Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 21. mai 2011

Her er direktør Jensen, i Jensen Møbler fra, dvs. 'Norges nordligste sørlandsby Svelvik'. Dette er et annet sted enn Sand, som er i Strømm, dvs. Hurum

her er direktør jensen fra

http://svelviksposten.no/nyheter/klart-for-byvandringer-med-historiske-tablaer-1.6248524

PS.

Her kan man se det, at det er spesielt nord i Svelvik _by_, at det er som på Sørlandet.

Og hvor i Svelvik, lå firmaet Jensen Møbler, før de flytta til Sand/Strømm/'Hurum', på 80-tallet?

Jo, de lå, (husker jeg, for jeg var med faren min dit, et par ganger, på begynnelsen av 80-tallet, før Jensen Møbler flytta til Sand, for farfaren min pleide å produsere 'elementer' for Jensen-madrassene, blant annet).

Jo, Jensen Møbler holdt tidligere til ved Svelvik Kroa, nesten så langt nord man kan komme, i Svelvik _by_, vil jeg si.

Så sånn er det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her er mer om dette:

nordre bydel i svelvik er sørlandet

http://svelviksposten.no/nyheter/boplikten-et-nodvendig-onde-1.6229674

PS 3.

Her kan man se den gamle Jensen-fabrikken, som lå nord i Svelvik _by_ da.

Den var vel hvit, som nesten alle de andre bygningene, i området der.

Men men.

Så dette var kanskje et firma som lagde kasser til å frakte ting i, fra seilskipene, og inn til Drammen, i gamle dager?

(Da Svelvik var vinterhavn/ladested for Drammen).

Hvem vet.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 4.

Her er mer om dette:

jensen ved svelvik kroa

http://www.jensen-beds.com/viewpage.asp?node=1&ID=7&edition=eu

PS 5.

Hva gjorde faren min inne hos Jensen Møbler?

Jo, de prata, husker jeg, for jeg var med inn der, en gang vel.

(Jeg lot dem prate i fred, mens jeg kikka litt rundt der, hvor det var noen høye hyller osv., mener jeg å huske, i 2. etasje der vel.

Men men.

For jeg kjeda meg litt vel.

Så jeg hørte ikke hva dem prata om, i det hele tatt, hvis jeg skal være ærlig.

Men men).

Og en gang, så kom faren min tilbake til Sand, fra Jensen Møbler.

Og da hadde han fått en ide, som skulle hjelpe for pakkinga av skruer, til køyesengene, som dem lagde da, (på Strømm Trevare).

Det var min jobb, som 9-10 år gammel gutt, å pakke skruene.

(En jobb jeg overtok fra onkelen min Håkon, da jeg flytta til Berger fra mora mi i Larvik, i 1979.

Men det var ikke jeg som pakka alle skrueposene.

Håkon pakka vel også noe.

Og etterhvert så lurer jeg på om noen andre tok over den jobben, uten at jeg husker det helt nøyaktig.

Jeg hadde også andre jobber, som å hive ved, (det vil si avkapp, fra møbelproduksjonen), ned i kjelleren til Ågot.

(Som hu fyrte med).

Og også å bli med faren min, rundt i Vestfold, Buskerud, Akershus og Oslo, å levere køyesenger og vannsenger, og noen ganger hjelpe til med å montere disse, (hvis kundene betalte ekstra for det).

Så sånn var det.

Faren min, han hadde blitt inspirert av hvordan noen damer, hos Jensen Møbler, (nord i Svelvik by, ved Svelvik Kroa), pakket skruer.

Så faren min lagde et sånt pakkebrett, laget av noe finer og/eller sponplater, eller noe.

(For det hadde noen damer, inne hos Jensen Møbler hatt, når de pakka skruer der da).

Men jeg syntes at det brettet var kanskje litt sånn 'ruglete'/uhøvla.

Og det var også skrått.

(Og det hadde litt skarpe kanter da, så det kunne gjøre litt vondt å pakke skruene, vil jeg si.

Men men).

Så jeg slutta å bruke det brettet, når jeg pakka skruer.

Jeg syntes det var bedre, å bare ha de skruene liggende oppå skrivebordet.

(Som før).

Når jeg pakka skruer.

Så jeg bare slutta å bruke det litt upussede pakkebrettet vel, må jeg innrømme.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på nå.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter