvde jeg å se hvem det var, for jeg var ikke vant til å ha 'sjangs' på sånne pene, unge damer, som Anette Eknæs.

Så jeg fulgte med litt da.

Og da prata søstera mi, og/eller Christell, dritt om meg, (mener jeg at jeg overhørte), siden de kunne se skyggen min, bak gardina, på rommet til faren min, som jeg brukte som mitt soverom da.

Så det var noe som foregikk, rundt at Anette Eknæs var litt interessert i meg, en sommer, hvis jeg skjønte det riktig.

Men søstera mi Pia, hu har nok sabotert for meg, når det gjelder å skaffe meg damer.

Såkalt 'hindring' kanskje.

Av en eller annen grunn.

Dette gjaldt hu pene niesa til Sylvia vil jeg si, som hu ikke tilbydde meg å sjekke, om jeg hadde sjangs på, etter Sylvia hadde hilst til meg, fra henne, i butikken på Sand.

Dette gjaldt Christell, som jeg ikke fikk lov av Pia, å nevne for, at jeg hørte på House-musikk.

For Christell hadde kjærlighetssorg, ovenfor en som likte housemusikk, som hun møtte på språkreise.

Så Pia ville hindre at Christell ble interessert i meg da, må jeg vel tolke det som.

Det samme med Nina Monsen, da jeg ble sammen med henne, og hadde sex med henne i leiligheten i Leirfaret, og dro på date med henne, i Oslo, og så på Roger Rabbit, på slutten av 1988, så flytta søstera mi opp i leiligheten 'min', i Leirfaret, sammen med Cecilie Hyde, og dro med masse damer osv., fra Drammen dit.

For å hindre at jeg og Nina Monsen ble sammen?

Det samme med Monica Nebell.

Like etter at søstera mi flytta opp til meg, så kom hu pene Monica Nebell, fra skolen min i Drammen, på besøk, og sa at vi, (eller jeg, siden det var jeg som bodde der egentlig), hadde samme stereoanlegg, som dem.

Så gikk hu ned til Christell.

Men Pia sa ikke noe om hvorfor Monica Nebell var på besøk hos oss/meg.

For hu skulle vel egentlig ikke noe der, men.

Men da sperra jeg øyna litt opp, må jeg innrømme, når plutselig hu pene Monica Nebell var på besøk der.

Men men.

Mer da.

Jo, sommeren 1988, på Rødtangen, når Turid Sand, fortalte til søstera mi, at hu hadde blitt fingra der, av en kar fra Oslo.

Så sa søstera mi til meg, at jeg ikke måtte fortelle det videre.

Men det var vel strengt tatt ikke hennes business.

Så det var kanskje for å hindre at jeg fikk sjangs på hu Turid Sand, eller noe.

Hvem vet.

Hu Turid Sand hadde visst senere fingra seg, foran han Tom Bråten, i Holmestrand, husker jeg at Christell Humblen fortalte, senere i 1988, i leiligheten som hennes halvbror Jan Snoghøj bodde i, i Rødgata, på Gulskogen.

Så søstera mi hadde kanskje fortalt det om det som skjedde på Rødtangen, at Turid Sand fortalte at hu ble fingra, til Tom Bråten?

At de var i samme gjeng, eller noe.

For de råflørta også, som om det var planlagt teater, i Jan og Hege Snoghøj sitt bryllup, på Geilo, sommeren år 2000.

Men men.

Og Christell sa det til Tom Bråten, (hu klagde på han), at han hadde fått Turid Sand til å fingre seg, foran han, i bilen eller noe, seinere i år 1988.

Så sånn var det.

Så søstera mi Pia, har nok drevet med en del urent trav, for å hindre at jeg skulle få meg dame, eller sex, virker det som for meg, når jeg tenker tilbake på hva som foregikk, de årene som både jeg og Pia bodde på Bergeråsen.

Søstera mi Pia, sa jo også til meg, at Gry Stenberg, hadde hatt utflod i trusene sine, noen år tidligere, på Bergeråsen.

For søstera mi Pia måtte låne en truse av Gry Stenberg da, sa hun, da hu var på besøk hos henne, enda de var så godt som naboer, og bare hadde et hus, imellom de husene de bodde i.

Så her var det mye rart som søstera mi Pia har drevet med, synes jeg.

Hu hadde også en lapp, som Christell hadde skrevet, på rommet sitt.

(Jeg tok en slags 'razia' der, på rommet til søstera mi Pia, høsten 1988 vel, etter at Christell hadde fortalt meg det, en del måneder før vel, at søstera mi hadde tatt en abort der nede, var det vel, en dag jeg var hjemme fra skolen i Drammen, for de låste aldri dørene sine, i 'Haldis-huset', av en eller annen grunn, og jeg hadde fått det som uvane, å 'raide' huset og garasjen deres, iløpet av de årene jeg hadde bodd alene, i Hellinga og Leirfaret).

Christell hadde skrevet, (før de dro på språkreise til Bournemouth, sommeren 1988): 'Hva skal vi gjøre i England, skal vi røyke, drikke og knulle gutter?'.

Og den lappen tok Pia vare på, (i en ganske flat konfekteske, av merket 'Gode Ønsker' vel, på det, (man må vel si), veldig rotete rommet sitt, hvor klær osv., fløt ut over gulvet), sammen med en sexdagbok, hvor noen hadde skrevet om å 'hoppe av i svingen', med noen inne i Svelvik, (var det vel, ihvertfall var det noe om å hoppe av i svingen, som det stod om der, på noen ark da, som var en slags (sex)-dagbok).

Det var mulig at det var Pia sin egen dagbok.

Så kanskje søstera mi Pia er noe heks, eller noe, har jeg tenkt litt i det siste.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Og den sommeren, så var jeg kamerat, med Ulf Havmo, ihvertfall noen ganger vel.

Hvis ikke det var sommeren før.

Og han hadde moped.

Og mens Christell og Pia plukka jordbær, hos Anette Eknæs og dem.

Så var jeg og Ulf Havmo borte hos Ågot.

Og da fikk jeg med Ulf, til å kjøre på moped, forbi gården til Anette Eknæs og dem.

Og ned til hyttefeltet Krok der.

Hvor noen hadde fått en kjempesvær fisk av noe slag, i Drammensfjorden.

En over en meter lang fisk vel.

Jeg har aldri sett noen større fisk hverken før eller siden, tror jeg.

Men men.

Og da så vi det, at noen plukka jordbær, hos Anette Eknæs og dem, husker jeg.

(For det her var like ved der hvor Ågot bodde, på Sand.

Så det her var liksom 'min' del av Berger da, eller Strømm, eller hva man skal kalle det.

Så jeg måtte følge med litt, syntes jeg, når plutselig Christell og Pia, var på 'feil' side av 'Ågot-huset'.

(På Svelvik-sida).

Det var litt spesielt.

Men men.

For de plukka ikke jordbær, hos Turid Sand og dem, (som gikk i klassen deres), av en eller annen merkelig grunn.

(Som jeg hadde plukka jordbær for, de to somrene før dette vel.

Og som fetteren til Pia og meg, nemlig Ove, fra Son, i Follo, hadde plukka jordbær for, sommeren før, (mens han var på ferie hos Ågot), var det vel, når jeg ble tvunget til å være hans 'støttekontakt', eller noe, i åkeren til familien Sand der.

Men men).

Men istedet hos Anette Eknæs og dem.

Som også var på samme alder.

Men som jeg mener at nok må ha gått på skole i Svelvik, og tatt bussen dit, under barneskolen.

Men på ungdomsskolen, så gikk hun kanskje i klassen deres.

Det er mulig.

Hvis ikke Christell og Pia møtte Anette Eknæs, i Svelvik, på enten RS, (Rytmisk Sportsgymnastikk), eller URK, (Ungdommens Røde Kors), som Christell og Pia gikk på.

Jeg tror ikke at Anette Eknæs gikk på Rytmisk Sportsgymnastikk.

For faren min, Arne Mogan Olsen, hadde kjøpt et videokamera, som var 'bøff' vel.

Og faren min ville ikke filme RS-jentene, når Christell og Pia og dem, skulle ha julefremvisning.

(Det var vel kanskje det året de gikk i 7. klasse, eller noe).

Så jeg måtte dra med Tommy, (fetteren min), inn til Svelvikhallen, (eller Strømmhallen, eller hva den hallen heter), og filme disse unge RS-jentene da.

Og gikk inn i garderoben deres, sammen med Tommy og sånn, og bare tulla, og spiste opp all Twist-sjokoladen, (eller en god del av den), som skulle deles ut der.

For jeg ville egentlig ikke det her.

Men ble tvunget til det, av faren min da.

Og jeg hadde glemt å skru på trackingen, eller noe sånt, så det ble uklare bilder da.

Det het kanskje ikke tracking, men noe fokuserings-greier da.

Noe sånt.

Så noen andre jenter, på RS-en, som ville låne den videokassetten.

(Fra Svelvik vel).

De hadde visst klaga, på at jeg hadde filma dem så uskarpt, den her RS-troppen.

Men jeg var egentlig ikke så ekspert til å filme.

Det var ikke mitt videokamera egentlig.

Og jeg brukte det videokameraet mest til å kopiere videofilmer med.

Jeg satt videokameraet på 'play'.

Også hadde jeg rappa en dings, i en elbutikk, ved rutebilstasjonen i Drammen.

(Jeg var fæl til å rappe, før jeg ble myndig, eller 17-18-19 år da slutta jeg helt, da jeg flytta til Oslo, i 1989).

Så fikk jeg kopiert filmer på en vanlig VHS-video da.

Og det ble ganske bra kvalitet.

Det er mulig at ØA aka. Øystein Andersen fikk tak i noe scart-kabel, eller noe, som kunne brukes, i forbindelse med den dingsen jeg rappa i den butikken i Drammen.

Også fikk filmene bra kvalitet, når de ble kopiert.

Men jeg, jeg var jo ikke ekspert på å filme noe.

Jeg hadde knapt brukt det videokameraet til å filme.

Men jeg ble tvunget til å filme Christell og Pia, og RS-troppen deres da, av faren min, (må jeg vel si at jeg ble).

Og så fikk jeg også 'tyn', av Christell, på toppen av dette, fordi at opptaket ikke ble bra.

Så det var noe spesielle greier, vil jeg si, det her med det RS-greiene til Christell og Pia.

Men jeg kan ikke huske å ha sett Anette Eknæs, i den RS-troppen.

Så det er mulig at Christell og Pia kjente henne fra URK, (altså Ungdommens Røde Kors), eller fra ungdomsskolen da, kanskje mest sannsynlig.

Så sånn er nok det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter