Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 9. juni 2011

Jeg kikket på Løvenbalk-treet hos Sadolin, og frykter at dette kan være en oppdiktning. Denne Else er født ca. 30 år etter Maren, som jeg er etter

oppdiktign sadolin hm

http://www.vgp.dk/tree/lovenbalk-tree.htm

PS.

Man kan se at mora til Else, (eller 'Else'), var født i 1540, og altså var over 50 år gammel, da Else, (eller 'Else'), ble født:

50 år da

http://www.myheritage.no/person-1000275_67419522_67419522/margrethe-lovenbalk-jensdatter

PS 2.

Hos en Hansen, på Geni, så blir mora oppført å være født, i 1535, (altså enda fem å tidligere), og hun ville da vært cirka 55 år, da hun fødte Else/'Else'.

Dette henger vel neppe på greip, mener jeg.

Men men.

Så sånn er nok det.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 3.

Her er mer om dette:

geni 1535

http://www.geni.com/people/Margrethe-L%C3%B8venbalk/6000000007980758392

PS 4.

Det var visst jeg som rota.

Hun Else _døde_ visst i 1591, (og ble ikke _født_ i 1591):

døde visst i 1991

http://www.geni.com/people/Else-L%C3%B8venbalk/6000000007980759013

PS 5.

Så han Nikolaj Sadolin.

Han må vel da sies å være fra en bedre Løvenbalk-linje, enn f.eks. jeg er, (vil jeg si).

Siden hans linje er fra Else Pedersdatter Thøgensen Løvenbalk, som var storesøster til Maren Petersdatter Thøgensen Løvenbalk, som jeg er fra.

Så jeg kan nok ikke da påstå at jeg har hovedlinjen etter Løvenbalk, ihvertfall.

For da har ihvertfall han Nokolaj Sadolin, en bedre linje, vil jeg si.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 6.

Jeg sendte en e-post til han Nikolaj Sadolin, om dette:




Gmail - Løvenbalk-slekten










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Løvenbalk-slekten











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jun 9, 2011 at 2:04 AM




To:
"nsadolin@hotmail.com" <nsadolin@hotmail.com>






Hei,

jeg ser at du er etter Løvenbalk.

Løvenbalk var jo etter den danske konge Christoffer II og en høvadelig jomfru av de gamle Lunge'r.

Jeg har funnet ting som tyder på at Erik Christoffersen Løvenbalk kan ha vært Christoffer II sin eldste sønn.


Og Christoffer II og Jomfu Lunge hadde jo 2-3 barn.

Og hun måtte da ha vært en av de fineste damer på Sjælland, på den tiden, siden hun var høyadelig og jomfru.

Så jeg lurer på om det kan ha vært et legitimt forhold, men så har noe skjedd senere.


(Han hadde jo en kaotisk regjeringstid).

Isåfall så har du bedre Løvenbalk-linje, enn meg, siden du er etter Else Pedersdatter Thøgersen Løvenbalk, mens jeg er etter hennes lillesøster Maren, (og Foss og Fog og Heegaard og Ribsskog).


I såfall så er dette en bedre kongelinje, vil jeg si, enn Oldenburg.

Så du burde vært kongen av Danmark, eller noe, muligens.

(Hvis det ikke finnes enda bedre Løvenbalk-linjer da).


Bare for å opplyse om at jeg har funnet noe kluss med fødselsåret til Regitse Løvenbalk, datter av Christoffer II og Jomfru Lunge.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.


Her er mer om dette:



(Se i PS 10).









PS 7.

Her kan man se det, at broren til Jomfru Lunge, var prest.

Det er vel da rart, hvis det forholdet skulle være illegitimt.

(Dette forholdet var vel mens Christoffer II og Jomfru Lunge var i slutten av tenårene eller i begynnelsen av 20-årene vel.

Men men).

Hm.

PS 8.

Her er mer om dette:

bror til lunge prest

http://www.roskildehistorie.dk/stamtavler/adel/Lunge/stamfaedre.htm

PS 9.

Her står det at Lunge er sjællandsk uradel og højadel.

Men jeg klarer ikke å spore slekten tilbake lengre, enn til Jomfru Lunge sin far, Iver Lunge, (se i PS 8).

Jeg mener det, at hvis Lunge var uradel, så var det gjerne lederne fra folkevandringstiden osv., som ble uradel, (mener jeg å ha lest).

Så da burde Lunge antagelig ha hatt både gods og gull mener jeg.

Og jeg klarer ikke å få det til å passe med at farens eneste sønn var prest.

Han burde vel ha vært godseier da, mener jeg.

Men det er mulig jeg roter.

Men man kan jo spore Christoffer II sin slekt tilbake mange tusen år, til faraoene og de gamle israelske konger, osv.

Men Lunge'r, de kan man bare spore tilbake til Jomfru Lunge sin far, Iver Lunge, som levde på 1200-tallet da.

Så hva som har foregått 'der i gården', det er kanskje vanskelig å si.

(Siden det forholdet ble dømt av ettertiden til å være illegitimt, mener jeg, det mellom Christoffer II og Jomfru Lunge.

Men men).

Så sånn er nok det.

PS 10.

Her er mer om dette:

lunge er sjællands uradel

http://www.danbbs.dk/~stst/slaegt_adel/lunge.htm

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter