Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 23. desember 2010

Nå har jeg lagt inn mer om Ribsskog-familien, på MyHeritage

lagt inn mer om ribsskog slektsforskning

http://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog

PS.

Legg merke til navnet Gullaug (Golla) Kvaløsæter f. Olsdatter, som har denne navndelen 'Gull', som nok er alkymistisk/'djeveldyrkers'/illuministisk, (vil jeg nok tippe på).

Dette med navn som begynner på 'Gull', det finner vi også i min farmor, bestemor Ågot, sin familie.

Jeg skal se om jeg klarer å finne noe mer om dette nå.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Så da var det nok kanskje sant det, som onkel Martin sa, i 2005, at bestefar Johannes, var en 'djevel', eller hva han sa.

Men onkel Martin, han brukte jo meg som en slave.

Så jeg tror at onkel Martin nok også er ganske 'djeveldyrkers'/illuministisk.

Så sånn er nok det.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Her er mer fra slekta til bestemor Ågot, (som jeg nevnte i det første PS-et):

mer om dette alkymistisk gull

PS 4.

Og min stesøster Christell, hun ble jo kalt for 'Lille Gullet', av hennes mor, (min fars samboer), Haldis Humblen.

Så kanskje Christell også er 'djeveldyrkers'/alkymistisk/illuministisk.

Hvem vet.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 5.

Den nye slektsforskinga, som jeg la til nå, om Ribsskog-familien, på MyHeritage, den er altså fra Bjørn Ribsskog sin slektsforskning, som jeg har skrevet om på bloggen, en god del ganger, tidligere.

Her er en link til den slektsforskningen til Bjørn Ribsskog igjen:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

PS 6.

Og min farmor Ågot Mogan Olsen, hun hadde jo en bror, som het Gullik, mener jeg å huske.

Hvor vi altså også har denne navnedelen 'Gull'.

PS 7.

Og bestemor Ingeborg, hun pleide jo å skrive teksten bak på bildene sine, opp-ned.

På de fotografiene, som hun sendte til meg, etter at jeg flyktet til England, i 2005.

'Djeveldyrkers?'.

PS 8.

Og det samme med min tremenning, (som bor i Drammen), som jeg bare har pratet med på Facebook, Stine Mogan Olsen, hun sendte meg et bilde, som var scannet opp-ned.

'Djeveldyrkers?'.

PS 9.

Og bestemor Ingeborg, hun sa at jeg krabbet opp-ned, som barn, før jeg lærte å gå!

Så det er kanskje noe djeveldyrker-kode, tenker jeg, at hu sa det.

For det er vel kanskje ikke så sannsynlig, at jeg faktisk gjorde det.

Selv om bestemor Ingeborg, ganske ofte nevnte, at onkel Martin lærte meg å gå, ved å binde et skjerf rundt meg, som barn.

Og det er vel kanskje ikke så human, å binde skjerf rundt barn på den måten osv.

Hvis jeg skulle gjette kanskje.

Men men.

PS 10.

Og hun Marianne Høksås, på Arvato, hun var også djeveldyrker/illuminist, mistenker jeg.

Ihvertfall så pratet hun om, på Arvato, (etter at hun ble sjef der vel), at den suverent beste boka, til Paulo Coelho, (som også har skrevet boka 'Alkymisten', passende nok), var 'Djevelen og frøken Prym'.

'Djeveldyrkers'?

PS 11.

En annen ting, det er at han bussjåføren, i Ribsskog-slekta, Kjell-Arild Ribsskog, som fikk familiegården brent ned for seg, i Flatanger.

Og siden hadde et uhell med det nye huset, sånn at det falt, (eller nesten falt), i elva, oppe i Nord-Trøndelag der, (i 2005 eller 2006, var det vel).

Han hadde klokka på feil arm, kunne man se på NRK Hedmark Oppland sine nettsider, igår eller forgårs, var det vel.

'Djeveldyrkers'/illuministisk?

Hm.

Ikke vet jeg.

Men man kan vel kanskje lure ihvertfall.

PS 12.

Her er mer om dette:

mer om dette klokke

http://nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.7433384

PS 13.

Dette her er hun Kari-Anne Ribsskog, (datteren til han bussjåføren, i PS-et ovenfor), som var på johncons-blogg ifjor.

Her forteller hun litt om da familiegården, til Ribsskog-familien, (som de bodde på, i Flatanger, for noen år tilbake da), ble ødelagt i en brann, osv.

Her er mer om dette:

brann familiegård

PS 14.

Her er mer om det huset, til han bussjåføren, Kjell-Arild Ribsskog, i Flatanger, i 2007.

(Som flytta ned til Hamar-området året etter, eller noe da).

Huset falt nesten i elva, under en flom, hvor det var problem med damvokterne, osv.

Her er mer om dette:

problem med damvokterne mm

http://www.adressa.no/nyheter/article795528.ece

PS 15.

Dem hadde visst vært i Brummundal, når de her problemene med flommen skjedde:

brummundal

http://www.nettavisen.no/innenriks/article549490.ece

PS 16.

Her kan man se det, at huset dems nesten falt i elva.

Noe som var presentert med et stort bilde, øverst, på ganske mye forsida, til VG Nett, (mener jeg det var), en dag jeg jobba på Arvato, i 2006.

Og da, så husker jeg det, at hu Margrethe Augestad, (fra Drammen, hvor f.eks. min far, Arne Mogan Olsen bor), fulgte med på PC-en min, og gjorde et poeng av det, og sa 'å, se der da', eller noe, om det huset til noen som het Ribsskog, som nesten falt i elva.

Så kanskje dette var noe 'mafia'-tull, med elva der oppe, og at Margrethe Augestad og min far, Arne Mogan Olsen, er i noe 'mafian', som tulla med dammen og lagde flom, i samarbeid med den delen av Ribsskog-slekta som bor i Brummundal, (som jeg mener var et stedsnavn, som også ble nevnt i min farmor, Ågot Mogan Olsen, sitt hus, uten at jeg husker sammenhengen. Dessuten så så vel en i militæret, på Terningmoen, som het Prestsveen vel, (og som var BC-sjåfør), rart på meg, mener jeg. Og han var fra Brummundal.

Og en annen fra Brummundal der, på lag 3, som var NN-mester i karate, eller noe, fikk meg med på å gi lagfører Bricen, (broren til den vel mer kjente Sylvany Bricen), fra Oslo, 'vannseng', (det vil si at man heiv en bøtte med vann, over senga hans, mens han sov, for Bricen skulle jobbdimme, så da var det en slags tradisjon, i militæret, dette med 'vannseng' da).

Så dette kan kanskje ha vært noe med noe 'mafian', som faren min er i, siden han hadde vannsengbutikk og produserte vannsenger(?).

Dette var mysterium.

Men men).

Her er mer om dette:

huset nesten falt i elva

http://www.adressa.no/vaeret/flommen/article616045.ece

PS 17.

Jeg sendte en MyHeritage-melding, til han bussjåføren, i Ribsskog-slekta, Kjell-Arild Ribsskog, om slektsforskning og 'mafian', osv:

kjell arild ribsskog

PS 18.

Her kan man se det, at Gullik, det er broren til farmora mi Ågot.

(Som jo også har den navnedelen 'Gull', som i Gullaug (Golla) Kvaløsæter f. Olsdatter, i min mors familie, i PS 1.

Og som Gulleksdatter Gulleksrud, i PS 3.

Og som Christell, ('Lille Gullet'), min fars stedatter, i PS4).

Disse bildene, med bilder av Ågot og Gullik osv., de er forresten, fra noen bilder, som min tremenning, fra Sand/Drammen, Stine Mogan Olsen, har sendt meg.

Her er mer om dette:

gullik broren til ågot

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/11/jeg-sendte-en-e-post-til-stine-mogan.html

PS 19.

På bildet ovenfor, så kan man vel også se det, at i Mogan-familien, så kledde dem seg nesten amerikansk vel, kan man vel nesten si.

Mora i den familien, (Birgit Mogan), hadde visst vokst opp delvis i Amerika, hos fosterforeldre, eller noe sånt.

Så så var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 20.

Man vet litt, om hvordan hu oldemora mi, Birgit (Bergit) Mogan, fra Rollag, prata.

For et par ganger, under oppveksten min, på 80-tallet, så fortalte farmora mi Ågot meg, (kanskje litt tatt ut av sammenhengen), etter skolen, når jeg var hos henne, i 'Ågot-huset', for å spise middag, om hvordan oldemora mi, Birgit Mogan, oppe i Rollag, prata.

Som jeg også har hatt med om, i julekalenderen, på johncons-blogg, i år.

Så jeg kan ta med om det litt her og, som en slags bonus, på årets julekalender, siden det er julaften osv., mens jeg er i farta og har holdt på å skrive om alt det rare, som farmora mi Ågot sa, som jeg husker fra oppveksten min, og seinere, på 70 og 80 og 90-tallet.

Her er mer om dette:

gullik broren til ågot bonus julekalender

PS 21.

Jeg vet ikke hvor vanlig det var, på bondegårdene, å rope, eller lokke, på kyra.

Men, dem var kanskje litt 'show off' da, hu Birgit Mogan og dem.

Siden hu hadde vokst opp delvis i Amerika osv.

Så dem skulle kanskje skryte litt for bygda da, om at dem ikke bare hadde ei ku, (som Per Spellmann), men hadde mange kyr.

Kanskje dem var litt amerikanske av seg, på den måten.

At de var Rollags svar på dagens gangstere, som cruiser rundt i BMW-er og AUDI-er, osv?

Er det sånn dette hang sammen?

Hvem vet.

Men det er nok mulig.

For det er vel ikke typisk norsk, å skryte sånn, av velstanden/kyra sine?

(Kanskje med unntak av Røkke og Gjeldsten og Rimi-Hagen osv., i de seinere år da).

Så Mogan-familien, de var kanskje Rollags svar på Røkke og Gjeldsten, kan man vel kanskje tippe på?

Hm.

Det ville jeg vel kanskje gjette på at de kanskje var.

Uten at jeg skal si det helt sikkert men.

Men det er kanskje noen bønder som veit det, et eller annet sted.

Det er mulig.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 22.

Her er mer om dette:



PS 23.

Enda mer om dette:

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter